![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Ei kai tuosta mitään ihan älyttömiä saa mutta myyjä kehui tuon kennon "paksuuden" olevan valttia ainakin hydraulikennoissa. Tiiä sitten mistä johtuu, onko se että siellä ehtii öljy paremmin seisahtamaan kun ei oo niin suuri virtaus päällä koko ajan vai? Mitään en oo vielä tilannut joten kaikki ajatukset ja ehdotukset otetaan vastaan.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Ja se joka näiden valtran rakkoreiden kanssa enemmän pelaa vois valottaa minkä jäähdytykseen noita kennoja käytetään?
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Normi moottoriöljyn jäähdytin. Uusimmissa muistaakseni laitettu jo syylärin kanssa yhteen.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Juu elikkä joo. Nyt tuli edellämainittu jäähdytin laiteltua ja mittarinanturi öljypohjaan.
Siinä sitten kokeilemaan pelaako mittari kun sen kuitenkin biltemasta ostin (sopii hyvin alkuperäiseen teemaan) ja eihän tuota viisaria meinaa saada millään liikahtamaan, melko kovan jarrua vasten ajelemisen jälkeen sain kuitenkin mittarin nousemaan sinne 60-70 asteen huitteille ja infralla mittaamaan anturin kannasta niin sitä luokkaahan sekin näytteli..Saattaa siis toimiakkin. ![]() Pajalta lähdin sitten kotia päin kurvailemaan niin eihän toi mittari nouse maantiellä ollenkaan? 50 asteesta siis alkaa ja kotimatka 10km/70kmh, käykö tuo laatikko siis tosiaan niin viileenä? |
|
#5
|
||||
|
||||
|
"itellä anturi pohjassa tällä hetkellä. kaupungissa saattaa olla 50-60 luokkaa tällä kelillä mutta heti kun lukko päällä ajaa niin putoo alle mittarin näyttämän <50 astetta."
"Samoin on minulla nyt. Jeepillä näillä keleillä maantieajossa pysyy 50° tai alle, kaupungissa siellä 50°-70° välillä."
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Ihan normaalilämmöiltä noi vaikuttaa. Kuinka paksu tuo jäähdytin on kun siitä ei ole mitään mainintaa traktorimiehen sivuilla?
Mulla on Ramissa anturi jäähdyttimelle lähtevässä letkussa. Lämmöt matka-ajossa 100-110F eli noin 40C. Ruuhkassa pidempään seistessä lämmöt nousee 170-180F eli noin 80C.
__________________
Dodge Ram 2500 SLT 4x4 Reg Cab -95 Gearman, TH-Matic, Sonnax, Hx50 Viimeksi muokannut Karppaj : 02.05.2015 17:57 |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Itsellä on Rangessa alkuperäinen 'piikkiputki' automaattiöljyjen jäähynä. Mittarin anturi on siinä piikkiputken tulopäässä, missä alkujaan on kytkin ylikuumenemisvalolle.
Hyvin on riittänyt jäähy. Metsässä pahimmillaankin ollut ehkä jossain 60-70asteen tietämillä lämmöt. Yleensä ei edes noin korkealle nouse. Korkeammalle on noussu kun ajettiin soratietä joku 10-15km max 60km/h vauhtia että turbiinilukko oli auki kokoajan. Silloin nousi tuonne 70 tietämille.
__________________
"If in doubt - flat out"
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostettu Mersun automaatin öljyntäyttöputki ja mittatikku 722.3 | murkula_ | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 13.09.2011 07:18 |
| automaattivaihteisto ja lämmöt kuriin | Piippuparta | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 10.05.2010 05:25 |
| Ostettu Rangen automaatin shifteri ja vaijeri | Racingrabbit | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 27.08.2009 21:11 |
| Automaatin lämmöt? / mittareista | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 29.08.2005 08:15 |
| Suikin jakolaatikko b20n ja automaatin jatkoksi? | Juksi | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 31.12.2004 06:28 |