Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.04.2015, 01:19
Sirernog Sirernog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: Hollola
Viestit: 253
Perusasetus

Ei kai tuosta mitään ihan älyttömiä saa mutta myyjä kehui tuon kennon "paksuuden" olevan valttia ainakin hydraulikennoissa. Tiiä sitten mistä johtuu, onko se että siellä ehtii öljy paremmin seisahtamaan kun ei oo niin suuri virtaus päällä koko ajan vai? Mitään en oo vielä tilannut joten kaikki ajatukset ja ehdotukset otetaan vastaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.04.2015, 01:27
Sirernog Sirernog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: Hollola
Viestit: 253
Perusasetus

Ja se joka näiden valtran rakkoreiden kanssa enemmän pelaa vois valottaa minkä jäähdytykseen noita kennoja käytetään?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.04.2015, 01:47
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Normi moottoriöljyn jäähdytin. Uusimmissa muistaakseni laitettu jo syylärin kanssa yhteen.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.04.2015, 22:53
Sirernog Sirernog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: Hollola
Viestit: 253
Perusasetus

Juu elikkä joo. Nyt tuli edellämainittu jäähdytin laiteltua ja mittarinanturi öljypohjaan.

Siinä sitten kokeilemaan pelaako mittari kun sen kuitenkin biltemasta ostin (sopii hyvin alkuperäiseen teemaan) ja eihän tuota viisaria meinaa saada millään liikahtamaan, melko kovan jarrua vasten ajelemisen jälkeen sain kuitenkin mittarin nousemaan sinne 60-70 asteen huitteille ja infralla mittaamaan anturin kannasta niin sitä luokkaahan sekin näytteli..Saattaa siis toimiakkin.

Pajalta lähdin sitten kotia päin kurvailemaan niin eihän toi mittari nouse maantiellä ollenkaan? 50 asteesta siis alkaa ja kotimatka 10km/70kmh, käykö tuo laatikko siis tosiaan niin viileenä?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.04.2015, 07:59
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

"itellä anturi pohjassa tällä hetkellä. kaupungissa saattaa olla 50-60 luokkaa tällä kelillä mutta heti kun lukko päällä ajaa niin putoo alle mittarin näyttämän <50 astetta."

"Samoin on minulla nyt. Jeepillä näillä keleillä maantieajossa pysyy 50° tai alle, kaupungissa siellä 50°-70° välillä."
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.04.2015, 08:10
Karppaj Karppaj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.03.10
Sijainti: PK-Seutu
Viestit: 134
Perusasetus

Ihan normaalilämmöiltä noi vaikuttaa. Kuinka paksu tuo jäähdytin on kun siitä ei ole mitään mainintaa traktorimiehen sivuilla?

Mulla on Ramissa anturi jäähdyttimelle lähtevässä letkussa. Lämmöt matka-ajossa 100-110F eli noin 40C. Ruuhkassa pidempään seistessä lämmöt nousee 170-180F eli noin 80C.
__________________
Dodge Ram 2500 SLT 4x4 Reg Cab -95 Gearman, TH-Matic, Sonnax, Hx50

Viimeksi muokannut Karppaj : 02.05.2015 17:57
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.04.2015, 11:12
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Itsellä on Rangessa alkuperäinen 'piikkiputki' automaattiöljyjen jäähynä. Mittarin anturi on siinä piikkiputken tulopäässä, missä alkujaan on kytkin ylikuumenemisvalolle.

Hyvin on riittänyt jäähy. Metsässä pahimmillaankin ollut ehkä jossain 60-70asteen tietämillä lämmöt. Yleensä ei edes noin korkealle nouse.

Korkeammalle on noussu kun ajettiin soratietä joku 10-15km max 60km/h vauhtia että turbiinilukko oli auki kokoajan. Silloin nousi tuonne 70 tietämille.
__________________
"If in doubt - flat out"
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.04.2015, 13:52
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.435
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maddis Näytä viesti
Itsellä on Rangessa alkuperäinen 'piikkiputki' automaattiöljyjen jäähynä. Mittarin anturi on siinä piikkiputken tulopäässä, missä alkujaan on kytkin ylikuumenemisvalolle.

Hyvin on riittänyt jäähy. Metsässä pahimmillaankin ollut ehkä jossain 60-70asteen tietämillä lämmöt. Yleensä ei edes noin korkealle nouse.

Korkeammalle on noussu kun ajettiin soratietä joku 10-15km max 60km/h vauhtia että turbiinilukko oli auki kokoajan. Silloin nousi tuonne 70 tietämille.
Laitoin just 300TDi Rangeen ton perinteisen "piikkiputken", ei ole mittaria, eikä siinä mun mielestä ollut mitään kytkintäkään ylikuumenemisvalolle, mutta kait se riittää vaikka ei syylarissa kierräkkään kuten bensaRangessa. Alkuperäinen Discon kenno on vielä tallessa, mut siinä ei katkastujen putkien pituus riittänyt ja en jaksanut viritellä tähän hätään...
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Mersun automaatin öljyntäyttöputki ja mittatikku 722.3 murkula_ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 13.09.2011 07:18
automaattivaihteisto ja lämmöt kuriin Piippuparta Tekniikka & Jutustelu 7 10.05.2010 05:25
Ostettu Rangen automaatin shifteri ja vaijeri Racingrabbit O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 27.08.2009 21:11
Automaatin lämmöt? / mittareista SoSo Tekniikka & Jutustelu 22 29.08.2005 08:15
Suikin jakolaatikko b20n ja automaatin jatkoksi? Juksi Tekniikka & Jutustelu 13 31.12.2004 06:28


Sivu luotu: 06:10 (GMT +2).