![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() automaattivaihteisto ja lämmöt kuriinNoniin.. pistetäänpäs nämä tyhmän kysyjän kysymykset tänne ettei mene tuo Rytain oma threadi ihan piloille ![]() Eli mihin tuo automaativaihteiston lämpmittari ois hyvä laittaa jotta sais luotettavaa tietoa öljyjen lämmöistä? Sitten toinen kymysys: kuinkahan iso lisäjäähdytin tarvii olla tuolle th700:lle? Tyhjää tilaa näyttäis olevan tyytin alla pienelle kennolle ainakin. Ja jos jollaki kuvia oman toteuttamisesta niin olis kiva nähä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Periaatteessa paras paikka taitaisi olla öljynjäähdyttimelle lähtevän putken/letkun lähtö jossa kaiken järjen mukaan automaatin öljy on kaikkein lämpimintä. Aika moneen laatikkoon on laitettu öljypohjaan anturi ja ainakin omasta mielestäni se antaa tarpeeksi tarkan lukeman laatikon lämmöistä.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
No juu, nämä on aina vähän sellaisia käyttäjäkohtaisia mieltymyksiä myös. Mutta itse olen järkeillyt asian juuri siten, että laatikolta jäähdyttäjälle lähtevän putken alkuun sensori; sehän sen kertoo miten kuumana öljyt käy -> pystyy ennakoimaan ylikuumenemisen ja himmaa hetkeksi jäähdyttelemään kunnes on taas loota jäähtynyt.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
öljypohjastahan se mittaa melko ison määrän lämpötilaa, ja sitä lämpöä minkä pumppu lykkää uudelleen kiertoon, täähän on "se todellinen" käyttölämpö - jäähdyttimelle lähdöstä tietty saadaan kuumempia lukemia, ja paluusta viileitä, mutta todellisuus lienee kiinnostavin
![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Liian liru laatikkoöljy aiheuttaa turhaa luistoa ja öljyn lämpenemistä. Ainakin jos laittaa mersun vanhaan 722.3 laatikkoon luokituksen ylittävää dextron 3 sähkölaatikkoluokituksen öljyä dex.2:n sijaan, esiintyy luistoa ja lämpenemistä normaalia enemmän. Polttoainetalous ei myöskään ole paras mahdollinen.
Lämpömittarin anturi on täällä asennettu jäähdytinkierron alkupäähän.
__________________
KYM |
#6
|
||||
|
||||
![]()
jos ostat jonkun tehtaan tekemän jäähdyttimen niin niissä usein on valmis paikka anturille, ite kyllä suosittelen tota öljypohjaa kans
__________________
-77 Jeep cj7 (projekti) -69 chevy c20 pickup -78 opel kadett 1.9 talviauto Banaani päivässä pitää kädet lattiassa |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Se putki kannattaa varmaan olla alumiinia vai mitä ollaan täällä mieltä?
E: Näyttää siltä että tuon vaihteistonjäähyn voi asentaa raakasti moottorin jäähyttäjän eteen. Ainakin kun laittaa googleen transmission cooling hakusanaksi ja kattelee sitten vain kuvia. Viimeksi muokannut Piippuparta : 10.05.2010 02:29 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
no sinne keulalle syylärin eteen se nimenomaan pitääkin asentaa, että saa kunnolla ilmaa että se jäähytys kans pelaa, sekä ajoviimasta että moottorin flektin ilmavirrasta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
pajeron super select automaattivaihteisto? | miksu1 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 20.12.2009 20:22 |
Myyty Subaru Legacyn automaattivaihteisto | Micco | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 01.08.2009 16:49 |
M: GM-Automaattivaihteisto Myyty voi poistaa | PikkuMyy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 10.01.2008 20:20 |
Automaattivaihteisto ongelma | Ipe64 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 18.03.2006 15:39 |
O: Automaattivaihteisto Rankkuun hakusessa! | Kimple | O/M/V Muut | 2 | 03.06.2004 07:47 |