![]() |
automaattivaihteisto ja lämmöt kuriin
Noniin.. pistetäänpäs nämä tyhmän kysyjän kysymykset tänne ettei mene tuo Rytain oma threadi ihan piloille ;)
Eli mihin tuo automaativaihteiston lämpmittari ois hyvä laittaa jotta sais luotettavaa tietoa öljyjen lämmöistä? Sitten toinen kymysys: kuinkahan iso lisäjäähdytin tarvii olla tuolle th700:lle? Tyhjää tilaa näyttäis olevan tyytin alla pienelle kennolle ainakin. Ja jos jollaki kuvia oman toteuttamisesta niin olis kiva nähä. |
Periaatteessa paras paikka taitaisi olla öljynjäähdyttimelle lähtevän putken/letkun lähtö jossa kaiken järjen mukaan automaatin öljy on kaikkein lämpimintä. Aika moneen laatikkoon on laitettu öljypohjaan anturi ja ainakin omasta mielestäni se antaa tarpeeksi tarkan lukeman laatikon lämmöistä.
|
No juu, nämä on aina vähän sellaisia käyttäjäkohtaisia mieltymyksiä myös. Mutta itse olen järkeillyt asian juuri siten, että laatikolta jäähdyttäjälle lähtevän putken alkuun sensori; sehän sen kertoo miten kuumana öljyt käy -> pystyy ennakoimaan ylikuumenemisen ja himmaa hetkeksi jäähdyttelemään kunnes on taas loota jäähtynyt.
|
öljypohjastahan se mittaa melko ison määrän lämpötilaa, ja sitä lämpöä minkä pumppu lykkää uudelleen kiertoon, täähän on "se todellinen" käyttölämpö - jäähdyttimelle lähdöstä tietty saadaan kuumempia lukemia, ja paluusta viileitä, mutta todellisuus lienee kiinnostavin :rolleyes:
|
Liian liru laatikkoöljy aiheuttaa turhaa luistoa ja öljyn lämpenemistä. Ainakin jos laittaa mersun vanhaan 722.3 laatikkoon luokituksen ylittävää dextron 3 sähkölaatikkoluokituksen öljyä dex.2:n sijaan, esiintyy luistoa ja lämpenemistä normaalia enemmän. Polttoainetalous ei myöskään ole paras mahdollinen.
Lämpömittarin anturi on täällä asennettu jäähdytinkierron alkupäähän. |
jos ostat jonkun tehtaan tekemän jäähdyttimen niin niissä usein on valmis paikka anturille, ite kyllä suosittelen tota öljypohjaa kans
|
Se putki kannattaa varmaan olla alumiinia vai mitä ollaan täällä mieltä?
E: Näyttää siltä että tuon vaihteistonjäähyn voi asentaa raakasti moottorin jäähyttäjän eteen. Ainakin kun laittaa googleen transmission cooling hakusanaksi ja kattelee sitten vain kuvia. |
Lainaus:
no sinne keulalle syylärin eteen se nimenomaan pitääkin asentaa, että saa kunnolla ilmaa että se jäähytys kans pelaa, sekä ajoviimasta että moottorin flektin ilmavirrasta. |
Sivu luotu: 01:49 (GMT +2). |