![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Edellisen perusteella vois siis päätellä että mitä viileämpää öljy on sen parempi? En siis tarkoita että pakkasella pitäis olla mutta joku 60-80°c olis kai aika hyvä? Öljyjähän voi vaihdella aika tiuhaan, vaikka 10tkm välein kun ei tolle autolla kuitenkaan kerry niin kauheesti kilsoja joten öljyt ei pääse kyllä ikänsä puolesta huonoiksi, sitten vaikka joka toisella kerralla suodattimen vaihto. No huomenna olis tarkoitus käydä paikallisessa hydepuljussa niin näkee mitä ne mulle myy, lämpöanturi olis nyt tarkotus laittaa jäähdyttimelle lähtevään putkeen kun ei millään viitsisi irrottaa öljypohjaa taas kun on kuitenkin melko työläs homma kaikkien pakoputkien ja muiden edessä olon takia....Siis jos kukaan ei tähän osaa mitään vastalausetta esittää. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 09.04.2015 22:17 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Juu lueskelin sen sunkin laittamaan viestin, kiitos vaan paljolti useista hyvistä vastauksista. Tällänen "mehuvetonen" laatikko on aika hepreaa lukuunottamatta suodattimien- ja öljyjenvaihtoa. Ensimmäinen automaatti itsellä, ei kyllä taida jäädä viimeiseksi.
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
itellä anturi pohjassa tällä hetkellä. kaupungissa saattaa olla 50-60 luokkaa tällä kelillä mutta heti kun lukko päällä ajaa niin putoo alle mittarin näyttämän <50 astetta.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kunnolla vaan jäähdytystä peliin, varsinkin mettä tai vetokäytössä olevaan autoon. Jos lämmöt mönkii väkisin ylin huntin niin pidä vaikka vähä taukoo ni ei laitteet sula. Sit tallille rakentaa lisää jäähdytystä. Eli isoo kennoo ja riittävästi ilmavirtaa. Sit jos tuntuu ettei mitkään kennot riitä pitämään lämpöjä kurissa ja perävälitykset on tarpeeks tiuhat yms.. niin sitten kantsii kattoa että sille jäähdytyspiirille menee tarpeeks öljyä.
Mulla kun tuli viime remontin yhteydessä uus turbiini jossa on jäähdytyskiertoa parannettu, niin lootan lämmöt putos varmaan parkyt astetta, mittaus öljypohjasta. Valmistaja lupaa n. seittemän litraa enemmän öljyä jäähdytyskiertoon kuin vakiotuurbaani päästää. Hughes XTM sarjan limppu. Eli öljyt ei ikinä ees pääse siihen turbokuumuuteen siellä turbiinin sisällä kun se öljy vaihtuu siellä kokoajan riittävän nopeesti. Ja lootan jäähdytinkin pelaa tehokkaammin kun virtaus on kova. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Itellä rangen keulassa bemarin vanha moottoriöljynlauhdutin ja tuloletkussa anturi,mittari on autogaugen öljynlämpömittari.aluksi näytti n.70c tiellä ja noin 100c metsässä mutta ilmeisesti tuo anturi mikä tuli mittarin mukana ei diggaile atf öljystä koska nyt näyttää 125c tiellä ja metsässä on mittari koko ajan tapissa,asteikko loppuu 150c.oletan anturiviaksi koska loota vielä toimii....
![]()
__________________
RRC -87 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Jäähdyttimeksi taitaa valikoitua nyt tämä mutta ikh:n tuote http://www.traktorimies.fi/tuote/173...altra-32590900 kun paikalliselta myyjältä saa vielä jonkunlaiset alennukset. Kattellaan sitten syssymmällä laittaako sen rangen syylärin missä on se öljyn kierto jos vaatii esim. Kylmillä ilmoilla.
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Mersun automaatin öljyntäyttöputki ja mittatikku 722.3 | murkula_ | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 13.09.2011 07:18 |
automaattivaihteisto ja lämmöt kuriin | Piippuparta | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 10.05.2010 05:25 |
Ostettu Rangen automaatin shifteri ja vaijeri | Racingrabbit | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 27.08.2009 21:11 |
Automaatin lämmöt? / mittareista | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 29.08.2005 08:15 |
Suikin jakolaatikko b20n ja automaatin jatkoksi? | Juksi | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 31.12.2004 06:28 |