Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.04.2015, 22:07
Sirernog Sirernog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: Hollola
Viestit: 253
Perusasetus

Edellisen perusteella vois siis päätellä että mitä viileämpää öljy on sen parempi? En siis tarkoita että pakkasella pitäis olla mutta joku 60-80°c olis kai aika hyvä? Öljyjähän voi vaihdella aika tiuhaan, vaikka 10tkm välein kun ei tolle autolla kuitenkaan kerry niin kauheesti kilsoja joten öljyt ei pääse kyllä ikänsä puolesta huonoiksi, sitten vaikka joka toisella kerralla suodattimen vaihto.

No huomenna olis tarkoitus käydä paikallisessa hydepuljussa niin näkee mitä ne mulle myy, lämpöanturi olis nyt tarkotus laittaa jäähdyttimelle lähtevään putkeen kun ei millään viitsisi irrottaa öljypohjaa taas kun on kuitenkin melko työläs homma kaikkien pakoputkien ja muiden edessä olon takia....Siis jos kukaan ei tähän osaa mitään vastalausetta esittää.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.04.2015, 22:15
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirernog Näytä viesti
Edellisen perusteella vois siis päätellä että mitä viileämpää öljy on sen parempi? En siis tarkoita että pakkasella pitäis olla mutta joku 60-80°c olis kai aika hyvä?
Niinhän minä jo tuossa ylempänä kirjoitin 50-80°C on ihan hyvä, mutta esim. oman auton Chryslerin laatikossa riittää kun öljy on yli.. ööh.. oliko se nyt 0°C vai 10°C niin laatikko toimii kuten pitää (ts. ylivaihde ja muuntimen lukko menee päälle). Yläraja taas on muistaakseni 125° tai 135°, jonka jälkeen ylivaihde kytkeytyy pakolla pois siihen asti, kunnes laatikko on taas jäähtynyt.

Lainaus:
lämpöanturi olis nyt tarkotus laittaa jäähdyttimelle lähtevään putkeen kun ei millään viitsisi irrottaa öljypohjaa taas kun on kuitenkin melko työläs homma
Minulla on ollut jäähdyttimelle menevässä putkessa, sekä öljypohjassa. Minusta kummassakin tavassa on omat hyvät puolensa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 09.04.2015 22:17
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.04.2015, 23:05
Sirernog Sirernog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: Hollola
Viestit: 253
Perusasetus

Juu lueskelin sen sunkin laittamaan viestin, kiitos vaan paljolti useista hyvistä vastauksista. Tällänen "mehuvetonen" laatikko on aika hepreaa lukuunottamatta suodattimien- ja öljyjenvaihtoa. Ensimmäinen automaatti itsellä, ei kyllä taida jäädä viimeiseksi. On se mukava.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.04.2015, 23:11
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Minulla on ollut jäähdyttimelle menevässä putkessa, sekä öljypohjassa. Minusta kummassakin tavassa on omat hyvät puolensa.
jäähylle menevästä linjasta näkee laatikon lämmön ja miten lujilla mennään. öljypohjasta näkee miten jäähytys toimii ja riittääkö joka menossa.

itellä anturi pohjassa tällä hetkellä. kaupungissa saattaa olla 50-60 luokkaa tällä kelillä mutta heti kun lukko päällä ajaa niin putoo alle mittarin näyttämän <50 astetta.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.04.2015, 23:20
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
jäähylle menevästä linjasta näkee laatikon lämmön ja miten lujilla mennään. öljypohjasta näkee miten jäähytys toimii ja riittääkö joka menossa.
Pro- jätkät laittaisi molempiin anturin, ja vaihtokytkin mittarin viereen

Lainaus:
itellä anturi pohjassa tällä hetkellä. kaupungissa saattaa olla 50-60 luokkaa tällä kelillä mutta heti kun lukko päällä ajaa niin putoo alle mittarin näyttämän <50 astetta.
Samoin on minulla nyt. Jeepillä näillä keleillä maantieajossa pysyy 50° tai alle, kaupungissa siellä 50°-70° välillä. Ilman lisäjäähdytystä olen päässyt kesällä ruuhkaliikenteessä 120°C lukemiin, samoin metsässä rymytessä (kesällä että talvella) Lisäjäähy on jo olemassa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.04.2015, 09:25
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Kunnolla vaan jäähdytystä peliin, varsinkin mettä tai vetokäytössä olevaan autoon. Jos lämmöt mönkii väkisin ylin huntin niin pidä vaikka vähä taukoo ni ei laitteet sula. Sit tallille rakentaa lisää jäähdytystä. Eli isoo kennoo ja riittävästi ilmavirtaa. Sit jos tuntuu ettei mitkään kennot riitä pitämään lämpöjä kurissa ja perävälitykset on tarpeeks tiuhat yms.. niin sitten kantsii kattoa että sille jäähdytyspiirille menee tarpeeks öljyä.

Mulla kun tuli viime remontin yhteydessä uus turbiini jossa on jäähdytyskiertoa parannettu, niin lootan lämmöt putos varmaan parkyt astetta, mittaus öljypohjasta. Valmistaja lupaa n. seittemän litraa enemmän öljyä jäähdytyskiertoon kuin vakiotuurbaani päästää. Hughes XTM sarjan limppu. Eli öljyt ei ikinä ees pääse siihen turbokuumuuteen siellä turbiinin sisällä kun se öljy vaihtuu siellä kokoajan riittävän nopeesti. Ja lootan jäähdytinkin pelaa tehokkaammin kun virtaus on kova.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.04.2015, 10:36
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Pro- jätkät laittaisi molempiin anturin, ja vaihtokytkin mittarin viereen
minä ostin omaan mittariin varaosana toisen anturin tätä varten. turhan hivistelyä vakio vehkeessä mutta... kivahan se on tietää
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.04.2015, 17:55
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

Itellä rangen keulassa bemarin vanha moottoriöljynlauhdutin ja tuloletkussa anturi,mittari on autogaugen öljynlämpömittari.aluksi näytti n.70c tiellä ja noin 100c metsässä mutta ilmeisesti tuo anturi mikä tuli mittarin mukana ei diggaile atf öljystä koska nyt näyttää 125c tiellä ja metsässä on mittari koko ajan tapissa,asteikko loppuu 150c.oletan anturiviaksi koska loota vielä toimii....
__________________
RRC -87
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.04.2015, 21:34
Sirernog Sirernog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: Hollola
Viestit: 253
Perusasetus

Jäähdyttimeksi taitaa valikoitua nyt tämä mutta ikh:n tuote http://www.traktorimies.fi/tuote/173...altra-32590900 kun paikalliselta myyjältä saa vielä jonkunlaiset alennukset. Kattellaan sitten syssymmällä laittaako sen rangen syylärin missä on se öljyn kierto jos vaatii esim. Kylmillä ilmoilla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Mersun automaatin öljyntäyttöputki ja mittatikku 722.3 murkula_ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 13.09.2011 07:18
automaattivaihteisto ja lämmöt kuriin Piippuparta Tekniikka & Jutustelu 7 10.05.2010 05:25
Ostettu Rangen automaatin shifteri ja vaijeri Racingrabbit O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 27.08.2009 21:11
Automaatin lämmöt? / mittareista SoSo Tekniikka & Jutustelu 22 29.08.2005 08:15
Suikin jakolaatikko b20n ja automaatin jatkoksi? Juksi Tekniikka & Jutustelu 13 31.12.2004 06:28


Sivu luotu: 14:16 (GMT +2).