Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter
Nämä kun ei ole uskon asioita, pykälät ja ohjeet kertoo miten tehdään. Et tiedä saako tehdä, mutta tiedät että konttorilta on virheellisesti kielletty?
|
Mitä hittoa sinä höpäjät? Tuollahan se ylhäällä lukee ihan selväsanaisesti, että konttorin katsastaja ei ole ITSE tiennyt onko se laillista vai ei, eikä ole suostunut ottamaan asiasta selvää. Vaatinut vain mustaa valkoisella, vaikka se on KATSASTAJAN (!!!) tehtävä se selvittää.
En minä ole mitään väittänyt, että konttori on virheellisesti kieltänyt. Konttori ei ole tiennyt, ja siksi kieltäytynyt. Se on tässä se ongelma.. Helvetti.. on se nyt vaikeaa
Lainaus:
"Ohjausvaihteen vaihdon jälkeen ohjauslaitteiston tulee geometrialtaan vastata autossa olevan etuakseliston tai autoon vaihdetun etuakseliston alkuperäistä geometriaa, ts. vaihdettavan ohjausvaihteen tulee olla toiminnalliselta mitoitukseltaan akselistoon kuuluvaa alkuperäistä ohjausvaihdetta vastaava."
Tuolla ajatusmallilla, vaikka ei vaihdettaisi ohjausvaihdetta, tai akselistoa:
-Jos alkuperäinen patrollin akseli = etuakseliston geometriaan kuuluu apusimpukka.
-Jos akseli autosta jossa ei apusimpukkaa = apusimpukka poistettava, koska ei kuulu geometriaan?
Toisaalta;
"1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton akseliston tai akseliston osien vaihtaminen mallisarjaan kuuluvaan akselistoon, mallisarjaan tarkoitettuihin akseliston osiin tai akselistotyypiltään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaaviin autoihin tarkoitettuihin akselistorakenteen muutososiin seuraavin edellytyksin:"
-Akseliston osana voisi vaihtaa vastaavan auton muutososina.
Kuitenkin olisi syytä ajatella mikä sen apusimpukan tarkoitus siellä on ja jotenkin selittää miten kyseinen asia on muutoksessa huomioitu. Ilman perusteita nuo konttorille esitetyt asiat menee muiden ihan oikeasti tyhmien ideoiden mukana romukoppaan..
|
Niin... sinä esitit tässä nyt tulkintasi asiasta, mikä ei välttämättä ole Trafin virallinen kanta. Kuten sanoit, nämä ei ole uskon asioita, vaan ne on paperille kirjoitettuja asioita - ja ne asiat käsittelee toimeenpanevana elimenä Trafi ja edelleen katsastuskonttori. Jos konttori ei tiedä, se kysyy Trafilta kantaa asiaan. Edelleenkin, asiakas ei voi eikä saa olla se taho, joka nämä asiat määrittelee - se on ajantasainen säädöstö, lainsäädäntö sekä asetukset - näitä taas tulkitsee sitten asiasta vastuussa oleva taho - eli Trafi
Eli päästään taas siihen samaan asiaan: katsastaja ei voi kieltäytyä sillä perusteella katsastamasta ajoneuvoa, että ei tiedä miten asiaa tulkitaan. Katsastajan tehtävä on tällöin selvittää miten asia on, ja sen jälkeen joko hyväksyä tai hylätä kyseinen muutos. Katsastaja voi luonnollisesti ilmoittaa sillä hetkellä vaikkapa, että "En valitettavasti tiedä miten asia menee. Selvitän sen Trafista ja palataan asiaan kun se selviää."
Tässä ei nyt oikeasti ole yhtään mitään vaikeaa, paitsi se että joku joka saa työstään palkkaa ei tee hänelle kuuluvaa työtään kunnolla