Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #25  
Vanha 02.02.2015, 00:13
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Eteen ja taakse tulee pyörimisnopeuseroja jatkuvasti, sen takia siellä on se keskitasauspyörästö. Jarrumittarilla ei tule muita voimia kuin mitä rattaiden vapaana pyöriminen vaatii, pyörimisnopeudetkin on pieniä. Täysin eri asia jos keskilukko auki välitetään moottorin voima vain toiselle akselille, siitä se keskitasauspyörästö ei pidemmän päälle tykkää.. Esim tehodynamometri tai maastossa jumittelu.
Jeepin viskojakolaatikoissa ('93-'98 Grand Cherokee) tuli paljon vikoja heti uutena, kun tehdas laittoi perusvarusteltuihin malleihin minikokoisen varapyörän. Visko otti itseensä jopa parinkymmenen kilometrin ajotaipaleen jälkeen jos yksi rengas oli vääränkokoinen. Korjauksena tälle valmistaja vaihtoi uuden viskopökäleen jakoaskin sisään, ja lisäksi vararengas vaihdettiin täyskokoiseen. Yleisestikin viskojakolaatikkojen kanssa suositus on pitää renkiden vierintäkehien pituus mahdollisimman lähelle samana, mieluiten heittoa selvästi alle 5%. Visko ei tykkää siitä, että etu- ja takapään välillä on selvä pyörintänopeusero jatkuvasti. Samasta syystä varmasti yllä kuvatussa britti- ihmeen ohjeessakin suositellaan kytkemään nelivedon lukko päälle, jos joku pyörä luistaa selkeästi -> pysyy visko ehjänä.

Mitä tulee tuohon jarrudynotestiin: mistä se jakolaatikon visko tietää tuleeko voima moottorilta, vai jarrudynolta akselin ja kardaanin kautta väärään suuntaan? Tulee voima kummasta vain suunnasta, visko toimii ihan samalla tavalla -> hajoamisen vaara on olemassa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 02.02.2015 00:16
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Etuvinssi ja katsastus Porvoon Hilma Tekniikka & Jutustelu 9 09.10.2012 19:18
Snorkelli ja katsastus fintroll Tekniikka & Jutustelu 3 07.09.2010 14:14
Vinssiasennus ja katsastus Patu925 Tekniikka & Jutustelu 7 03.07.2008 15:35
panhard ja katsastus SLehto Tekniikka & Jutustelu 6 14.02.2008 20:49
Levike ja katsastus? Tekniikka & Jutustelu 11 22.01.2006 17:33


Sivu luotu: 20:05 (GMT +2).