Mullakin on hodarin kanssa ollut keskusteluja konttorilla:
Siis hj-80 on alkujaan jatkuva neliveto, ja jokaisessa tasauspyörästössä mekaaniset 100% lukot-; mutta minun hodarissa vielä on edessä napalukot, siis kun ajelen 99% ajasta takavetoisena, niin keskilukon merkkivalo palaa mittaristossa.
Ja vaikka sanoin katsastusmiehelle, että edessä napalukot, siis nyt pelkästään takavedolla, aja vaan jarrudynolle, siis samaan tapaan kuin -70 luvun takaveto corollat.... peruutti parkkiruudusta pois, ja sitten alkoi kuulumaan sisälle jakiksen hampaiden ylihyppäämisestä johtuva karina... 3 kertaa koetti saada keskilukkoa takaisin kiinni (kun napalukot auki, siis ei vedä awd), siis kyseessä automaattilaatikolla oleva hodari, ja sitten sammutti auton, ja sai keskilukon kiinni, ja totesi soralla, että kyllä perä irtoaa kaasulla..
Savutus testissä viälä kerroin, että aja dynolla, niin kuin vanhat autot, niin jarrut ajettiin molemmilta akseleilta vastakkaisiin suuntiin pyörivillä rullilla, ja puolsivat pöytäkirjan mukaan lähes maksimin, mutta leima tuli.
Sen verran nuo puoltamiset kismitti/pelotti, että kävin 5 km päässä olevalla katsastuskonttorilla teettämässä 10 e maksavan jarrutestin, ja heittoa oli sekä etu-että takajarruissa 5-10 prosenttia, ja etupäässä tuo 5% oli toiseen suuntaan... ja käsijarrukin oli 10 vai 15 prosenttia
Tietääkö kukaan, ottaako tuo vastakkaiseen suuntaan pyörittävä jarrudyno vertailua viereisestä renkaasta, vai pelkästään kuvitteellisesta jarrupoljin voimasta? siis tuo inssi oli normikengillä ja ei mitään palikkaa polkimella! ja hodari kampesi poikittain rullilla, siis alkoi renkaan kylki puhdistua.
|