Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 24.12.2014, 11:02
Holst:n Avatar
Holst Holst ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Vantaa, Finland.
Perusasetus

Noi PTO:t tais olla 3v määräajaksi pakollisia ja sen jälkeen sai poistaa, näin ainakin minun on annettu ymmärtää. Tietenkin voi olla jonkun oma tulkinta ja antanut mennä. Osaako -MaTTi- vahvistaa asiaa suuntaan tai toiseen?

Vanha 24.12.2014, 11:05
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Perusasetus

Olisiko tuon Chevy Vanin keskimmäinen penkki ollut liian takana?

Vastaa lainaten
Vanha 24.12.2014, 16:00
Shortie:n Avatar
Shortie Shortie ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Tervola
Perusasetus

Asennan penkin ja varaan ajan katsastukseen jossa haluan että penkki merkittäisiin otteeseen, inssi sanoo ettei onnistu joten otan penkin pois.
Ajan jonkin aikaa ja myyn auton ilman penkkiä, vuosien päästä maksan hitonmoiset verot siitä että autossa oli penkki paikallaan sen yhden hetken.

Vain suomessa voi virkamies sanoa että asiassa ei ole mitään ihmeellistä
Vanha 24.12.2014, 17:02
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro Näytä viesti
Olisiko tuon Chevy Vanin keskimmäinen penkki ollut liian takana?
Tätä mieki mietin. Ite oon nähny monta vania, joissa se keskimmäinen kapteeninjakkara on ollu varmaan metrin taaempana penkkien keskilinjasta, mut niin vaan leimalle kelpasi kolmepaikkasena.
Paska nakki, jos ostaa auton, eikä sitten tiedä moisesta mitään ja leimalla tökkää. Voiko maksun langettaa edellisten omistajien niskaan?
Vastaa lainaten
Vanha 24.12.2014, 18:14
PL:n Avatar
PL PL ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 24.08.05
Sijainti: Mertie, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Tätä mieki mietin. Ite oon nähny monta vania, joissa se keskimmäinen kapteeninjakkara on ollu varmaan metrin taaempana penkkien keskilinjasta, mut niin vaan leimalle kelpasi kolmepaikkasena.
Paska nakki, jos ostaa auton, eikä sitten tiedä moisesta mitään ja leimalla tökkää. Voiko maksun langettaa edellisten omistajien niskaan?
Vuosia sitten yhden Vanin katsastin lisäpenkille.Ensin hain konttorilta tarkat ohjeet miten toimia,penkin asennus ja leimalle.Noi ohjeet löytyy jostain Trafin sivuilta.
Vanha 24.12.2014, 20:16
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Perusasetus

Mut hetkinen, jos se on ollu alennetun autoveron alainen pakettiauto, niin mikäs pykälä kieltää siinä olemasta lisäpenkkejä kantavuuden rajoissa? Siis kuhan yhtenäistä tavaratilaa on se 3m³ ja henkilöiden paino alle kuorman kantavuuden?
Eikös se vaikuta vain dieselveroon, jos on useampi penkkirivi?

Joo, pikaisen kuuklettamisen jälkeen se muuttuu silloin kaksikäyttöautoksi, joka on täysverollinen...

Viimeksi muokannut Viipo : 24.12.2014 20:20
Vastaa lainaten
Vanha 24.12.2014, 23:38
reynolds reynolds ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 01.08.10
Sijainti: Lohja
Perusasetus

Mä leimasin 89 vuoden patrollin nurmijärvellä muistaakseni 2009 henkilöautosta pakettiautoksi. Kysyin katsurilta että onnistuuko, "penkit pois ja turvavyön kiinnikkeet eliminoiden onnistuu" totes katsuri. No mä tein työtä käskettyä ja kävin hakee paku statuksen papereihin. Noin 3 viikkoa jälkeen yllätys oli melkoinen kun trafilta tuli uhkailukirje tässä tapauksessa useamman tuhannen autoverosta/auton muuttamisesta takaisin henkilö/huoltoautoksi. Jonkilainen määräaika muutoksille oli asetettu, en muista enää saatika koko paperia tallessa. No, soitin konttorille et mitä ihmettä tää nyt meinaa? Äijä puhelimessa sano et sori meijän moka paa huoltoauto varustus ja tuu velotuksetta leimaamaan huoltoautoks. Nyt tätä volkkari hommaa lukiessa ihmettelen et miks mä sain mahdolllisuuden homman oikasuun? Mä oon yksinkertainen tavallinen ihminen ja lähtökohtasesti tälläsissä asioissa luotan katsastusmihen kertomaan. Pitäis varmaan tavata Finlexiä viikkotolkulla ennekun uskaltaa mitään vähääkään poikkeavaa tehdä. Ja eikö laki sano että palvelut täytyy hinnoitella selkeästi ja näkyvästi? Ei koske kaikkia näköjään.
Vastaa lainaten
Vanha 24.12.2014, 16:06
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru

Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Holst Näytä viesti
Noi PTO:t tais olla 3v määräajaksi pakollisia ja sen jälkeen sai poistaa, näin ainakin minun on annettu ymmärtää. Tietenkin voi olla jonkun oma tulkinta ja antanut mennä. Osaako -MaTTi- vahvistaa asiaa suuntaan tai toiseen?
Ekaa kertaa tollasen tulkinnan kuulen, eli tuskinpa pitää paikkaansa. Puhutiinhan sitä aikoinasn että prosentitkin "nollautuu" kolmessa vuodessa jne.
Vastaa lainaten
Vanha 24.12.2014, 16:15
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ekaa kertaa tollasen tulkinnan kuulen, eli tuskinpa pitää paikkaansa. Puhutiinhan sitä aikoinasn että prosentitkin "nollautuu" kolmessa vuodessa jne.
Mä oon kans kuulut tollasen tulkinnan leimamieheltä ja tiedän että sen puuttuminen on aiheittanut sen että on pitänyt jälkinäyttää ulos ottoa konttorilla että sellainen on.

Joskus hämmästelin vanhaa series land rooveria jossa oli cedrikin 2.8 dieseli automaatilla ja joku jakoloota perässä.otteessa oli merkintä että ulos otto muutettu hihna vetoiseksi. Kampuran päästä otettu hihnalla veto hihnapyörään josta läks akseli jonka päässä vapautin kytkin sellainen ulosnotto oli siihen toteutettu.

Viimeksi muokannut tapsa4x4 : 24.12.2014 16:22
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pakettiautosta matkailuautoksi Eskimo Chit-Chat 29 09.06.2015 13:58
caravelle->pakuksi/matkailuautoksi/huoltoa=? tonnisata Tekniikka & Jutustelu 35 15.08.2008 20:50
Varoittava esimerkki akselintuennasta jnu Linkit 10 16.03.2007 00:18
Maasturi matkailuautoksi? PIRSSI Tekniikka & Jutustelu 13 28.10.2006 09:26
Ei liity maastureihin, mutta varoittava esimerkki! Jare Tekniikka & Jutustelu 18 11.08.2004 15:47

Sivu luotu: 18:05 (GMT +2).