Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi
Tuo oli mielenkiintoinen! Tuli mieleen yks systeemi jonka luin tänä syksynä jostain. Jollakullaa oli vanah auto, ja se oli hyvin kylmä. Nämä olivat sitten pistäneet sisälle vanhan lämpöpatterin, sellasen pyöreän vanhan aikaisen jossa on ne rivat, ja pakokaasu kulkemaan sen kautta. Tän jälkeen oli kabiinissa lämpö riittänyt!  Tuo meijen käyttis bussi kun kans tuon rikkinäisen webaston kanssa aika viilee, ja lämpeneekin hitaasti.... Mut ei oikein vielä hirviä johtaa pakokaasua matkustamoon... 
|
Kyl vanhempiem autojen moottoreissa on tupannu lämpöä riittää jäähdytysveteen. Itsellä oli w123 Mersussa ylimääräinen lämmityskenno kierrättämässä sisäilmaa. Se oli kuskin penkin takana.
Mielestäni tämäntapainen ratkaisu olis aika hyvä jos sen yhdistäs siihen, että autossa on tavanomaista tehokkaampi sähköllä toimiva nestekierron lämmitys. Saisi ikkunat äkkiä sulaksi.
Mersuhan on mulla vieläkin olemassa - ehkä systeemiä olis vieläkin kiva testata kun laittas lisäksi letkulämppärin kun lohkolämmitin siinä jo on. Tosin alkuperäinen lämmityslaitteen kenno vaatisi toimenpiteitä mutta kahden kennon systeemi oli silti aika kova kun autossa ei tainut ilman kierrätystä muuten olla niin lisäkennolla pystyi kierrättä pelkkää sisäilmaa ja auton omalla puhaltimella säännöstelee raittiin ilman tuloa.