![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Mitenkäs tuo nestekaasulämmitys toimii kovalla pakkasella? Toki toimii alkuun, kun pullon lämpimästä tuo, mutta entä sitten, kun se vähän aikaa vaikka siinä 25 asteen pakkasessa ollut?
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
hyvin toimii, siellä ne kaasupullot makas yöt ja päivät hangessa koneen vieressä kun savotassa oltiin.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
https://www.youtube.com/watch?v=PXEHfMt6aGc
Foorumilla muistaaksein jossain tään nähny mut sopii tähän topikkiin oikein hyvin. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Itellä ainakin ollut tilanteita, että pakko on ollut kaasupulloa ensin jollain saada lämmitettyä, kun ei kaasu höyrystynyt liian kylmässä. Propaanilla ja butaanilla on tuossa muuten iso ero. Onkohan nestekaasu aina samaa seosta, tuli mieleen? |
|
#5
|
||||
|
||||
|
alimmillaan -30 tuntumassa
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
) ongelmat alkaa noin -30 asteessa, toki fiksu ottaa pullon jonnekkin lämpimään, jos pakkasta on todella paljon.Hätätilassa pulloa voi lämmittää vaikka vedellä.... sillä toholla ei saa lämmittää
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Pikkuisen googlettelemalla Suomessa myytävä nestekaasu on propaani - butaaniseosta ja sen kiehumispiste tyypillisesti n. -20 astetta C. Joten ei kannata kuitenkaan mitään kauhean tärkeää jättää sen varaan kylmemmissä olosuhteissa...
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Itsellä oli/on hätävarana reilu metrin mittainen 100mm halkaisijainen kierresauma ilmastointiputki ja 11 kg pullolla oleva nestekaasutoho: Maasturin (viimmeksi hj-61) koneen alle tuo putken toinen pää suoraan edestä, mielellään hivenen yläviistoon. ja kun oli kunnon tuuli, niin 5x7 metrinen kevytpeite tuulen suojaksi hojon etupäähän, mineraalivillaa levy suojaamaan pressua kuuman putken päälle.
Toimi hyvin, tunnin lämmityksellä lämpesi paljon. Huonona puolena se, että koko kone märkä. Ja nuo nestekaasutoholla olevat "thermot" on todella hyviä, siis tehoa on paljon, suuruusluokkaa webaston verran, siis maasturiin/traktoriin riittää 15-30 minuuttia lämmitystä. Pieni aggrekaatti, ja lokilämppäri vaatii aikaa ja hermoja kuunnella papatusta, mutta yhdistettynä akkulaturiin aika varma tapa saada auto käyntiin, JOS aggrekaatti toimii.... |
|
#9
|
|||
|
|||
|
-37 oli yks talvi niin silloin alkoi liekki olla aika surkea. -42 astetta pitäis vielä propaani jollain lailla höyrystyä.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Auton sisätila lämmitys värkkiä | SpyDuck | O/M/V Muut | 7 | 10.10.2013 20:41 |
| Auton lämmitys trailerin päällä | rhm | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 01.01.2011 02:42 |
| Myydään lämmitys brikettiä | ventora | O/M/V Muut | 0 | 31.12.2009 15:43 |
| Autotallin lämmitys ? | RST | Chit-Chat | 49 | 13.10.2006 23:11 |
| Lämmitys laitejuttuja. | offipete | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 20.01.2006 23:31 |