Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 14.12.2014, 08:35
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

pien OT, mitenkähän tuo webaston/eberin syttyminen tuolla -35C ja sen alla, ainakin diesel vehkeissä voi alkaa olla polttoaineen jähmettyminen muodostua ongelmaksi? lapin miehillä varmaan kokemuksia paremmin ko en muista et täällois ollu alle -32 pakkasta paitti nulikkana
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 14.12.2014, 09:00
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Voiko päristimen äänestä lukea CW:tä?
Sehän tässä onkin hauskaa kun kaikki uudemmat digiakrekaatit tai isompitehoiset on kauheita häiriöpesiä varsinkin HF:llä niin tästä piristimestä ei tuu mitään mainittavaa
Huomio että kyseinen laite on 2-tahtinen, saa pakkasellakin pirisemään..

Viimeksi muokannut Lerssinen : 14.12.2014 09:08
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 14.12.2014, 12:45
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Tee 3-4 litrainen vesipytty jonka alle pieni 3 halon tulipesä. Siitä letkut hydraulipikaliittimillä moottoriin, esim alavesiletkuun ja kannen takapäähän niin että ilmat pääsevät järjestelmästä pois ja lämmin vesi virtaa luontaisella kierrolla kannen takapäästä sisään ja palaa kylmänä alavesiletkusta takaisin pytyn alapäähän. Jos ilmakuplat saa pois letkuista ja kierto on hyvä niin moottori luulisi lämpeävän melko nopeasti. Hydr.pikaliittimet sulkee letkut joten nestettä ei karkaa irroitettaessa ja liitettäessä kuin lusikallinen ja lämmitys pytty on valmiina täynnä seuraavaa käyttöä varten.
Muista sitten joku varoventtiili pytyn kylkeen.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 14.12.2014, 13:00
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Muistaaks kukaan sellasta Suolakuuppaa, jonka varaa lämmintä koneesta, ja se lämmin pysyy siellä päivätolokulla?? Sitä toitotettiin telkkarissa Suomen lamasta nostajana, edellisen laman aikana. Sitten tuli Nokia, ja se kuhnepytty jäi unholaan... Saappeihin niitä ainakiin piti asentaa??? Ja samoihin aikoihin oli joku uus moottorikeksintö, sellanen hydraulisylinterin näköinen kromattu härpäke, jonka piti olla teho/paino/kulutus suhteiltaan jotain lähellä ikiliikkujaa... sekin katos maailmanhistorian hämärään...
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 14.12.2014, 13:07
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
pien OT, mitenkähän tuo webaston/eberin syttyminen tuolla -35C ja sen alla, ainakin diesel vehkeissä voi alkaa olla polttoaineen jähmettyminen muodostua ongelmaksi? lapin miehillä varmaan kokemuksia paremmin ko en muista et täällois ollu alle -32 pakkasta paitti nulikkana
Jos kaikki on kunnossa niin lähtee. Pikkuisenkin vettä polttoaineessa niin alkaa vaikeudet.

Jos haluaa että lähtee missä tahansa lämpötilassa niin kannattaa laittaa oma tankki lämmittimelle ja 30% petroolia dieselin/Pö:n sekaan.

Tuo Termi-tyyppinen lämmitin on kanssa hyvä, oletettavasti sitä tarvittaessa on lähellä jotain lämmintä tilaa jos kaasu ei tahdo ulos pullosta. Monet kerrat on autossa pulloa lämmitelty pakkasaamuna. Ja on sitä silläkin töhöllä pulloa lämmitetty vaikkei saiskaan, järjenkäyttö lienee suotavaa siinäkin...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 14.12.2014, 13:11
timpe83:n Avatar
timpe83 timpe83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.12
Sijainti: ylivieska
Viestit: 311
Perusasetus

grillihiilillä yks tuttu lämmitti autoa ku sillä ei tullut sähköä taloonsa ollenkaan.. en muista oliko sillä ihan pallogrilli missä niitä hehkutti.
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 14.12.2014, 13:12
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti
Muistaaks kukaan sellasta Suolakuuppaa, jonka varaa lämmintä koneesta, ja se lämmin pysyy siellä päivätolokulla?? Sitä toitotettiin telkkarissa Suomen lamasta nostajana, edellisen laman aikana. Sitten tuli Nokia, ja se kuhnepytty jäi unholaan... Saappeihin niitä ainakiin piti asentaa??? Ja samoihin aikoihin oli joku uus moottorikeksintö, sellanen hydraulisylinterin näköinen kromattu härpäke, jonka piti olla teho/paino/kulutus suhteiltaan jotain lähellä ikiliikkujaa... sekin katos maailmanhistorian hämärään...
Isoissa Bemareissa on niitä suola tai mitälie pyttyjä varastoimassa lämpöä jotta lämppäristä tulee parkissa tai heti käynnistettäessä lämmintä. Ainakin -03 530:sen ohjekirjasta lueskelin siitä järjestelmästä. Taisivat sakun viedä kunnian siitäkin.
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 14.12.2014, 20:05
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Poro-vitossa ei toimi hehkut kuin koristeeksi ja piti saada kerran nopeasti käyntiin ja cooleri on mukavasti puskurin takana ja puskurissa kolo johon kuumailma puhallin jumittuu.

Puhallin puolelle teholle, sisälle, kuppi kaffetta ja talvisaappaat jalkaan mersuun ja muutaman kierroksen starttauksen jälkeen käyntiin kuin kesällä puhallin pois ja aidalle



Siitä tuli mieleen et jos ois pajeron mallisesti cooleri lappeellaan koneen päällä niin siihenhän nopeasti tekisi sinoli kaukalon alle, jos sopivasti sais niin ei tartteis koskaan ees poistaakkaan ja marketista grillin varaosa pietso niin ei tarttei tupakkamiehiäkään kysellä, et jos hehkuja sytettelemään.


Ainoo mikä tartteis huolia niin ois tarpeeks notkeen öljyt, konekkaan ei kolistaisi kun lämmintä ilmaa sisäänsä saisi
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 14.12.2014, 20:31
Mettäkana Mettäkana ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.14
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 129
Perusasetus

http://www.sercap.fi/product/9/binar...kw-esilammitin

Siitä siperian testattu laite Toimiskohan tuo miten jeepin 4l koneessa kun laitettu max 3.5l. Oishan tuolla kyllä 12 kW lämmitinkin..
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 14.12.2014, 22:10
Jukeman Jukeman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 99
Perusasetus

vanha savustuspönttö hyötykäyttöön, teet tulet ilman kantta ja annat hiillostua , ja eiku auton alle... kyllä se siittä lähtee. Paitsi jos sun auto tiputtelee liikaa nesteitä allensa, voi tulla sammuttimelle tarvetta.
tai hätätilassa vanha kattopellin lipare jonka päälle notski, ja se sitten alle kun hiillostuu.

Eikö nuo ennen vanhaan noin lämmittäny kalustoa, ja vennäällä vieläki jossakin siperiassa. Paitti siellä lyödään tulet suoraan alle... ei odotella hiilloksia
__________________
-Särkemällä oppii-
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 14.12.2014, 22:32
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.014
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59 Näytä viesti
Isoissa Bemareissa on niitä suola tai mitälie pyttyjä varastoimassa lämpöä jotta lämppäristä tulee parkissa tai heti käynnistettäessä lämmintä. Ainakin -03 530:sen ohjekirjasta lueskelin siitä järjestelmästä. Taisivat sakun viedä kunnian siitäkin.
Jostain tämäntapaisesta oli vuosia sitten juttua - oisko sillon puhuttu jostain lämpöakusta - menikö homma jotenkin munille kun ei ole kuulunut enää oikein mitään aiheesta?

Jos se toimis kunnolla, mua kyllä kiinnostas!
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 14.12.2014, 22:33
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.066
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti
kaalliimpi kuin tuo Jeeppi, ei käy... Pitää olla halpa/ilmainen/joku maksaa mulle sen käytöstä
No uus maksaa kellon kans alle 700€. Käytettynä mitä milloinkin, parilla sataa luulis saavan soivan setin. En alkais hiilloksia koneen alle tekemään jos autoa yhtään arvostaa, eikä vakuutusyhtiökään kiittele jos leimahtaa. Mutta saahan sitä hommata elämäänsä haasteita jos helppo ja toimiva ratkaisu ei kiinnosta.
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 14.12.2014, 23:44
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Mutuja menneiltä vuosikymmeniltä.....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Jostain tämäntapaisesta oli vuosia sitten juttua - oisko sillon puhuttu jostain lämpöakusta - menikö homma jotenkin munille kun ei ole kuulunut enää oikein mitään aiheesta?

Jos se toimis kunnolla, mua kyllä kiinnostas!
Siis nuo suolavaraajat on tehokkaita, siis kun latataan lämpöä Latentti? tms lämmöllä, niin se vapautuu "pikkasen peinemmällä" lämpötilalla, ja jos 100 kg varaajaa, niin vesi/glykoli-seos on huomattavan tehokas "aine-" jos latauslämpötila on esim. 80 astetta, ja puretaan pakkasen puolelle...

siis normi lokilämppärin korvaajaksi ei ole? sillä mm. varsinkin hinta karkaa.... ja noiden suolavaraajien lataus/luovutus lämpötilat on lähellä toisiaan: siis "kuumaa" riittää "pitkään", mutta sitten kylmenee vauhdilla...
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 15.12.2014, 11:07
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
No uus maksaa kellon kans alle 700€. Käytettynä mitä milloinkin, parilla sataa luulis saavan soivan setin. En alkais hiilloksia koneen alle tekemään jos autoa yhtään arvostaa, eikä vakuutusyhtiökään kiittele jos leimahtaa. Mutta saahan sitä hommata elämäänsä haasteita jos helppo ja toimiva ratkaisu ei kiinnosta.
Ahaa.. En o pahemmin noitten hintoja vimmevuosina tutkinut. Eipä tuo sitten kalliskaan joillekin ole. Minulle kyllä Mutta Jeepissä tarpeeton, jos sen vaan saa käyntiin, ja saahan sen. Mutta kun käy vanhaa sääliksi, ja muutenkin tää asia minua sattuu kiinnostamaan.
Tuossa käyttö volkkarissa olis kyllä lämmitin, mutta eihän se tietenkään toimi, kuulemma joku kortti vika. Kunhan löydän ne aivot siitä koneesta, niin katson voisko sille tehä mitään, vaikka paistaa ne uunissa...Ja niin tuossa autossa se wepasto ois todellakin tarpeen.
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 15.12.2014, 12:18
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.014
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis nuo suolavaraajat on tehokkaita, siis kun latataan lämpöä Latentti? tms lämmöllä, niin se vapautuu "pikkasen peinemmällä" lämpötilalla, ja jos 100 kg varaajaa, niin vesi/glykoli-seos on huomattavan tehokas "aine-" jos latauslämpötila on esim. 80 astetta, ja puretaan pakkasen puolelle...
http://www.motiva.fi/liikenne/liiken..._jakeluautossa

Tuolta löytyy jotain loppuraporttiakin kun oikeasta valikosta klikkaa. Ei vielä ole näkynyt Motonetin ja Bilteman tarjousten joukossa näppärää valmista pakettia asennettavaksi!
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 15.12.2014, 15:32
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Tuo oli mielenkiintoinen! Tuli mieleen yks systeemi jonka luin tänä syksynä jostain. Jollakullaa oli vanah auto, ja se oli hyvin kylmä. Nämä olivat sitten pistäneet sisälle vanhan lämpöpatterin, sellasen pyöreän vanhan aikaisen jossa on ne rivat, ja pakokaasu kulkemaan sen kautta. Tän jälkeen oli kabiinissa lämpö riittänyt! Tuo meijen käyttis bussi kun kans tuon rikkinäisen webaston kanssa aika viilee, ja lämpeneekin hitaasti.... Mut ei oikein vielä hirviä johtaa pakokaasua matkustamoon...
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 15.12.2014, 16:52
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.014
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti
Tuo oli mielenkiintoinen! Tuli mieleen yks systeemi jonka luin tänä syksynä jostain. Jollakullaa oli vanah auto, ja se oli hyvin kylmä. Nämä olivat sitten pistäneet sisälle vanhan lämpöpatterin, sellasen pyöreän vanhan aikaisen jossa on ne rivat, ja pakokaasu kulkemaan sen kautta. Tän jälkeen oli kabiinissa lämpö riittänyt! Tuo meijen käyttis bussi kun kans tuon rikkinäisen webaston kanssa aika viilee, ja lämpeneekin hitaasti.... Mut ei oikein vielä hirviä johtaa pakokaasua matkustamoon...
Kyl vanhempiem autojen moottoreissa on tupannu lämpöä riittää jäähdytysveteen. Itsellä oli w123 Mersussa ylimääräinen lämmityskenno kierrättämässä sisäilmaa. Se oli kuskin penkin takana.

Mielestäni tämäntapainen ratkaisu olis aika hyvä jos sen yhdistäs siihen, että autossa on tavanomaista tehokkaampi sähköllä toimiva nestekierron lämmitys. Saisi ikkunat äkkiä sulaksi.

Mersuhan on mulla vieläkin olemassa - ehkä systeemiä olis vieläkin kiva testata kun laittas lisäksi letkulämppärin kun lohkolämmitin siinä jo on. Tosin alkuperäinen lämmityslaitteen kenno vaatisi toimenpiteitä mutta kahden kennon systeemi oli silti aika kova kun autossa ei tainut ilman kierrätystä muuten olla niin lisäkennolla pystyi kierrättä pelkkää sisäilmaa ja auton omalla puhaltimella säännöstelee raittiin ilman tuloa.
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 15.12.2014, 17:52
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.247
Perusasetus

No jos kerran halvalla pitää onnistua niin liki ilmainen on vanha 10L kattila, laskee nesteet siihen päivän päätteks niin saa niistä lähtevän lämmön vaikka mökin lämmittämiseen. Sitten kun lähdön hetki koittaa, niin ottaa hellalta/kiukaalta/grillistä kuumennetun kattilan nesteineen ja lorauttaa koneeseen.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 15.12.2014, 19:41
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.115
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
No jos kerran halvalla pitää onnistua niin liki ilmainen on vanha 10L kattila, laskee nesteet siihen päivän päätteks niin saa niistä lähtevän lämmön vaikka mökin lämmittämiseen. Sitten kun lähdön hetki koittaa, niin ottaa hellalta/kiukaalta/grillistä kuumennetun kattilan nesteineen ja lorauttaa koneeseen.
Tuollatavalla nuo entisaikojen automiehet toimi,tosin ei ollu useimmilla jäähdytinnesteitä.
Illalla lohkon kyljestä ja jäähdyttimen pohjasta hanat auki ja vedet pihalle.
Aamulla tuli hellaan ja aamukahvit kiehumaan,samalla lämpes vedet koneeseen.
Sit hanat kiinni,lämpimät vedet sisään ja vehkeet käyntiin..
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 15.12.2014, 22:17
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

en välttämättä suosittele autoon kokeilemaan mutta..
tossa noin 10 vuotta takaperin eno ajoi meillä valmetin hankeen jumiin lumitöitä tehdessään.
lähettiin sit hakee vanhaa kockums (84-35?) ajokonetta kotopihasta pelastajaksi.
oli kevät puolen talvea,pakkasta reilusti ja kone seisonut koko talven käyttämättä..eipä sitä pystyny paljoa esilämmittää kun deutzsin 170hv ilmajäähydieselillä on,eikä ois kyllä ollu aikaakaan..
eno ruuvas turbosta imuputken irti ja käski töhön työntää putkeen kun moottori pyörii ja pitää siinä.. kerta startista kone tulille ja komiaa liekkiä tuli pakoputkestakin kun hetken töhöllö sitä käyntiä tasoiteltiin.

noin olivat kuulema tehneet silloinkin kun kone oli aktiivikäytössä.
toimii vieläkin kuin junanvessa.
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 16.12.2014, 01:40
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ei liity topiikkiin... mutta::::


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arpe Näytä viesti
Tuollatavalla nuo entisaikojen automiehet toimi,tosin ei ollu useimmilla jäähdytinnesteitä.
Illalla lohkon kyljestä ja jäähdyttimen pohjasta hanat auki ja vedet pihalle.
Aamulla tuli hellaan ja aamukahvit kiehumaan,samalla lämpes vedet koneeseen.
Sit hanat kiinni,lämpimät vedet sisään ja vehkeet käyntiin..
Siis juurikin noin toimittiin taannoin -30? ja ---- 60 luvun savotoissa (sota-sotakorvaus) Ja minun kohdatte on sattuneet tuo ongelma "isojen" traktorien muodossa: siis tuota happea on päässyt "jäähdytysveteen", ja nyt nuo lohkot on syöpynyt./(ruostunut).. Jos ei ole jäätynyt.
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 16.12.2014, 04:20
2x4WD 2x4WD ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.05.05
Sijainti: TAMPERE, Finland.
Viestit: 561
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen Näytä viesti
Näitä tilanteita varten nakkaan tuon 800w miniagrekaatin lavalle ja siitä roikka nokkaan, hyvin piisaa ja papattaa tankillisella 5 tuntia täydellä kuormalla
https://www.youtube.com/watch?v=POKhZaIROlM

49€ ja ihan törkeen hyvä aparaatti, pelannu jo tuon 3 vuotta ja tunteja on tullu ku tuota päryytetään radiopeditiolla ainakin 20h putkeen aina kerrallaan
https://www.youtube.com/watch?v=M4H4_JgPgGA
Sitten kun johtaa vielä pakokaasujen lämmön konehhuoneeseen niin saa vielä nopsempaan kuumaks. Ja peitto kannelle eristämään
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi.
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 16.12.2014, 04:27
2x4WD 2x4WD ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.05.05
Sijainti: TAMPERE, Finland.
Viestit: 561
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Mitenkäs tuo nestekaasulämmitys toimii kovalla pakkasella? Toki toimii alkuun, kun pullon lämpimästä tuo, mutta entä sitten, kun se vähän aikaa vaikka siinä 25 asteen pakkasessa ollut?
-37 oli yks talvi niin silloin alkoi liekki olla aika surkea. -42 astetta pitäis vielä propaani jollain lailla höyrystyä.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi.
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 16.12.2014, 04:30
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Kyl vanhempiem autojen moottoreissa on tupannu lämpöä riittää jäähdytysveteen. Itsellä oli w123 Mersussa ylimääräinen lämmityskenno kierrättämässä sisäilmaa. Se oli kuskin penkin takana.
Juu, varmaan riittää kun se 5l/100km poltetaan hukkalämmöksi. Vanhan mannelavetin kokoinen laitos kun nykyään kulkee suunnilleen sillä vähän reilulla viidellä...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 18.12.2014, 22:28
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja timpe83 Näytä viesti
grillihiilillä yks tuttu lämmitti autoa ku sillä ei tullut sähköä taloonsa ollenkaan.. en muista oliko sillä ihan pallogrilli missä niitä hehkutti.
Kerran olen lämmittänyt HooJiin käynnistyslämpöiseksi kehitysmaaliedellä ja hiilillä öljypohjan alla. Hyvin toimi! Avotulta, edes sinolista, en autoni alle laittaisi.

Kehitysmaaliesi: http://turbostove.fi/
__________________
A-P
*Muovi on saatanasta*
KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Auton sisätila lämmitys värkkiä SpyDuck O/M/V Muut 7 10.10.2013 20:41
Auton lämmitys trailerin päällä rhm Tekniikka & Jutustelu 24 01.01.2011 02:42
Myydään lämmitys brikettiä ventora O/M/V Muut 0 31.12.2009 15:43
Autotallin lämmitys ? RST Chit-Chat 49 13.10.2006 23:11
Lämmitys laitejuttuja. offipete Tekniikka & Jutustelu 1 20.01.2006 23:31


Sivu luotu: 00:05 (GMT +2).