![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]()
pien OT, mitenkähän tuo webaston/eberin syttyminen tuolla -35C ja sen alla, ainakin diesel vehkeissä voi alkaa olla polttoaineen jähmettyminen muodostua ongelmaksi? lapin miehillä varmaan kokemuksia paremmin ko en muista et täällois ollu alle -32 pakkasta paitti nulikkana
![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#27
|
||||
|
||||
![]()
Sehän tässä onkin hauskaa kun kaikki uudemmat digiakrekaatit tai isompitehoiset on kauheita häiriöpesiä varsinkin HF:llä niin tästä piristimestä ei tuu mitään mainittavaa
![]() Huomio että kyseinen laite on 2-tahtinen, saa pakkasellakin pirisemään.. Viimeksi muokannut Lerssinen : 14.12.2014 09:08 |
#28
|
||||
|
||||
![]()
Tee 3-4 litrainen vesipytty jonka alle pieni 3 halon tulipesä. Siitä letkut hydraulipikaliittimillä moottoriin, esim alavesiletkuun ja kannen takapäähän niin että ilmat pääsevät järjestelmästä pois ja lämmin vesi virtaa luontaisella kierrolla kannen takapäästä sisään ja palaa kylmänä alavesiletkusta takaisin pytyn alapäähän. Jos ilmakuplat saa pois letkuista ja kierto on hyvä niin moottori luulisi lämpeävän melko nopeasti. Hydr.pikaliittimet sulkee letkut joten nestettä ei karkaa irroitettaessa ja liitettäessä kuin lusikallinen ja lämmitys pytty on valmiina täynnä seuraavaa käyttöä varten.
Muista sitten joku varoventtiili pytyn kylkeen. |
#29
|
|||
|
|||
![]()
Muistaaks kukaan sellasta Suolakuuppaa, jonka varaa lämmintä koneesta, ja se lämmin pysyy siellä päivätolokulla?? Sitä toitotettiin telkkarissa Suomen lamasta nostajana, edellisen laman aikana. Sitten tuli Nokia, ja se kuhnepytty jäi unholaan... Saappeihin niitä ainakiin piti asentaa???
![]() |
#30
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos haluaa että lähtee missä tahansa lämpötilassa niin kannattaa laittaa oma tankki lämmittimelle ja 30% petroolia dieselin/Pö:n sekaan. Tuo Termi-tyyppinen lämmitin on kanssa hyvä, oletettavasti sitä tarvittaessa on lähellä jotain lämmintä tilaa jos kaasu ei tahdo ulos pullosta. Monet kerrat on autossa pulloa lämmitelty pakkasaamuna. Ja on sitä silläkin töhöllä pulloa lämmitetty vaikkei saiskaan, järjenkäyttö lienee suotavaa siinäkin...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#31
|
||||
|
||||
![]()
grillihiilillä yks tuttu lämmitti autoa ku sillä ei tullut sähköä taloonsa ollenkaan.. en muista oliko sillä ihan pallogrilli missä niitä hehkutti.
|
#32
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#33
|
|||
|
|||
![]()
Poro-vitossa ei toimi hehkut kuin koristeeksi ja piti saada kerran nopeasti käyntiin ja cooleri on mukavasti puskurin takana ja puskurissa kolo johon kuumailma puhallin jumittuu.
Puhallin puolelle teholle, sisälle, kuppi kaffetta ja talvisaappaat jalkaan mersuun ja muutaman kierroksen starttauksen jälkeen käyntiin kuin kesällä puhallin pois ja aidalle Siitä tuli mieleen et jos ois pajeron mallisesti cooleri lappeellaan koneen päällä niin siihenhän nopeasti tekisi sinoli kaukalon alle, jos sopivasti sais niin ei tartteis koskaan ees poistaakkaan ja marketista grillin varaosa pietso niin ei tarttei tupakkamiehiäkään kysellä, et jos hehkuja sytettelemään. Ainoo mikä tartteis huolia niin ois tarpeeks notkeen öljyt, konekkaan ei kolistaisi kun lämmintä ilmaa sisäänsä saisi
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#34
|
|||
|
|||
![]()
http://www.sercap.fi/product/9/binar...kw-esilammitin
Siitä siperian testattu laite ![]() |
#35
|
|||
|
|||
![]()
vanha savustuspönttö hyötykäyttöön, teet tulet ilman kantta ja annat hiillostua , ja eiku auton alle... kyllä se siittä lähtee. Paitsi jos sun auto tiputtelee liikaa nesteitä allensa, voi tulla sammuttimelle tarvetta.
tai hätätilassa vanha kattopellin lipare jonka päälle notski, ja se sitten alle kun hiillostuu. Eikö nuo ennen vanhaan noin lämmittäny kalustoa, ja vennäällä vieläki jossakin siperiassa. Paitti siellä lyödään tulet suoraan alle... ei odotella hiilloksia ![]()
__________________
-Särkemällä oppii- |
#36
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos se toimis kunnolla, mua kyllä kiinnostas! |
#37
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#38
|
|||
|
|||
![]() Mutuja menneiltä vuosikymmeniltä.....Lainaus:
siis normi lokilämppärin korvaajaksi ei ole? sillä mm. varsinkin hinta karkaa.... ja noiden suolavaraajien lataus/luovutus lämpötilat on lähellä toisiaan: siis "kuumaa" riittää "pitkään", mutta sitten kylmenee vauhdilla... |
#39
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Tuossa käyttö volkkarissa olis kyllä lämmitin, mutta eihän se tietenkään toimi, kuulemma joku kortti vika. Kunhan löydän ne aivot siitä koneesta, niin katson voisko sille tehä mitään, vaikka paistaa ne uunissa...Ja niin tuossa autossa se wepasto ois todellakin tarpeen. |
#40
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuolta löytyy jotain loppuraporttiakin kun oikeasta valikosta klikkaa. Ei vielä ole näkynyt Motonetin ja Bilteman tarjousten joukossa näppärää valmista pakettia asennettavaksi! ![]() |
#41
|
|||
|
|||
![]()
Tuo oli mielenkiintoinen! Tuli mieleen yks systeemi jonka luin tänä syksynä jostain. Jollakullaa oli vanah auto, ja se oli hyvin kylmä. Nämä olivat sitten pistäneet sisälle vanhan lämpöpatterin, sellasen pyöreän vanhan aikaisen jossa on ne rivat, ja pakokaasu kulkemaan sen kautta. Tän jälkeen oli kabiinissa lämpö riittänyt!
![]() ![]() |
#42
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mielestäni tämäntapainen ratkaisu olis aika hyvä jos sen yhdistäs siihen, että autossa on tavanomaista tehokkaampi sähköllä toimiva nestekierron lämmitys. Saisi ikkunat äkkiä sulaksi. Mersuhan on mulla vieläkin olemassa - ehkä systeemiä olis vieläkin kiva testata kun laittas lisäksi letkulämppärin kun lohkolämmitin siinä jo on. Tosin alkuperäinen lämmityslaitteen kenno vaatisi toimenpiteitä mutta kahden kennon systeemi oli silti aika kova kun autossa ei tainut ilman kierrätystä muuten olla niin lisäkennolla pystyi kierrättä pelkkää sisäilmaa ja auton omalla puhaltimella säännöstelee raittiin ilman tuloa. |
#43
|
||||
|
||||
![]()
No jos kerran halvalla pitää onnistua niin liki ilmainen on vanha 10L kattila, laskee nesteet siihen päivän päätteks niin saa niistä lähtevän lämmön vaikka mökin lämmittämiseen. Sitten kun lähdön hetki koittaa, niin ottaa hellalta/kiukaalta/grillistä kuumennetun kattilan nesteineen ja lorauttaa koneeseen.
|
#44
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Illalla lohkon kyljestä ja jäähdyttimen pohjasta hanat auki ja vedet pihalle. Aamulla tuli hellaan ja aamukahvit kiehumaan,samalla lämpes vedet koneeseen. Sit hanat kiinni,lämpimät vedet sisään ja vehkeet käyntiin..
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#45
|
||||
|
||||
![]()
en välttämättä suosittele autoon kokeilemaan mutta..
tossa noin 10 vuotta takaperin eno ajoi meillä valmetin hankeen jumiin lumitöitä tehdessään. lähettiin sit hakee vanhaa kockums (84-35?) ajokonetta kotopihasta pelastajaksi. oli kevät puolen talvea,pakkasta reilusti ja kone seisonut koko talven käyttämättä..eipä sitä pystyny paljoa esilämmittää kun deutzsin 170hv ilmajäähydieselillä on,eikä ois kyllä ollu aikaakaan.. eno ruuvas turbosta imuputken irti ja käski töhön työntää putkeen kun moottori pyörii ja pitää siinä.. kerta startista kone tulille ja komiaa liekkiä tuli pakoputkestakin kun hetken töhöllö sitä käyntiä tasoiteltiin. ![]() noin olivat kuulema tehneet silloinkin kun kone oli aktiivikäytössä. toimii vieläkin kuin junanvessa. |
#46
|
|||
|
|||
![]() Ei liity topiikkiin... mutta::::Lainaus:
|
#47
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#48
|
|||
|
|||
![]()
-37 oli yks talvi niin silloin alkoi liekki olla aika surkea. -42 astetta pitäis vielä propaani jollain lailla höyrystyä.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#49
|
|||
|
|||
![]()
Juu, varmaan riittää kun se 5l/100km poltetaan hukkalämmöksi. Vanhan mannelavetin kokoinen laitos kun nykyään kulkee suunnilleen sillä vähän reilulla viidellä...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#50
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kehitysmaaliesi: http://turbostove.fi/
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Auton sisätila lämmitys värkkiä | SpyDuck | O/M/V Muut | 7 | 10.10.2013 20:41 |
Auton lämmitys trailerin päällä | rhm | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 01.01.2011 02:42 |
Myydään lämmitys brikettiä | ventora | O/M/V Muut | 0 | 31.12.2009 15:43 |
Autotallin lämmitys ? | RST | Chit-Chat | 49 | 13.10.2006 23:11 |
Lämmitys laitejuttuja. | offipete | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 20.01.2006 23:31 |