Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari
Ei siinä mitään laskukaavoja tarvita vaan alkuperäinen verotuspäätös, vai millä kaavalla lasketaan esim. vuonna 89 käyttöönotetun suomeen -92 ensikertaa verotetun pakettiauton muutos retkeily autoksi ??? Onko suomessa mahdollista ostaa rekisteröity auto johon ei ole verotuspäätöstä ?
|
En nyt tajuu mitä vänkäät.

Ei oo pakko tietää teoriaa jos ei kiinnosta, mutta laskukaava se on yksinkertainen plus-miinus-kertolaskukin tullauspapereiden perusteella. Tullauspapereista otetaan verotusarvo selville. Mutta onhan tässä maassa rekisterissä kymmeniä tuhansia autoja ilman verotuspäätöstä, kuorma- ja linja-autoihin ei sellaista tarvitse. Jos ostat vaikka Saksasta Sprintterin ja rekistöintikatsastutat sen, sen saa kilpiin pelkällä kauppalaskulla. Tällainen jos menee verolle jälkeenpäin niin siinä on enempi laskemista.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
No, tuosta verotuspäätöksestähän se selviää...
Miten vanhat muuttoautot, nehän on tuotu nollaverolla. -> trafi varmaan laskee kalleimman mukaan, mutta valitusten yms. jälkeen se verotetaan vastaavalla tavalla kuin alkuperäiset suomiautot.
|
On se verotusarvo niihinkin laskettu, josta sitten tehty vähennykset.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Mutta jos on halua JA mahdollisuuksia maksaa jokusia tonneja k.o veroa, niin miksi tuhlaa aikaa moiseen laskemiseen? Trafissa asia selvitetään, ja lähetetään valmiiksi tulostettu lasku, JA MIKÄ ERIKOISTA, päätöksen saa ilman mitään (tyhmiä) ylimääräisiä päätös/palvelumaksuja 
|
Ootko kokeillu? Mahtaakohan löytyä tarkkoja summia jos kyselee vain lämpimikseen?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Jos taasen haluaa suunnitella verot alas, niin kannattaa tutkia vaihtoehtoa, että käyttää pakun Viron? rekisterissä ja ulkomaisessa omistuksessa, ja ostaa sitten takaisin suomeen, ja tekee suoraan k.o retkeilyauton.
|
Ei onnistu, Suomi-historia on rasitteena lopunikää, autoa ei uudelleenveroteta jos tuodaan takaisin Suomeen.