![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#2
|
|||
|
|||
Tuotahan olen "toitottanut" hermostumiseen asti
Siis Maastohenkilöauto, VW caravel vm. 1989, on katsastettu Matkailuautoksi, tod. näk. dieselveron takia, niin "ylläri"- kirje Trafilta:
Reilu 9 000 euroa mätkyjä! Ihanan kallista säästämistä dsl-verosta! Ja tosiaankin tilanne on se, että varo paukkuu ulosottoon, kun on todettu muutos p.s Olisipa joku kertonut, että tässä käy näin
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
No sieltähän ne hinnat tietysti loppupelissä otetaan ja lasketaan mitä jäi saamatta. Pitäähän laskukaava olla tiedossa jos haluaa laskeskella paljonko mahollisesti tulis hintaa jos siitä huoltoautohoojiista unohtuu joskus lakisääteiset kiinteästi asennetut huoltokamppeet kyydistä.
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Ei siinä mitään laskukaavoja tarvita vaan alkuperäinen verotuspäätös, vai millä kaavalla lasketaan esim. vuonna 89 käyttöönotetun suomeen -92 ensikertaa verotetun pakettiauton muutos retkeily autoksi ??? Onko suomessa mahdollista ostaa rekisteröity auto johon ei ole verotuspäätöstä ?
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Miten vanhat muuttoautot, nehän on tuotu nollaverolla. -> trafi varmaan laskee kalleimman mukaan, mutta valitusten yms. jälkeen se verotetaan vastaavalla tavalla kuin alkuperäiset suomiautot. Mutta jos on halua JA mahdollisuuksia maksaa jokusia tonneja k.o veroa, niin miksi tuhlaa aikaa moiseen laskemiseen? Trafissa asia selvitetään, ja lähetetään valmiiksi tulostettu lasku, JA MIKÄ ERIKOISTA, päätöksen saa ilman mitään (tyhmiä) ylimääräisiä päätös/palvelumaksuja ![]() Jos taasen haluaa suunnitella verot alas, niin kannattaa tutkia vaihtoehtoa, että käyttää pakun Viron? rekisterissä ja ulkomaisessa omistuksessa, ja ostaa sitten takaisin suomeen, ja tekee suoraan k.o retkeilyauton. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ei oo pakko tietää teoriaa jos ei kiinnosta, mutta laskukaava se on yksinkertainen plus-miinus-kertolaskukin tullauspapereiden perusteella. Tullauspapereista otetaan verotusarvo selville. Mutta onhan tässä maassa rekisterissä kymmeniä tuhansia autoja ilman verotuspäätöstä, kuorma- ja linja-autoihin ei sellaista tarvitse. Jos ostat vaikka Saksasta Sprintterin ja rekistöintikatsastutat sen, sen saa kilpiin pelkällä kauppalaskulla. Tällainen jos menee verolle jälkeenpäin niin siinä on enempi laskemista. Lainaus:
Lainaus:
Ei onnistu, Suomi-historia on rasitteena lopunikää, autoa ei uudelleenveroteta jos tuodaan takaisin Suomeen. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Eli verotetaankos sitten sen mukaan, mitä aikoinaan on jääny saamatta, vai lasketaanko ikävähennyksiä?
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Käsittääkseni menee Suomeen rekisteröintipäivän mukaan, mikä sen verotusarvo olis ollu silloin.
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Minkäköhänlainen huuto on ollu siinä essonbaaripöydässä missä alunperin on tuota matkailu autoksi rekkausta suositeltu?
![]() -Joo joo kato senku muutat sen matkailuautoxi ni sitte o halpa ajella eikä tuu 80 lätkää. Semmoi ne o muuttanu paljon wanhoja taksejakii... ![]() ![]() -No hitto. Tänks..
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Just tätä vänkään että se veronmäärä katsotaan sieltä tullauspapereista jossa on määrätty ajoneuvolle vero josta on mahdollisesti tehty jotain alennuksia. Ei siinä ymmärtääkseni mitään laskukaavoja tarvita.
|
|
#12
|
|||
|
|||
|
Yks tuttu rekkas jonkuu 2005 Ducaton ka:sta pakuks ettei tartte ammattipätevyyttä, oli hiukka kireän tuntunen ku kerto 5000,- laskusta.
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Ei paha. Joku 40 vuotta niin alkaa tuokin jo tuottamaan...Paitti tuleehan siihen vielä dieseliveron vaimikäsenyolikaan korotusta päälle...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Pakettiautosta matkailuautoksi | Eskimo | Chit-Chat | 29 | 09.06.2015 13:58 |
| caravelle->pakuksi/matkailuautoksi/huoltoa=? | tonnisata | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 15.08.2008 20:50 |
| Varoittava esimerkki akselintuennasta | jnu | Linkit | 10 | 16.03.2007 00:18 |
| Maasturi matkailuautoksi? | PIRSSI | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 28.10.2006 09:26 |
| Ei liity maastureihin, mutta varoittava esimerkki! | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 11.08.2004 15:47 |