Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.11.2014, 15:41
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.324
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jariay Näytä viesti
kun kierrätetään ja lämmitetään koko nestetilavuus, ei tuo 500w riitä autoon -on tullut kantapään kautta nähtyä. Pumppu ottaa 100w tuosta eli 400w jää lämmitykseen ja jos vertaa lohkolämmittimeen, joka on pistemäinen alue, tällä kierrättävällä on massaa moninkertaisesti lämmitettävänä, mutta kyllä se sitten oikeasti on lämminkin kauttaaltaan.
Normi 4-sylinterisissä 1000w ok, lapissa jopa 1500w ja niin edelleen
6-syl koneisiin 1500w jos sulakeongelmia ei ole esim. kerrostaloparkeista.
Mikä pumppu ottaa sen 100W pois 500W vastuksen lämmitystehosta?

3 ja 4-syl valmeteissa on 750W lohkolämppäri. Kuutoskoneisissa 1100/1500W. Moottorien iskutilavuus 3.3-8.4 litraa, ja painot 350-1000 kg.

Mulla on ollut henkilöautojen bensakoneissa, 4, 5 ja 6 pyttysissä, 550-650W lohkolämppäreitä. Niillä olen pärjännyt.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.11.2014, 21:02
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Tuo 550w-650w on nykyään jo aika paljon...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Mikä pumppu ottaa sen 100W pois 500W vastuksen lämmitystehosta?

3 ja 4-syl valmeteissa on 750W lohkolämppäri. Kuutoskoneisissa 1100/1500W. Moottorien iskutilavuus 3.3-8.4 litraa, ja painot 350-1000 kg.

Mulla on ollut henkilöautojen bensakoneissa, 4, 5 ja 6 pyttysissä, 550-650W lohkolämppäreitä. Niillä olen pärjännyt.
Siis jotkut pärjää ilman lämmitintäkin, mutta kun tuossa -jariay-:n esittämässä lämppärissä on pumppu ja termostaatti, niin on aivan eri asia lämmittää mooottoria tuommoisella, kuin jollakin muutaman sadan watin lämppärillä; siis puolikas, taikka maksimissaan tunti, niin moottori on lämpimämpi kuin lokilämppärillä vuorokauden hehkuttamisen jälkeen; kun tehoa on esim. tuo pari kilowattia.
Mulla hodarin webastossa tehoa 5,2 kw, ( ja ei ole keittänyt kertaakaan ) mutta on aika mukava lähteä esim. 20 asteen pakkasessa liikenteeseen, kun lämppäristä alkaa tulla lämmintä jo startatessa.
Lokilämppärikin on, mutta 20 asteen pakkasessa 2 tuntia lämmitystä ei oikein riitä; vaikka 2 kw sisätilan lämmitin, niin alkuun työntää tosi kylmää lämppäristä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.11.2014, 21:55
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Viestit: 365
Perusasetus

Joo-o, ite en toista kertaa laita mihinkään vehkeeseen tuollaista letkulämppäriä.... On sama kuin volkkareissa, ei ylikuumenemis suojaa.... Poltin minikaivurin konehuoneesta kaiken joka sielä palaa, tietty alkuperäinen ongelma oli että hukkas nesteitä, mut silti. Ei tarvii joku vesiletku vuotaa niin sillä kerralla kalusto palaa. N13 korisessa nissanissa mulla oli aikoinaan 1500w defa, lämpösuojat yms. oli hyvä, tykkäsin pikku pakkasilla kone lämmin vartissa. Mut suojatonta en suosittelis kellekään, oli teho mikä tahansa.....
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.11.2014, 22:17
jariay jariay ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 08.10.14
Sijainti: oulu
Viestit: 6
Perusasetus

2xsuojaus


siinä on termostaatti, sekä erillinen lämpösuoja. kokeilin kuivana laittaa töpselin seinään -savuaa hieman ja katkaisee sähköt laitteesta. hetken päästä taas toimii.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.12.2014, 21:36
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Onko toi TT-Thermo millai liitetty sähköverkkoon?
Toisin sanoen onko siinä johto suoraan töpseliin vai tuollainen liitin kuin normi lokilämppärissä?

mki varmaan tarkoitti kommentillaan noita perus letkulämmitysvastuksia joissa ei kai ole sen kummempaa suojausta?
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.12.2014, 13:21
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Tt-thermossa on normaali pistotulppa.
Itse ymppäsin calixin systeemiin tuon kiinni asentamalla konehuoneeseen calixin sisätilarasian. Suojattuna vedeltä ym.

Aika hyvin lämpee d5-moottori 1000 watilla..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty letkulämmitin DEFA liero O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.07.2013 20:33
Defa letkulämmitin (12ht) Raakakone Tekniikka & Jutustelu 4 31.01.2012 16:48
Myyty Defa 550w letkulämmitin (type 423) Reetu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 25.11.2011 23:49
Ostettu Defa Letkulämmitin toyovoima O/M/V Muut 2 28.09.2010 09:56
Myyty Letkulämmitin defa 420 1Chevy80 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 10 20.11.2009 19:12


Sivu luotu: 12:32 (GMT +2).