![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#3051
|
||||
|
||||
![]()
ja volvohan oli ensimmäinen automerkki joka suositteli tuota hihnan vaihtoa. kyllä itse pyrin vaihtamaan viimeistään 100 000km nurkilla tuota hihnaa, ja kun sen hihnan hintakaan ei kovin paha ole ja suht simppeli laitella kiinni.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3052
|
|||
|
|||
![]()
Onhan tuolla nyt yli 6tkm ajettu vuoteen että ei tuo nyt ihan älyttömästi oo seissy. Itellä tullu 3tkm viimesen vuoden aikana ja käppäri pelaa eikä oo muutenkaan jyysteessä.
|
#3053
|
|||
|
|||
![]()
2L koneessa ja todennäköisesti sen johdannaisissa tehtaan ilmoittama vaihtoväli on 80 000km. Oli siellä huolto-ohjelmassa muistaakseni myös vuosiraja, eli toi 2 vuotta. Joskus käy vaan paska munkki ja remmi katkeaa syystä tai toisesta.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#3054
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Offiautoilla ei varmaan noita kilsoja paljoa tule mutta ns normiautolla 6tkm / vuosi on vähän. Mahdottomasti ei mielestäni ole omallakaan kärrätty vaikka 430 000km onkin. Kyllä se ajamattomuus saa auton kesimään ja paikat jumimaan, pitäisi pestä todella hyvin ja lämpimässä säilyttää. |
#3055
|
|||
|
|||
![]()
Tarkotus olis turbottaa omaa traktoria ja mietinkin kun tarjolla olisi kolmelitrasen Nissan Patrolin turbo, saisko sitä mitenkään toimimaan oman LN46:n kanssa jossa moottori on vaihdettu 2.2L -> 2.4L. Onko tuhoon tuomittu suunnitelma?
|
#3056
|
|||
|
|||
![]() letkulämmitin
Kertokaas ny fiksummat et mihin paikkaan ois hyvä laittaa letkulämppäri. Kyseessä on tollanen 87 ln65 hilux. Toimiiko jos heittää sen tohon alavesiletkuun? Jotkut on väittäny et ei ja sit taas muutamat on sanonu et juur siihen se kuuluu laittaa.
|
#3057
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Minä laittasin semmoisen ohueen letkuun tulevan lämppärin, ja jos mahdollista pumpulla olevan. Jos vapaakiertoinen, niin esim. alavesiletkuun alimpaan paikkaan T-haara, josta otetaan letkulla vesi letkulämppärin ala-laidassa olevaan sisäänmenoliittimeen. Letkulämppärin pitäisi olla mahd. alhaalla, ja letkun pitää tulla nimenomaan vaakatasossa taikka sitä alempaa, (mieluummin ainakin 5-10 cm) Ja letkulämppäristä lähtevä kuuma vesi menee kokoajan ylöspäin, ja moottoriin sen saa varmaan helpoiten kanteen, esim. lämppärin paluuseen. Uskoisin että jopa 1500w letkulämppäri, jossa termostaatti, toimisi huomattavan hyvin, em. kytkennällä. Mutta jos mahdollista, niin hanki kiertovesipumpulla oleva letkulämmitin; tehoa kestää olla paljon enemmän, ja lämpeneminen on tasaisempaa. p.s ethän tarkoittanut sellaista letkulämppäriä, joka on asennetaan katkaistun alavesiletkun väliin? Toki sekin toimii joten kuten, ja näyttäisi toimivan sitä paremmin, mitä huonompi termostaatti koneessa on: Nimittäin tuo alavesiletkuun tuleva lämppäri lämmittää syyläristä tulevaa vettä, ja syyläriinhän menee vesi kannen yläreunasta; siis sieltä minne se kaikkein kuumin vesi nousee, siis syyläri lämpiää kaikkein eniten! Ja jos termostaatti ei vuotaisi tippaakaan, niin nesteet kiehuisi... |
#3058
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#3059
|
|||
|
|||
![]() Juurikin tällaisen vastauksen takia kirjoitin: montaa mieltäLainaus:
Ja tuota 2L pataa on senverran tullut pyöriteltyä käsissä, että en viitsinyt edes kertoa tuota "virallista" tapaa. Mutta tuohon "letkulämppäri" teemaan olen juotunut jopa työni puolesta sekomaan,... siis alavesiletkussa oleva lämppäri toimii helvetin hyvin, kun kone on käyntilämmin, mutta pakkasella laukaisee ylikuumenemissuojan (siis ei pumppua, ei termostaattia, vain n. 100 c asteinen ylilämpösuoja) siis kapine ei tarvinnut B-korttia Olit näkojään erimieltä jo aikaisemmin toisessa topiikissa: http://forums.offipalsta.com/showthr...=127975&page=2 Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 09.10.2014 22:47 |
#3060
|
||||
|
||||
![]()
Sen enempää en ota asiaan kantaa kun että mulla oli juurisamas vehkeessä 400w lämmitin alavesiletkussa... en tiedä miksi ei ollut käytössä enäään nyt on lohkossa suoraan vastus.
Liekkö tullut vaan tunnit täyteen, ja kyllä 400w on mielestäni aika onneton tuollaseen. Eikös lohkolämppäri ole kuitenkin 700w luokkaa? Onko missään käsitelty trailgearin jakiksen välityksien asentamista hiluxiin?
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#3061
|
||||
|
||||
![]()
http://www.nettiauto.com/toyota/hilux/6714775
Kellään tietoa tästä? |
#3062
|
||||
|
||||
![]()
Onko kellään tietoo saako mistään ln110 koriseen koriin uusia kattotelineitä jostain? Tai onko ees ikinä valmistettu siihen sopivia?
![]() |
#3063
|
||||
|
||||
![]()
Parit kysymykset, onhan 80 luvun Hiacen ja Hiluxin moottorit samat. Eli koneet käy päikseen.
Onkos joku pyöritellyt 2l ja 2l2 osia keskenään? Kiinnostaa tietää sopiiko 2l koneen kansi 2l2 lohkon päälle. Kansissahan noissa on eroa. |
#3064
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuohan 2L2 koneeseen en ole paljon sekonut, mutta hämärä mielikuva, että huomattavan erilainen kuin 2L, siis osat ei oikein sovi ristiin. |
#3065
|
|||
|
|||
![]()
Sopii kannet ristiin lohkon puolesta. Pako\ imusarjat on erilaiset.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#3066
|
|||
|
|||
![]()
Apua laatikko hajoaa kohta, kulkine siis VW Taro 4wd -90 koneena 2.4 bensa 22R-E.
Mitkä Hilun laatikoista olisi käypäsiä? Tarossa ei tulipellissä lätkää jossa näkyisi vaihteiston tyyppi vaan tarra sisätiloissa jossa tietysti laatikonkohdalla lukee "00". Missähän laatikossa tunniste, en ole löytänyt... Niin ja saa tarjota vaihdelaatikkoa jos sellainen löytyy... |
#3067
|
|||
|
|||
![]()
Nonniih meinaa tuo etuperän stefa valskaa alustavasti niin onko kukaan yrittänyt onnistuneesti vaihtaa sitä kartaanin tiputtamalla ja ampumalla auki ulkoapäin ? Aukihan se lähtee mutta onko mitään tarkkaa kotikonstia saada kiristys tehtyä oikeeseen kireyteen jottei alkas ujeltaa perä ? Kartiorullahan sielä taitaa olla turvan takana ?
Kannattaako alkaa räplää tällä ohjeella: ekaks merkit mutteriin ![]() ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut Pölli : 23.10.2014 18:25 |
#3068
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#3069
|
|||
|
|||
![]()
Mikä ero on bensa ja diesel taron/hiluxin pää- ja jakolaatikoissa paitsi että kytkinkopat erilaiset. Ovatko välitykset samat eli käykö laittaa esimerkiksi bensa laatikon dieseliin ja kyseessä -90 luvun alkupuolelta olevia autoja
|
#3070
|
|||
|
|||
![]()
Mikä vika mahtaa olla hiluxissa kun ei syty sisävalot ovia avatessa? Ei pala valoa kojetaulussakaan. Kytkimestä kattovalo syttyy. Onkohan siihen jossain rele, jos on niin missä? Auto siis hilux ln170 -99.
Alkaa olla pimeetä... Tansku |
#3071
|
|||
|
|||
![]()
Vanhemmassa mallissa ei ainakaan oo relettä,yleisin vika on niissä ovi kytkimissä,ne toimii niin että ovi avattaessa kytkin maadottaa,joten oisko vaan nuppi jumissa? Joka tapauksessa ennenku purkaat koko kotteroa ni hommaa kytkentäkaavio ja jos ei ittelläö sytytä ni näytäs jollekki ammatti miehelle ni osannee kertoa viasta enemmän,se kytkis vaan säästää monta työtuntia.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#3072
|
|||
|
|||
![]()
Jakolaatikoissa ei oo mitään eroa,päälaatikoita on G52 ja G58 mut ei erota päällepäin,välityksissä on hienon hieno ero jota ei myöskään ajossa huomaa. Eli se G58 tuli joskus 90 luvun alussa,vanhemmissa oli kaikissa G52. Kytkin kopat käy ristiin eli bensan laatikon eteen käy diesel kun vaihtaa kytkinkopan.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#3073
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#3074
|
|||
|
|||
![]()
Oven avatessa ei kojetaulussa kuulukkaan palaa valo, jos valo ei pala kojetaulussa kun valot on päällä niin polttimot voi olla palaneet, se mittarivalojen himmennin rikki. Ehkä noista lähtis itse hakemaan.
|
#3075
|
|||
|
|||
![]()
Meinasin sitä ovi auki valoa kojetaulussa. Kaikki muut valot toimii normaalisti mutta sisävalo/ kattovalo ei syty kun ovia avaa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 13 (0 jäsentä and 13 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |