![]() |
Defa letkulämmitin 500w
Onko noissa mitään ylikuumenemis-suojaa jos 2h on tolpassa ? eli voiko käyttää ilman vesipumppua ?
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=163014 |
Ainakin calixin 1500W mallia voi käyttää Hj:ssa surutta. Tuskin suurta eroa kilpailijaan. Joissakin malleissa saattaa olla termari, omassa ei. Hyvin lähtee vesi kiertämään lämmön vaikutuksesta, kun on asiallisesti asennettu. Hiukka vaan alitehoiselta vaikuttaa puolen kilon lämppäri ameriikan moottorin painoon verrattuna.
|
Lainaus:
|
Moottorin jäähdytysnestetilan alimmasta kohdasta liitos lämmittimelle, ja lämmittimeltä vastaavasti ylimpään mahdolliseen, eli kanteen. Lämmittimen sijoitus mahdollisimman alas, ymmärsin.
|
Omassa tuo asennettu kennolta syyläriin menevän letkun välissä, konetilan pohjalla.
|
Jenkkimalmeista tiedän vain, että ääni on mukava. Mahdollisimman alhaalta vesi lohkosta ulos. Tojossa pystyy lohkon tyhjennyshanan korvaamaan putkilähdöllä. Luulisi jenkeistäkin jotain vastaavaa löytyvän. Ylhäältä pistin sisälämppärin letkuun, kannen viereen t-haaran, siihen tulo. Vesi tuntuisi aika hyvin kiertävän juuri lohkossa.
|
Ja kierto jos mahdollista siten että ei kierrä syylariin turhaan, eli termarin koneen puolelle lämpöä
|
aina ollut väittelyä kumpi parempi moottorille lohko/letku vai säteilylämmitin(joka kuulemma lämmittää öljyt paremmin)? jos tohon D4D koneeseen jossa säteilylämppäri laittais vie jonku pienitehosen putkilämppärin rinnalle?
|
Laitoin Valmettiin letku- sekä lohkolämppärin, hyvin sulaa lumi pellinkin päältä.:D
Äiteen autoon (VW Golf IV) laitoin joskus säteilylätkän ö-pohjaan, kylmässä tallissa toimi, mutta aukeemmassa yhtä tyhjän kanssa. Ei voi suositella. |
1 Liiteet
Letkulämmitin mallia tee-se-itse...
Olisi voinut kääriä tuo vuorivillaan, mutta lämpeni kuorma-auto noinkin. |
Aitassa ois Alden 2 kw:nen, 50w kiertovesipumpulla?:D
Kiinalaisvalmisteisia lämmittimiä kiertovespumpulla löytyy melko huokeella markkinoilta kans. Nopeita ovat lämmittämään. |
Joissain tapauksissa ei voi letku lämmintä käyttää on liian lähellä lämpötilanturia ja sitten imusarjasta kylmää ni tietokone vikatilaan ja kiertoa kannattaa tarkkailla eittei rupee kiehumaan
|
Mulla on kanssa tuollainen letkulämmitin defa. Piti ihan piruuttain katsoa Defan sivuilta mitä ne tarjoaisi tuohon omaan peliin niin nehän tarjoaa öljynlämmitintä. Tulee öljypohjan jostain kyljestä sisään. Enemmän tuo letkulämppäri taitaa lämpöä tarjota kuin öljyn lämmitin. En tie jos yhdistäisi tuon letkulämppärin ja öljylämppärin? Letkulämppäri vie sen 500w ja öljylämppäri näköjään 300w. Sit tulee vaan ongelmaksi ettei voi käyttää sisälämppäriä, mikä on ihan persiistä.
Muutamalla tutulla on kanssa ollut noita säteilylämmittäjiä moottorin pohjassa. Kun normi lohkolämppärillä tunnissa kone on jo lämmennyt tuolla niin säteilylämmittäjällä pitää vähintään tuplata se aika. Kovemmilla pakkasilla ei kuulemma toimi enää ollenkaan. Itselle en kyllä tuollaista laittaisi. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Haaroittimesta loppuu lähdöt?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Fiksummissa paikoissa tolpat on "tarkoitettu" myös pienelle sisätilalämmittimelle, esim. 1300w yhteisteholle, ja silloin yleensä 2 tunnin ajastin. Ja nämäkin paikat ON joskus pitkän jonon päässää... Kaikkein fiksuimmissa on jokaisen asunnon omalta sähkömittarilta lähtevä syöttö, ja siinä esim. 2 tunnin ajastin, ja min.10 amppeerin sulake. Ja kuten aina, niin rivi/kerrostalossa on aina niitä, jotka haluaa vesimaksun sisältyvän vastikkeeseen, ja niitä, jotka haluaa maksaa vesimaksun henkilöluvun mukaan, sillä eihän nykyään luututa lattioita..... No, joka tapauksessa, Pitänee viritellä Webasto hodariin... |
Joka paikkaan piuhat ja muuntajat ole mitään aivan järeintä jytkyä - katselin tänään kun maakaapelin asennushommat tapetilla taajamassa, näkyi oleman jotain 4x240 kokoluokkaa. Aina joku on se heikoin lenkki ja mitään savupiipputeollisuusluokan voimaa ei tule tietenkään muualle kuin missä siitä on varaa maksaa.
Olen ihmetellyt kun porukalla on sisätilan lämmittimiä sähköllä, eikö parempi olisi vähän tehokkaampi moottorin lämmitin ja jättäs sisätilan lämmittimen pois... |
Pikkasen tietysti voi itsekkin vaikuttaa että minkä verran sitä ampeeria tulee rasijasta ja mihin aikaan?
|
Lainaus:
Sisätilanlämmitin on hyvä vain lasien sulatukseen, ja lohkolämppäri jeesaa öljyjen osalta. Ainakin omat kokemukset on olleet sen suuntaisia että ei sillä niin paljoa lämmitä että jäähdytysnesteet olisi lähellekkään niin lämpimät kuin ne on polttoainelämmittimellä. Ehkä se hyvä idea olisi ylläpitolaturi + bensalämmitin näillä lyhyillä työmatkoilla. |
Lainaus:
Ja jos tarkoitit polttoainekäyttöistä lämmitintä,niin kait se on vähän kustannuskysymys sijoittaako sisätilalämmittimeen muutaman kympin vai webastoon 1500e? |
Lainaus:
ei vaan kyllä suikassa oli kätevä, kun on riittävä letkulämppäri kiertopumpulla+ sisätila lämppärillä. auto on mukavan lämmin, lasit puhtaana, ja ennenkaikkea moottori on lämmin, eli se kalliilla sähköllä sisältä lämmitys ei mene hukkaan, ku puhaltaa haaleaa/lämmintä heti startista alkaen. webasto ylläpitolaturilla olis kyllä hyvä, sillä voi tarvittaessa lämmittää muuallakin, mutta kotona en käyttäis koska auto on katoksessa makkarin seinäntakana |
ja vähän OT: joskus mietin sitäkin, jos laittais pikaliittimillä kotona seinästä lattialämmityksen glygoolit kiertämään koneessa, olis edukasta lämmittää maalämmöllä ja olis nopeasti lämmin :)
|
Sivu luotu: 03:20 (GMT +2). |