Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.09.2014, 11:18
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.878
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari Näytä viesti
Paukkuu sulakkeet tolpassa ?
Juurikin tämän takia. Sulakkeet paukkuu. Noihin tolppiin kun on laitettu melko pienet sulakkeet. Olen myös törmännyt sellaiseen hienoon "ryhmäsulakkeeseen". Eli koko rivin tolpat on saman sulakkeen takana. Kaikissa saisi käyttää max.500w lämmitintä. Sitten kun joillain onkin sisätilan lämppäri autossa niin kas kummaa kun sulake paukkuu koko rivistä ja kenellekään ei sen jälkeen auto lämpiä. Tuollainen on muuten pikkusen hanurista. Toimii niin kauan hyvin kun joka kohdassa ei ole autoa tai jokainen käyttää vain lohkolämmitintä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.09.2014, 21:34
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Juurikin tämän takia. Sulakkeet paukkuu. Noihin tolppiin kun on laitettu melko pienet sulakkeet. Olen myös törmännyt sellaiseen hienoon "ryhmäsulakkeeseen". Eli koko rivin tolpat on saman sulakkeen takana. Kaikissa saisi käyttää max.500w lämmitintä. Sitten kun joillain onkin sisätilan lämppäri autossa niin kas kummaa kun sulake paukkuu koko rivistä ja kenellekään ei sen jälkeen auto lämpiä. Tuollainen on muuten pikkusen hanurista. Toimii niin kauan hyvin kun joka kohdassa ei ole autoa tai jokainen käyttää vain lohkolämmitintä.
Siis AINA tuolla lämpötolpparyhmällä on omat sulakkeet, ja se, minkä kokoiset ne on, riippuu siitä, miten on kaapeloitu (siis onko kaapelin pituus suhteessa paksuuteen mikä) ja paljonko ryhmää syöttävän keskuksen syöttö kestää, ja aivan loppupeleissa, eikä vähäisimpänä, kiinteistön pääsulakkeet. Siis joku kerrostalolähiö, niin pääsulakkeet ovat niin pienet, että sähköä riittää esim. 1000w/asunto... Ja miksi pääsulakkeet on "pienet"? siksi että vuosimaksu kasvaa huomattavasti, jos otetaan pykälää suurempi sulake.

Fiksummissa paikoissa tolpat on "tarkoitettu" myös pienelle sisätilalämmittimelle, esim. 1300w yhteisteholle, ja silloin yleensä 2 tunnin ajastin. Ja nämäkin paikat ON joskus pitkän jonon päässää...
Kaikkein fiksuimmissa on jokaisen asunnon omalta sähkömittarilta lähtevä syöttö, ja siinä esim. 2 tunnin ajastin, ja min.10 amppeerin sulake.
Ja kuten aina, niin rivi/kerrostalossa on aina niitä, jotka haluaa vesimaksun sisältyvän vastikkeeseen, ja niitä, jotka haluaa maksaa vesimaksun henkilöluvun mukaan, sillä eihän nykyään luututa lattioita.....
No, joka tapauksessa, Pitänee viritellä Webasto hodariin...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.09.2014, 22:10
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Joka paikkaan piuhat ja muuntajat ole mitään aivan järeintä jytkyä - katselin tänään kun maakaapelin asennushommat tapetilla taajamassa, näkyi oleman jotain 4x240 kokoluokkaa. Aina joku on se heikoin lenkki ja mitään savupiipputeollisuusluokan voimaa ei tule tietenkään muualle kuin missä siitä on varaa maksaa.

Olen ihmetellyt kun porukalla on sisätilan lämmittimiä sähköllä, eikö parempi olisi vähän tehokkaampi moottorin lämmitin ja jättäs sisätilan lämmittimen pois...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.09.2014, 22:13
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Pikkasen tietysti voi itsekkin vaikuttaa että minkä verran sitä ampeeria tulee rasijasta ja mihin aikaan?
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.09.2014, 01:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Olen ihmetellyt kun porukalla on sisätilan lämmittimiä sähköllä, eikö parempi olisi vähän tehokkaampi moottorin lämmitin ja jättäs sisätilan lämmittimen pois...
Jos työmatka on jotain 10-15km per suunta, niin ei paljon uskalla käyttää Webastoa/Eberiä. Loppuu äkkiä akusta virta pakkaskeleillä.

Sisätilanlämmitin on hyvä vain lasien sulatukseen, ja lohkolämppäri jeesaa öljyjen osalta. Ainakin omat kokemukset on olleet sen suuntaisia että ei sillä niin paljoa lämmitä että jäähdytysnesteet olisi lähellekkään niin lämpimät kuin ne on polttoainelämmittimellä.


Ehkä se hyvä idea olisi ylläpitolaturi + bensalämmitin näillä lyhyillä työmatkoilla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.09.2014, 07:46
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Olen ihmetellyt kun porukalla on sisätilan lämmittimiä sähköllä, eikö parempi olisi vähän tehokkaampi moottorin lämmitin ja jättäs sisätilan lämmittimen pois...
Kaikkiin autoihin ei vaan pysty laittamaan 1500-2000w moottorinlämmitintä.
Ja jos tarkoitit polttoainekäyttöistä lämmitintä,niin kait se on vähän kustannuskysymys sijoittaako sisätilalämmittimeen muutaman kympin vai webastoon 1500e?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.09.2014, 08:01
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Kaikkiin autoihin ei vaan pysty laittamaan 1500-2000w moottorinlämmitintä.
Ja jos tarkoitit polttoainekäyttöistä lämmitintä,niin kait se on vähän kustannuskysymys sijoittaako sisätilalämmittimeen muutaman kympin vai webastoon 1500e?
jokaiseen "pakkas proppuun" 500w lämmitin + 1000w letkulämmitin kiertovesipumpulla
ei vaan kyllä suikassa oli kätevä, kun on riittävä letkulämppäri kiertopumpulla+ sisätila lämppärillä. auto on mukavan lämmin, lasit puhtaana, ja ennenkaikkea moottori on lämmin, eli se kalliilla sähköllä sisältä lämmitys ei mene hukkaan, ku puhaltaa haaleaa/lämmintä heti startista alkaen.
webasto ylläpitolaturilla olis kyllä hyvä, sillä voi tarvittaessa lämmittää muuallakin, mutta kotona en käyttäis koska auto on katoksessa makkarin seinäntakana
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.09.2014, 08:05
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

ja vähän OT: joskus mietin sitäkin, jos laittais pikaliittimillä kotona seinästä lattialämmityksen glygoolit kiertämään koneessa, olis edukasta lämmittää maalämmöllä ja olis nopeasti lämmin
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.10.2014, 09:47
karisa:n Avatar
karisa karisa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 664
Perusasetus

Korsisaarella bussit lämmitetään ulkoisella vesikierrolla, pikaliittimet edessä ja lämmönvaihdin. Sähköiset pumput jotka kierrättää sitten patterilinjastossa lämmintä vettä.
__________________
Hilux 2.4TD + MADzuki 3.0
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.10.2014, 18:49
alfred_j_kwak alfred_j_kwak ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.11.07
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 91
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
ja vähän OT: joskus mietin sitäkin, jos laittais pikaliittimillä kotona seinästä lattialämmityksen glygoolit kiertämään koneessa, olis edukasta lämmittää maalämmöllä ja olis nopeasti lämmin
Tossa saa vielä isomman siivon kuin piuhan kanssa, jos unohtaa aamulla irrottaa. Sen perinteisen roikan sijaan auton alla roikkuu rivi tiiliä ja pala parkettia.

-Jussi-
__________________
---sitä saa mitä tilaa---
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.12.2014, 13:54
nuti-90 nuti-90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.08
Sijainti: haukipudas
Viestit: 493
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
ja vähän OT: joskus mietin sitäkin, jos laittais pikaliittimillä kotona seinästä lattialämmityksen glygoolit kiertämään koneessa, olis edukasta lämmittää maalämmöllä ja olis nopeasti lämmin
no tuossa on ideaa..
__________________
Suzuki SJ410 1.9TD -82
Volkswagen tiguan 2.0TDI -11
OFFROAD OULU
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty letkulämmitin DEFA liero O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.07.2013 20:33
Defa letkulämmitin (12ht) Raakakone Tekniikka & Jutustelu 4 31.01.2012 16:48
Myyty Defa 550w letkulämmitin (type 423) Reetu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 25.11.2011 23:49
Ostettu Defa Letkulämmitin toyovoima O/M/V Muut 2 28.09.2010 09:56
Myyty Letkulämmitin defa 420 1Chevy80 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 10 20.11.2009 19:12


Sivu luotu: 11:43 (GMT +2).