Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.08.2014, 10:43
J_T_J J_T_J ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.08.14
Sijainti: Kestilä/Siikalatva
Viestit: 22
Perusasetus

Ensimmäinen maasturi


Noh.... Jostakinhan tämäkin harrastus on aloitettava... Ens viikonloppuna ois tarkotus hakia tämä kyseinen kaunokainen tuosta läheltä kun suht edullisesti saan.








Siinä nyt alkuun parit kuvat
Koneenahan on Sd33 vm:1983 tuskadiisseli 4 lovisella askilla.
+Renkaat
+Vinssi
+Runko
+Valot
+Korin korotus

-Ruttua vitusti mutta haitanneeko tuo niin kauhiana
-Pohjassa mätävikaa hyvästi

Antakaa asiallisia vinkkejä harrastusta aloittelevalle! Kaikki neuvot otetaan vastaan ja luultavasti useita käytetäänkin.

Mitä kaikkea kannattaisi nyt alkuunsa hankkia valmiiksi?

Jotakin aiempaa kokemusta sen verran kyseisestä harrastuksesta että kaverin pajerolla mysketty pitkin soita ja mettiä.

Autoa laitellaan aina minkä rahat ja aika antaa periksi. Pääosin tulee offi ajoon kokonaan ja myös jotain hyötyajoa koittaa soveltaa tässä maatilalla

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.08.2014, 11:42
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J_T_J Näytä viesti

Mitä kaikkea kannattaisi nyt alkuunsa hankkia valmiiksi?
Pari laadukasta rälläkkää ja hyvä miggi?
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.08.2014, 12:57
tattiwatti tattiwatti ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.12.13
Sijainti: Rauma
Viestit: 54
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
Pari laadukasta rälläkkää ja hyvä miggi?
Ja lisäksi "muutama" laatikko asennuskaljaa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.08.2014, 13:08
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tattiwatti Näytä viesti
Ja lisäksi "muutama" laatikko asennuskaljaa
Riittää kun otat pari hyvää kuvaa, seisotat autoa pihassa, kehut palstalla kuukauden ja myyt sitten voitolla
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.08.2014, 14:36
J_T_J J_T_J ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.08.14
Sijainti: Kestilä/Siikalatva
Viestit: 22
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari Näytä viesti
Riittää kun otat pari hyvää kuvaa, seisotat autoa pihassa, kehut palstalla kuukauden ja myyt sitten voitolla
Myymään en rupia ku vihdoib pääsee tätäki harrastaman
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.08.2014, 14:38
J_T_J J_T_J ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.08.14
Sijainti: Kestilä/Siikalatva
Viestit: 22
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tattiwatti Näytä viesti
Ja lisäksi "muutama" laatikko asennuskaljaa
Joo kaljaa menee varmasti niinku aina remontissa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.08.2014, 16:12
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.342
Perusasetus

Jos vesileikeistä tykkäät ni snorkkeli kannattaa tehä. Ja maastotunkki on aika kätevä laite. Työkalupakki, leka ja pari murrosta paksii ja kovaa ajoo. Ja yks vesikannu paksii et saat laturin pestyä kun se kuitenki lakkaa lataamasta.

Viimeksi muokannut Sami89 : 30.08.2014 17:57
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.08.2014, 17:24
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Komppaan edellä olioita ja lisään että perkeleesti pitkää pinnaa, reipasta mieltä ynnä isoja työkaluja mukaan niin hyvä tulee Tää harrastelu ku tuppaa olemaan sitä 5 prossaa ajoo ja 95 prossaa pajaa
__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.08.2014, 18:15
J_T_J J_T_J ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.08.14
Sijainti: Kestilä/Siikalatva
Viestit: 22
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Limite Näytä viesti
Komppaan edellä olioita ja lisään että perkeleesti pitkää pinnaa, reipasta mieltä ynnä isoja työkaluja mukaan niin hyvä tulee Tää harrastelu ku tuppaa olemaan sitä 5 prossaa ajoo ja 95 prossaa pajaa

Joo sen oonki jo hoksannu..
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.08.2014, 18:17
J_T_J J_T_J ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.08.14
Sijainti: Kestilä/Siikalatva
Viestit: 22
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Jos vesileikeistä tykkäät ni snorkkeli kannattaa tehä. Ja maastotunkki on aika kätevä laite. Työkalupakki, leka ja pari murrosta paksii ja kovaa ajoo. Ja yks vesikannu paksii et saat laturin pestyä kun se kuitenki lakkaa lataamasta.

Joo maastotunkki kävikin mielessä.. Melkeen myös palkkihelmat ja snorkkeli joo. Mites lie jos soan tekis? Jaa näissäkö tuppaa laturi antautumaan?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.08.2014, 18:19
J_T_J J_T_J ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.08.14
Sijainti: Kestilä/Siikalatva
Viestit: 22
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Limite Näytä viesti
Komppaan edellä olioita ja lisään että perkeleesti pitkää pinnaa, reipasta mieltä ynnä isoja työkaluja mukaan niin hyvä tulee Tää harrastelu ku tuppaa olemaan sitä 5 prossaa ajoo ja 95 prossaa pajaa
Työkaluja löytyy tämän maatila harrastuksen takia kyllä
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 30.08.2014, 18:24
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.342
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J_T_J Näytä viesti
Joo maastotunkki kävikin mielessä.. Melkeen myös palkkihelmat ja snorkkeli joo. Mites lie jos soan tekis? Jaa näissäkö tuppaa laturi antautumaan?
Laturit on vähä joo arkoja.. huolella ku sen uittaa täytee vetistä isänmaata ni se lopettaa latauksen.. huuhtelemalla alkaa ehkä lataamaan, ehkä ei.. miä poltin kolme laturia ennenk laitoin imusarjan päälle 55a tarvikelaturin. Sekin kyl jo kerran kuoli mut heräs ku kaadoin pullon vissyä sen päälle. ja se orkkis laturi on sit vaan 25 tai 35 amppeerinen..
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 30.08.2014, 18:59
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

jos sie meinaat saaja tuon patrollin menemään mettäs niin se SOA on pakollinen.. nuissa tuppaa ottamaan jouset ja niihen alapuolen raudat kiinni sen verta kivasti et heikkohermosella palaa käpy ihan kuvalleen siihen jatkuvaan kantoihin tökkimiseen. muuteha nuo on perusvarmoja ja ihan ok eteneviä ko vaihtaa napalukot manuaalisiin tahi kemppaa kiinteeksi, vaik etuperä onkii avoin ni se ny ei oo niin mahoton vaatimus et siel ois lukko ko patrollia ajetaan kuitenki usuttamalla ja sitä tennarin antamista ei toinna arkailla

nissanin ostaneelle ni eka hankinta on kyl hyvä rälläkkä ja miggi
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 30.08.2014, 23:02
J_T_J J_T_J ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.08.14
Sijainti: Kestilä/Siikalatva
Viestit: 22
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
jos sie meinaat saaja tuon patrollin menemään mettäs niin se SOA on pakollinen.. nuissa tuppaa ottamaan jouset ja niihen alapuolen raudat kiinni sen verta kivasti et heikkohermosella palaa käpy ihan kuvalleen siihen jatkuvaan kantoihin tökkimiseen. muuteha nuo on perusvarmoja ja ihan ok eteneviä ko vaihtaa napalukot manuaalisiin tahi kemppaa kiinteeksi, vaik etuperä onkii avoin ni se ny ei oo niin mahoton vaatimus et siel ois lukko ko patrollia ajetaan kuitenki usuttamalla ja sitä tennarin antamista ei toinna arkailla

nissanin ostaneelle ni eka hankinta on kyl hyvä rälläkkä ja miggi
Miten tuo kemppaaminen? Tuleeko kestämään? Ja mistä porukka on ostanu murrokset? Ja u-pultit tuoho soa hommaan?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 30.08.2014, 23:14
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J_T_J Näytä viesti
Miten tuo kemppaaminen? Tuleeko kestämään? Ja mistä porukka on ostanu murrokset? Ja u-pultit tuoho soa hommaan?
kemppiä molempiin päihin, turhaan mitää soaa teet.. kauhee homma.. nostat palkki helmoilla helmat ylös eli ovista jo soiru pois ja mantteloit pohjan pellillä.. loput meneeki jo perus kaasulla
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 30.08.2014, 23:33
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J_T_J Näytä viesti
Miten tuo kemppaaminen? Tuleeko kestämään? Ja mistä porukka on ostanu murrokset? Ja u-pultit tuoho soa hommaan?
Taakse kemppiä, mut eteen en kyl voi tätä lukkoa suositella
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 31.08.2014, 07:50
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
kemppiä molempiin päihin, turhaan mitää soaa teet.. kauhee homma.. nostat palkki helmoilla helmat ylös eli ovista jo soiru pois ja mantteloit pohjan pellillä.. loput meneeki jo perus kaasulla
ei se pelkällä pohjapanssarilla luistamalla mihikää etene ku siel on keulassa jo 3 kohdetta mitkä toppaa kiviin tahi kantoihin kiinne ja se keskimmäinen myös lopettaa maastossa etenemisen ku menee halki (etumurikka) eriasia jos tekee vitullisen luistopulkan keulaan ja sit OIKEESTI ajaa lappu lattiassa koko ajan, mut sillo kyl ekana rakentasin ite autoon kaaret tässä setupissa tietty ois se etu et pärjää safareillaki yhellä vinssillä mikä asennettas takakonttiin

siis jos mie tekisin 160 patrollista mehtäkampetta, ni soa ja sit kattoo korikorotusta jos tarviaa, ennemmin laikkais kaarista veks et saa isot renkaat alle.. etuperä jne kunnon panssarointi, ku tuolla ei hissutella oli soa tahi ei, jousitus on niin aneeminen, että sitä lapaa saa ja pitää antaa et etenee. persiiseen kemppi, ellei originaali kitka pidä, shimmauksella sitä saa ilmeisesti parantaneen, mut kemppi on 100% lukko ja mehtään hyvä. napikset tosiaan kiinteiksi, tai hommaa ne kytkettävät (ebaysta halpoja). sisälle sit vähintään pääkaari, jos/kun se kumminkin jossain kaatuu etuperää en kemppais sen takia, että sen jälkeen talvella siirtoajossa tuo on ihan pulkka ja hengenvaarallinen ajaa, jos etulukkoa halajaa, ni sillo katse kohti ulkomaita ja jotakin kytkettävää, niitä on kyllä, mut hinnat on hirmusia..

kilpivehjes, eli tiellä ajeltava on kompromissi ja sie tingit maastoetenevyydestä jokasessa ratkasussa, mikä pitää auton kilvissä ja et saa leimanneen vuosittain soa= vaikea leimata, kemppilukot= laittomat, korotukset= laillisesti pienet, isot renkaat= yli 33" laittomat (jotku saanu kyl patrolliin 35" otteeseen!)

eli tollasilla helpotuksilla sitä maastoautoillaan
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 31.08.2014, 09:03
J_T_J J_T_J ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.08.14
Sijainti: Kestilä/Siikalatva
Viestit: 22
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
ei se pelkällä pohjapanssarilla luistamalla mihikää etene ku siel on keulassa jo 3 kohdetta mitkä toppaa kiviin tahi kantoihin kiinne ja se keskimmäinen myös lopettaa maastossa etenemisen ku menee halki (etumurikka) eriasia jos tekee vitullisen luistopulkan keulaan ja sit OIKEESTI ajaa lappu lattiassa koko ajan, mut sillo kyl ekana rakentasin ite autoon kaaret tässä setupissa tietty ois se etu et pärjää safareillaki yhellä vinssillä mikä asennettas takakonttiin

siis jos mie tekisin 160 patrollista mehtäkampetta, ni soa ja sit kattoo korikorotusta jos tarviaa, ennemmin laikkais kaarista veks et saa isot renkaat alle.. etuperä jne kunnon panssarointi, ku tuolla ei hissutella oli soa tahi ei, jousitus on niin aneeminen, että sitä lapaa saa ja pitää antaa et etenee. persiiseen kemppi, ellei originaali kitka pidä, shimmauksella sitä saa ilmeisesti parantaneen, mut kemppi on 100% lukko ja mehtään hyvä. napikset tosiaan kiinteiksi, tai hommaa ne kytkettävät (ebaysta halpoja). sisälle sit vähintään pääkaari, jos/kun se kumminkin jossain kaatuu etuperää en kemppais sen takia, että sen jälkeen talvella siirtoajossa tuo on ihan pulkka ja hengenvaarallinen ajaa, jos etulukkoa halajaa, ni sillo katse kohti ulkomaita ja jotakin kytkettävää, niitä on kyllä, mut hinnat on hirmusia..

kilpivehjes, eli tiellä ajeltava on kompromissi ja sie tingit maastoetenevyydestä jokasessa ratkasussa, mikä pitää auton kilvissä ja et saa leimanneen vuosittain soa= vaikea leimata, kemppilukot= laittomat, korotukset= laillisesti pienet, isot renkaat= yli 33" laittomat (jotku saanu kyl patrolliin 35" otteeseen!)

eli tollasilla helpotuksilla sitä maastoautoillaan
Joo! Kemppi tästä takaa löytyyki. Eessä ei oo ku automaattiset tosiaa.. ja leimalle ei oo tulossa:P
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 31.08.2014, 09:24
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Kannattaskohan ajella aikansa avoimilla perillä niin saattas tulla sitä ajotaitoakin.
Lukot,panssarit ja vitusti kaasua, hyviä neuvoja.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 31.08.2014, 09:29
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

murros on tässä asiassa kaikkein eniten oikeessa. kun auto ei oo mikää HOOCEE tappajamalli, ni ajotaitoki kehittyy nopsasti kun on pakko ajaa järki päässä.
mut et voi kieltää et patrollilla pitää ajaa hiukan rohkeella tennarilla, koska se on raskas, jäykkä ja pitkä, eli tietynlainen häikäilemättömyys pitää löytyä tai sitten ajo muuttuu pelkäksi puiden kiertelyksi ja samaa 50m pätkää vekslaillaan tuntisottaan, vaikka reitti ois katumaasturin tasoa
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 31.08.2014, 09:56
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
murros on tässä asiassa kaikkein eniten oikeessa. kun auto ei oo mikää HOOCEE tappajamalli, ni ajotaitoki kehittyy nopsasti kun on pakko ajaa järki päässä.
mut et voi kieltää et patrollilla pitää ajaa hiukan rohkeella tennarilla, koska se on raskas, jäykkä ja pitkä, eli tietynlainen häikäilemättömyys pitää löytyä tai sitten ajo muuttuu pelkäksi puiden kiertelyksi ja samaa 50m pätkää vekslaillaan tuntisottaan, vaikka reitti ois katumaasturin tasoa
Yhtä notkee kun HJ60:nen ja sellasella on tullu ajeltua avoimilla perillä ainoastaan. Ei hojaria tarvinnu kaasun kanssa viedä, senkun anto koneen rouskuttaa katteli parhaita ajolinjoja, pehmeissä paikoissa hieman töppöstä koneelle.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 31.08.2014, 13:34
J_T_J J_T_J ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.08.14
Sijainti: Kestilä/Siikalatva
Viestit: 22
Perusasetus

Mites tuo toyotan mekaninen vinssi? Vähä lueskelinki jo mutta ois mukava saaha kaikki maholline tieto?
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 31.08.2014, 15:01
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.342
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J_T_J Näytä viesti
Mites tuo toyotan mekaninen vinssi? Vähä lueskelinki jo mutta ois mukava saaha kaikki maholline tieto?
Jos on turbon vauhtipyörä+kytkin ni on hyvä. Ja on muuten vähä hiton nopee. vaparissa kun on pienempi kytkin ni se ei taho oikeen pitää. Mulla on omassa mekaaninen ja 8mm poranterästä tehty murtosokka ni ei oo viel niin syvälle patrolli uponnu ettei ois sillä pois päässy.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 31.08.2014, 15:08
J_T_J J_T_J ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.08.14
Sijainti: Kestilä/Siikalatva
Viestit: 22
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Jos on turbon vauhtipyörä+kytkin ni on hyvä. Ja on muuten vähä hiton nopee. vaparissa kun on pienempi kytkin ni se ei taho oikeen pitää. Mulla on omassa mekaaninen ja 8mm poranterästä tehty murtosokka ni ei oo viel niin syvälle patrolli uponnu ettei ois sillä pois päässy.
Aivan! ei oo tietoa että onko turpo vai vapari kytkipaketti.. ei ainakaan pitäs luistaa.. ei oo kaveti ainakaa sanonu
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 31.08.2014, 16:22
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.342
Perusasetus

Ei mullakaan edellisessä se vaparin kytkin luistanu ajaessa.. mut vinssaaminen oli vähä hankalaa vaik oli uus kytkin.. turbon kytkin kyl tuntuu kestävän vetää vinssillä ja pyörittää 38,5 boggeria..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
SJ413 "uuden harrastajan ensimmäinen maasturi" Joose Maasturiprojektit 12 06.04.2015 12:05
Ostettu ensimmäinen offiauto Tomppa- O/M/V Ajoneuvot 1 30.04.2013 06:46
Ensimmäinen/viimeinen-painikkeet HeikkiH Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? 3 08.02.2012 08:46
Ensimmäinen maastoauto smos Tekniikka & Jutustelu 49 07.01.2010 08:05
Ensimmäinen ajokerta? jv Tekniikka & Jutustelu 21 13.05.2004 11:20


Sivu luotu: 00:45 (GMT +2).