Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.08.2014, 07:50
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
kemppiä molempiin päihin, turhaan mitää soaa teet.. kauhee homma.. nostat palkki helmoilla helmat ylös eli ovista jo soiru pois ja mantteloit pohjan pellillä.. loput meneeki jo perus kaasulla
ei se pelkällä pohjapanssarilla luistamalla mihikää etene ku siel on keulassa jo 3 kohdetta mitkä toppaa kiviin tahi kantoihin kiinne ja se keskimmäinen myös lopettaa maastossa etenemisen ku menee halki (etumurikka) eriasia jos tekee vitullisen luistopulkan keulaan ja sit OIKEESTI ajaa lappu lattiassa koko ajan, mut sillo kyl ekana rakentasin ite autoon kaaret tässä setupissa tietty ois se etu et pärjää safareillaki yhellä vinssillä mikä asennettas takakonttiin

siis jos mie tekisin 160 patrollista mehtäkampetta, ni soa ja sit kattoo korikorotusta jos tarviaa, ennemmin laikkais kaarista veks et saa isot renkaat alle.. etuperä jne kunnon panssarointi, ku tuolla ei hissutella oli soa tahi ei, jousitus on niin aneeminen, että sitä lapaa saa ja pitää antaa et etenee. persiiseen kemppi, ellei originaali kitka pidä, shimmauksella sitä saa ilmeisesti parantaneen, mut kemppi on 100% lukko ja mehtään hyvä. napikset tosiaan kiinteiksi, tai hommaa ne kytkettävät (ebaysta halpoja). sisälle sit vähintään pääkaari, jos/kun se kumminkin jossain kaatuu etuperää en kemppais sen takia, että sen jälkeen talvella siirtoajossa tuo on ihan pulkka ja hengenvaarallinen ajaa, jos etulukkoa halajaa, ni sillo katse kohti ulkomaita ja jotakin kytkettävää, niitä on kyllä, mut hinnat on hirmusia..

kilpivehjes, eli tiellä ajeltava on kompromissi ja sie tingit maastoetenevyydestä jokasessa ratkasussa, mikä pitää auton kilvissä ja et saa leimanneen vuosittain soa= vaikea leimata, kemppilukot= laittomat, korotukset= laillisesti pienet, isot renkaat= yli 33" laittomat (jotku saanu kyl patrolliin 35" otteeseen!)

eli tollasilla helpotuksilla sitä maastoautoillaan

__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.08.2014, 09:03
J_T_J J_T_J ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.08.14
Sijainti: Kestilä/Siikalatva
Viestit: 22
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
ei se pelkällä pohjapanssarilla luistamalla mihikää etene ku siel on keulassa jo 3 kohdetta mitkä toppaa kiviin tahi kantoihin kiinne ja se keskimmäinen myös lopettaa maastossa etenemisen ku menee halki (etumurikka) eriasia jos tekee vitullisen luistopulkan keulaan ja sit OIKEESTI ajaa lappu lattiassa koko ajan, mut sillo kyl ekana rakentasin ite autoon kaaret tässä setupissa tietty ois se etu et pärjää safareillaki yhellä vinssillä mikä asennettas takakonttiin

siis jos mie tekisin 160 patrollista mehtäkampetta, ni soa ja sit kattoo korikorotusta jos tarviaa, ennemmin laikkais kaarista veks et saa isot renkaat alle.. etuperä jne kunnon panssarointi, ku tuolla ei hissutella oli soa tahi ei, jousitus on niin aneeminen, että sitä lapaa saa ja pitää antaa et etenee. persiiseen kemppi, ellei originaali kitka pidä, shimmauksella sitä saa ilmeisesti parantaneen, mut kemppi on 100% lukko ja mehtään hyvä. napikset tosiaan kiinteiksi, tai hommaa ne kytkettävät (ebaysta halpoja). sisälle sit vähintään pääkaari, jos/kun se kumminkin jossain kaatuu etuperää en kemppais sen takia, että sen jälkeen talvella siirtoajossa tuo on ihan pulkka ja hengenvaarallinen ajaa, jos etulukkoa halajaa, ni sillo katse kohti ulkomaita ja jotakin kytkettävää, niitä on kyllä, mut hinnat on hirmusia..

kilpivehjes, eli tiellä ajeltava on kompromissi ja sie tingit maastoetenevyydestä jokasessa ratkasussa, mikä pitää auton kilvissä ja et saa leimanneen vuosittain soa= vaikea leimata, kemppilukot= laittomat, korotukset= laillisesti pienet, isot renkaat= yli 33" laittomat (jotku saanu kyl patrolliin 35" otteeseen!)

eli tollasilla helpotuksilla sitä maastoautoillaan
Joo! Kemppi tästä takaa löytyyki. Eessä ei oo ku automaattiset tosiaa.. ja leimalle ei oo tulossa:P
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.08.2014, 09:24
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Kannattaskohan ajella aikansa avoimilla perillä niin saattas tulla sitä ajotaitoakin.
Lukot,panssarit ja vitusti kaasua, hyviä neuvoja.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.08.2014, 09:29
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

murros on tässä asiassa kaikkein eniten oikeessa. kun auto ei oo mikää HOOCEE tappajamalli, ni ajotaitoki kehittyy nopsasti kun on pakko ajaa järki päässä.
mut et voi kieltää et patrollilla pitää ajaa hiukan rohkeella tennarilla, koska se on raskas, jäykkä ja pitkä, eli tietynlainen häikäilemättömyys pitää löytyä tai sitten ajo muuttuu pelkäksi puiden kiertelyksi ja samaa 50m pätkää vekslaillaan tuntisottaan, vaikka reitti ois katumaasturin tasoa
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.08.2014, 09:56
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
murros on tässä asiassa kaikkein eniten oikeessa. kun auto ei oo mikää HOOCEE tappajamalli, ni ajotaitoki kehittyy nopsasti kun on pakko ajaa järki päässä.
mut et voi kieltää et patrollilla pitää ajaa hiukan rohkeella tennarilla, koska se on raskas, jäykkä ja pitkä, eli tietynlainen häikäilemättömyys pitää löytyä tai sitten ajo muuttuu pelkäksi puiden kiertelyksi ja samaa 50m pätkää vekslaillaan tuntisottaan, vaikka reitti ois katumaasturin tasoa
Yhtä notkee kun HJ60:nen ja sellasella on tullu ajeltua avoimilla perillä ainoastaan. Ei hojaria tarvinnu kaasun kanssa viedä, senkun anto koneen rouskuttaa katteli parhaita ajolinjoja, pehmeissä paikoissa hieman töppöstä koneelle.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.08.2014, 13:34
J_T_J J_T_J ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.08.14
Sijainti: Kestilä/Siikalatva
Viestit: 22
Perusasetus

Mites tuo toyotan mekaninen vinssi? Vähä lueskelinki jo mutta ois mukava saaha kaikki maholline tieto?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.08.2014, 15:01
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J_T_J Näytä viesti
Mites tuo toyotan mekaninen vinssi? Vähä lueskelinki jo mutta ois mukava saaha kaikki maholline tieto?
Jos on turbon vauhtipyörä+kytkin ni on hyvä. Ja on muuten vähä hiton nopee. vaparissa kun on pienempi kytkin ni se ei taho oikeen pitää. Mulla on omassa mekaaninen ja 8mm poranterästä tehty murtosokka ni ei oo viel niin syvälle patrolli uponnu ettei ois sillä pois päässy.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
SJ413 "uuden harrastajan ensimmäinen maasturi" Joose Maasturiprojektit 12 06.04.2015 12:05
Ostettu ensimmäinen offiauto Tomppa- O/M/V Ajoneuvot 1 30.04.2013 06:46
Ensimmäinen/viimeinen-painikkeet HeikkiH Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? 3 08.02.2012 08:46
Ensimmäinen maastoauto smos Tekniikka & Jutustelu 49 07.01.2010 08:05
Ensimmäinen ajokerta? jv Tekniikka & Jutustelu 21 13.05.2004 11:20


Sivu luotu: 20:13 (GMT +2).