Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Ensimmäinen maasturi (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=127170)

J_T_J 30.08.2014 10:43

Ensimmäinen maasturi
 
Noh.... Jostakinhan tämäkin harrastus on aloitettava... Ens viikonloppuna ois tarkotus hakia tämä kyseinen kaunokainen tuosta läheltä kun suht edullisesti saan.
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...fac61ec8b3bee3




https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.n...93e5fcdfc50d79


Siinä nyt alkuun parit kuvat:D
Koneenahan on Sd33 vm:1983 tuskadiisseli 4 lovisella askilla.
+Renkaat
+Vinssi
+Runko
+Valot
+Korin korotus

-Ruttua vitusti mutta haitanneeko tuo niin kauhiana
-Pohjassa mätävikaa hyvästi

Antakaa asiallisia vinkkejä harrastusta aloittelevalle! Kaikki neuvot otetaan vastaan ja luultavasti useita käytetäänkin.

Mitä kaikkea kannattaisi nyt alkuunsa hankkia valmiiksi?

Jotakin aiempaa kokemusta sen verran kyseisestä harrastuksesta että kaverin pajerolla mysketty pitkin soita ja mettiä.

Autoa laitellaan aina minkä rahat ja aika antaa periksi. Pääosin tulee offi ajoon kokonaan ja myös jotain hyötyajoa koittaa soveltaa tässä maatilalla:D

Yölento 30.08.2014 11:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja J_T_J (Viesti 1156588)

Mitä kaikkea kannattaisi nyt alkuunsa hankkia valmiiksi?

Pari laadukasta rälläkkää ja hyvä miggi? ;)

tattiwatti 30.08.2014 12:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Yölento (Viesti 1156598)
Pari laadukasta rälläkkää ja hyvä miggi? ;)

Ja lisäksi "muutama" laatikko asennuskaljaa :)

Ex_inkkari 30.08.2014 13:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tattiwatti (Viesti 1156614)
Ja lisäksi "muutama" laatikko asennuskaljaa :)

Riittää kun otat pari hyvää kuvaa, seisotat autoa pihassa, kehut palstalla kuukauden ja myyt sitten voitolla :)

J_T_J 30.08.2014 14:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1156615)
Riittää kun otat pari hyvää kuvaa, seisotat autoa pihassa, kehut palstalla kuukauden ja myyt sitten voitolla :)

Myymään en rupia ku vihdoib pääsee tätäki harrastaman:D

J_T_J 30.08.2014 14:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tattiwatti (Viesti 1156614)
Ja lisäksi "muutama" laatikko asennuskaljaa :)

Joo kaljaa menee varmasti niinku aina remontissa:D

Sami89 30.08.2014 16:12

Jos vesileikeistä tykkäät ni snorkkeli kannattaa tehä. Ja maastotunkki on aika kätevä laite. Työkalupakki, leka ja pari murrosta paksii ja kovaa ajoo. :D Ja yks vesikannu paksii et saat laturin pestyä kun se kuitenki lakkaa lataamasta.;)

Limite 30.08.2014 17:24

Komppaan edellä olioita ja lisään että perkeleesti pitkää pinnaa, reipasta mieltä ynnä isoja työkaluja mukaan niin hyvä tulee:D Tää harrastelu ku tuppaa olemaan sitä 5 prossaa ajoo ja 95 prossaa pajaa :D

J_T_J 30.08.2014 18:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Limite (Viesti 1156684)
Komppaan edellä olioita ja lisään että perkeleesti pitkää pinnaa, reipasta mieltä ynnä isoja työkaluja mukaan niin hyvä tulee:D Tää harrastelu ku tuppaa olemaan sitä 5 prossaa ajoo ja 95 prossaa pajaa :D


Joo sen oonki jo hoksannu.. :D

J_T_J 30.08.2014 18:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 1156658)
Jos vesileikeistä tykkäät ni snorkkeli kannattaa tehä. Ja maastotunkki on aika kätevä laite. Työkalupakki, leka ja pari murrosta paksii ja kovaa ajoo. :D Ja yks vesikannu paksii et saat laturin pestyä kun se kuitenki lakkaa lataamasta.;)


Joo maastotunkki kävikin mielessä.. Melkeen myös palkkihelmat ja snorkkeli joo. Mites lie jos soan tekis? Jaa näissäkö tuppaa laturi antautumaan? :D

J_T_J 30.08.2014 18:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Limite (Viesti 1156684)
Komppaan edellä olioita ja lisään että perkeleesti pitkää pinnaa, reipasta mieltä ynnä isoja työkaluja mukaan niin hyvä tulee:D Tää harrastelu ku tuppaa olemaan sitä 5 prossaa ajoo ja 95 prossaa pajaa :D

Työkaluja löytyy tämän maatila harrastuksen takia kyllä;)

Sami89 30.08.2014 18:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja J_T_J (Viesti 1156701)
Joo maastotunkki kävikin mielessä.. Melkeen myös palkkihelmat ja snorkkeli joo. Mites lie jos soan tekis? Jaa näissäkö tuppaa laturi antautumaan? :D

Laturit on vähä joo arkoja.. huolella ku sen uittaa täytee vetistä isänmaata ni se lopettaa latauksen.. huuhtelemalla alkaa ehkä lataamaan, ehkä ei.. miä poltin kolme laturia ennenk laitoin imusarjan päälle 55a tarvikelaturin. Sekin kyl jo kerran kuoli mut heräs ku kaadoin pullon vissyä sen päälle. :D ja se orkkis laturi on sit vaan 25 tai 35 amppeerinen..;)

PunisherFIN 30.08.2014 18:59

jos sie meinaat saaja tuon patrollin menemään mettäs niin se SOA on pakollinen.. nuissa tuppaa ottamaan jouset ja niihen alapuolen raudat kiinni sen verta kivasti et heikkohermosella palaa käpy ihan kuvalleen siihen jatkuvaan kantoihin tökkimiseen. muuteha nuo on perusvarmoja ja ihan ok eteneviä ko vaihtaa napalukot manuaalisiin tahi kemppaa kiinteeksi, vaik etuperä onkii avoin ni se ny ei oo niin mahoton vaatimus et siel ois lukko ko patrollia ajetaan kuitenki usuttamalla ja sitä tennarin antamista ei toinna arkailla :D

nissanin ostaneelle ni eka hankinta on kyl hyvä rälläkkä ja miggi :D :D

J_T_J 30.08.2014 23:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN (Viesti 1156710)
jos sie meinaat saaja tuon patrollin menemään mettäs niin se SOA on pakollinen.. nuissa tuppaa ottamaan jouset ja niihen alapuolen raudat kiinni sen verta kivasti et heikkohermosella palaa käpy ihan kuvalleen siihen jatkuvaan kantoihin tökkimiseen. muuteha nuo on perusvarmoja ja ihan ok eteneviä ko vaihtaa napalukot manuaalisiin tahi kemppaa kiinteeksi, vaik etuperä onkii avoin ni se ny ei oo niin mahoton vaatimus et siel ois lukko ko patrollia ajetaan kuitenki usuttamalla ja sitä tennarin antamista ei toinna arkailla :D

nissanin ostaneelle ni eka hankinta on kyl hyvä rälläkkä ja miggi :D :D

Miten tuo kemppaaminen? Tuleeko kestämään? Ja mistä porukka on ostanu murrokset? Ja u-pultit tuoho soa hommaan?

young n dum 30.08.2014 23:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja J_T_J (Viesti 1156773)
Miten tuo kemppaaminen? Tuleeko kestämään? Ja mistä porukka on ostanu murrokset? Ja u-pultit tuoho soa hommaan?

kemppiä molempiin päihin, turhaan mitää soaa teet.. kauhee homma.. nostat palkki helmoilla helmat ylös eli ovista jo soiru pois ja mantteloit pohjan pellillä.. loput meneeki jo perus kaasulla :D

Ponssekuski 30.08.2014 23:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja J_T_J (Viesti 1156773)
Miten tuo kemppaaminen? Tuleeko kestämään? Ja mistä porukka on ostanu murrokset? Ja u-pultit tuoho soa hommaan?

Taakse kemppiä, mut eteen en kyl voi tätä lukkoa suositella :rolleyes:

PunisherFIN 31.08.2014 07:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja young n dum (Viesti 1156779)
kemppiä molempiin päihin, turhaan mitää soaa teet.. kauhee homma.. nostat palkki helmoilla helmat ylös eli ovista jo soiru pois ja mantteloit pohjan pellillä.. loput meneeki jo perus kaasulla :D

ei se pelkällä pohjapanssarilla luistamalla mihikää etene ku siel on keulassa jo 3 kohdetta mitkä toppaa kiviin tahi kantoihin kiinne ja se keskimmäinen myös lopettaa maastossa etenemisen ku menee halki (etumurikka) :D eriasia jos tekee vitullisen luistopulkan keulaan ja sit OIKEESTI ajaa lappu lattiassa koko ajan, mut sillo kyl ekana rakentasin ite autoon kaaret :D :D tässä setupissa tietty ois se etu et pärjää safareillaki yhellä vinssillä mikä asennettas takakonttiin :D

siis jos mie tekisin 160 patrollista mehtäkampetta, ni soa ja sit kattoo korikorotusta jos tarviaa, ennemmin laikkais kaarista veks et saa isot renkaat alle.. etuperä jne kunnon panssarointi, ku tuolla ei hissutella oli soa tahi ei, jousitus on niin aneeminen, että sitä lapaa saa ja pitää antaa et etenee. persiiseen kemppi, ellei originaali kitka pidä, shimmauksella sitä saa ilmeisesti parantaneen, mut kemppi on 100% lukko ja mehtään hyvä. napikset tosiaan kiinteiksi, tai hommaa ne kytkettävät (ebaysta halpoja). sisälle sit vähintään pääkaari, jos/kun se kumminkin jossain kaatuu :D etuperää en kemppais sen takia, että sen jälkeen talvella siirtoajossa tuo on ihan pulkka ja hengenvaarallinen ajaa, jos etulukkoa halajaa, ni sillo katse kohti ulkomaita ja jotakin kytkettävää, niitä on kyllä, mut hinnat on hirmusia..

kilpivehjes, eli tiellä ajeltava on kompromissi ja sie tingit maastoetenevyydestä jokasessa ratkasussa, mikä pitää auton kilvissä ja et saa leimanneen vuosittain :) soa= vaikea leimata, kemppilukot= laittomat, korotukset= laillisesti pienet, isot renkaat= yli 33" laittomat (jotku saanu kyl patrolliin 35" otteeseen!)

eli tollasilla helpotuksilla sitä maastoautoillaan :D

J_T_J 31.08.2014 09:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN (Viesti 1156796)
ei se pelkällä pohjapanssarilla luistamalla mihikää etene ku siel on keulassa jo 3 kohdetta mitkä toppaa kiviin tahi kantoihin kiinne ja se keskimmäinen myös lopettaa maastossa etenemisen ku menee halki (etumurikka) :D eriasia jos tekee vitullisen luistopulkan keulaan ja sit OIKEESTI ajaa lappu lattiassa koko ajan, mut sillo kyl ekana rakentasin ite autoon kaaret :D :D tässä setupissa tietty ois se etu et pärjää safareillaki yhellä vinssillä mikä asennettas takakonttiin :D

siis jos mie tekisin 160 patrollista mehtäkampetta, ni soa ja sit kattoo korikorotusta jos tarviaa, ennemmin laikkais kaarista veks et saa isot renkaat alle.. etuperä jne kunnon panssarointi, ku tuolla ei hissutella oli soa tahi ei, jousitus on niin aneeminen, että sitä lapaa saa ja pitää antaa et etenee. persiiseen kemppi, ellei originaali kitka pidä, shimmauksella sitä saa ilmeisesti parantaneen, mut kemppi on 100% lukko ja mehtään hyvä. napikset tosiaan kiinteiksi, tai hommaa ne kytkettävät (ebaysta halpoja). sisälle sit vähintään pääkaari, jos/kun se kumminkin jossain kaatuu :D etuperää en kemppais sen takia, että sen jälkeen talvella siirtoajossa tuo on ihan pulkka ja hengenvaarallinen ajaa, jos etulukkoa halajaa, ni sillo katse kohti ulkomaita ja jotakin kytkettävää, niitä on kyllä, mut hinnat on hirmusia..

kilpivehjes, eli tiellä ajeltava on kompromissi ja sie tingit maastoetenevyydestä jokasessa ratkasussa, mikä pitää auton kilvissä ja et saa leimanneen vuosittain :) soa= vaikea leimata, kemppilukot= laittomat, korotukset= laillisesti pienet, isot renkaat= yli 33" laittomat (jotku saanu kyl patrolliin 35" otteeseen!)

eli tollasilla helpotuksilla sitä maastoautoillaan :D

Joo! Kemppi tästä takaa löytyyki. Eessä ei oo ku automaattiset tosiaa.. ja leimalle ei oo tulossa:P

Murros 31.08.2014 09:24

Kannattaskohan ajella aikansa avoimilla perillä niin saattas tulla sitä ajotaitoakin.
Lukot,panssarit ja vitusti kaasua, hyviä neuvoja.:D

PunisherFIN 31.08.2014 09:29

murros on tässä asiassa kaikkein eniten oikeessa. kun auto ei oo mikää HOOCEE tappajamalli, ni ajotaitoki kehittyy nopsasti kun on pakko ajaa järki päässä.
mut et voi kieltää et patrollilla pitää ajaa hiukan rohkeella tennarilla, koska se on raskas, jäykkä ja pitkä, eli tietynlainen häikäilemättömyys pitää löytyä tai sitten ajo muuttuu pelkäksi puiden kiertelyksi ja samaa 50m pätkää vekslaillaan tuntisottaan, vaikka reitti ois katumaasturin tasoa :)

Murros 31.08.2014 09:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN (Viesti 1156816)
murros on tässä asiassa kaikkein eniten oikeessa. kun auto ei oo mikää HOOCEE tappajamalli, ni ajotaitoki kehittyy nopsasti kun on pakko ajaa järki päässä.
mut et voi kieltää et patrollilla pitää ajaa hiukan rohkeella tennarilla, koska se on raskas, jäykkä ja pitkä, eli tietynlainen häikäilemättömyys pitää löytyä tai sitten ajo muuttuu pelkäksi puiden kiertelyksi ja samaa 50m pätkää vekslaillaan tuntisottaan, vaikka reitti ois katumaasturin tasoa :)

Yhtä notkee kun HJ60:nen ja sellasella on tullu ajeltua avoimilla perillä ainoastaan. Ei hojaria tarvinnu kaasun kanssa viedä, senkun anto koneen rouskuttaa katteli parhaita ajolinjoja, pehmeissä paikoissa hieman töppöstä koneelle. :D:D

J_T_J 31.08.2014 13:34

Mites tuo toyotan mekaninen vinssi? Vähä lueskelinki jo mutta ois mukava saaha kaikki maholline tieto?:confused:

Sami89 31.08.2014 15:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja J_T_J (Viesti 1156891)
Mites tuo toyotan mekaninen vinssi? Vähä lueskelinki jo mutta ois mukava saaha kaikki maholline tieto?:confused:

Jos on turbon vauhtipyörä+kytkin ni on hyvä. Ja on muuten vähä hiton nopee.;) vaparissa kun on pienempi kytkin ni se ei taho oikeen pitää. Mulla on omassa mekaaninen ja 8mm poranterästä tehty murtosokka ni ei oo viel niin syvälle patrolli uponnu ettei ois sillä pois päässy.;)

J_T_J 31.08.2014 15:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 1156905)
Jos on turbon vauhtipyörä+kytkin ni on hyvä. Ja on muuten vähä hiton nopee.;) vaparissa kun on pienempi kytkin ni se ei taho oikeen pitää. Mulla on omassa mekaaninen ja 8mm poranterästä tehty murtosokka ni ei oo viel niin syvälle patrolli uponnu ettei ois sillä pois päässy.;)

Aivan!:) ei oo tietoa että onko turpo vai vapari kytkipaketti.. ei ainakaan pitäs luistaa.. ei oo kaveti ainakaa sanonu:D

Sami89 31.08.2014 16:22

Ei mullakaan edellisessä se vaparin kytkin luistanu ajaessa.. mut vinssaaminen oli vähä hankalaa vaik oli uus kytkin.. turbon kytkin kyl tuntuu kestävän vetää vinssillä ja pyörittää 38,5 boggeria..:D


Sivu luotu: 06:39 (GMT +2).