![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Se mullakin on mieles käyny. Kuinkas se liitos erkanee toisistaan eli onko siinä jotain lukitus systeemejä vai iha vetämällä jaa onkos se liitin yks iso kokonaisuus vai useammassa osassa? Yhdessä jenkissäni ole useammassa osassa ni siks kysyn.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Konehuoneen puolella keskellä on ruuvi, olikohan 1/4" kuusiokannalla jos en väärin muista. Kunnon putsaus molemmilta puolin ja sitten huolellinen rasvaus. Lähtee ihan yhtenä knöölinä liitin pois, taisi siinä olla jotkut lukkosakaratkin tuon ruuvin lisäksi.
Onhan siinä oikean lokarin tietämillä sitten niitä "fusible link"- sulakkeitakin (johtosulake), jos joku niistä on kyrvähtänyt? Tosin ei kait ihan tuollaisia oireita aiheuta, enemmän veikkaan sitä isoa liitintä tulipellissä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Tyhmä kysymys mutta kuinka tuollasen johtosulakkeen voi todeta kärähtäneeks? Paitsi tietenkin mittaamalla alku ja loppupäästä. Ja kaiketi kannattaa käyttää tinaa ja sellasta erillistä sulakerasiaa siinä kohtaa jos moinen palaa eikä alkaa sitä uusimaa sellasta vetelää johtoa luulisin ainaki.Siinä starttireleellä näitä letkuja ihmettelinki ja pohdin juur tuota sulakkeen kärähtämis asiaa.No koitanpa kaivella sen ison liitoksen irti.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Iso liitin tulipellistä avattu tänään ja hapettumaa ei löydy mutta mutta jotain pien,tervan,vaseliinin kaltaista todella sitkeää hankalasti irtoavaa mustaa moskaa oli koko liitin täynnä tai on osittain edelleen kun siivouslitkut loppu kesken.Liekö tällä sotkulla osaa..en tiedä vielä mutta ei kai sitä liitintä nyt tarvi tupaten täyteen jotain tahnaa änkee?? Ja minkälaista rasvaa sinne liitokseen kannattaisi laittaa?
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Ujon 2" korotuksen jäljiltä pitäis saa eteen pidemmät koiranluut. Saako jatkaa itse/onko jokin valmit tuote saatavilla?
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Mulla on nyt kolmessa eri Jeepissä ollut quick disconnectit, kahdessa Rubicon Expressin, ja nykyisessä JKS:n. Hyviä olleet kaikki, tosin JKS:n on siinä mielessä paremmat että on pallotyyppisillä kumipuslilla ja on rasvattavat. RE:n versioissa on uniballit, ne on herkkiä ruostumaan ja kulumaan talvisissa suolapaskoissa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
| Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
| Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
| Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
| Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |