![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Sama vika/ominaisuus oli omassa XJ, -00, 2.5Td:ssä. Kolmisen vuotta oli käytössä ja ei tuo muuksi muuttunut.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Morjesta.
Alkanut kiinnostaa XJ:n 4.0 -version laittaminen Disco 2 -kaveriksi. Discosta voisi oikeaa offiautoa vääntää ja XJ:stä enemmän sitten semmosta semioffia/arkiautoa. Näkyy olevan paljon tommosia 200-300tkm ajettuja myynnissä 2-3 tonnin hinnalla. Onko teidän mielestä OK kauppa esim vajaa 300tkm 2500e vai kannattaisiko metskailla vähemmän ajettu? Lueskelin noiden koneiden kestävyydestä ja ilmeisesti nuo nyt kuitenkin sen 400tkm+ kestää jos hyvin pidetty. Mitäpä mieltä? Discossa on niin paljon laitettavaa, että jää ajamiset vähälle. Tarttis saada se kunnolla parkkiin, mutta milläs sitten ajan. Viimeksi muokannut saekki : 17.03.2017 15:20 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kone ja laatikko (ainakin automaatti) on aika perusvarmaa tekniikkaa itellä oli ~450 000 mittarissa kun kiertokangen laakerit tuli tiensä päähän... Huoltohistoriasta ei ollut minkäänlaista varmuutta. Auto oli ostohetkellä ollut edellisellä omistajalla käyttämättä ladon takana 2-3 vuotta, mikä luultavasti aiheutti osan vaivoista sähköjen kanssa (lasinpesuri, pakkivalot, kaasuläpän asentotunnistin ja startti ainakin temppuili ensimmäisen vuoden aikana kun otin uudelleen käyttöön) -92 vuosimallista eteenpäin (H.O. -Malli) taitaa olla joidenkin osien saatavuus vähän parempaa, ainakin sellainen mielikuva jäi tuon oman kanssa, mikä oli -89. Kaikki tarvittavat siihenkin kuitenkin löytyi lopulta.
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep" - Grand Cherokee 5.9 Limited - Viimeksi muokannut D_Bar : 17.03.2017 18:38 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
HO- mallit on '91-'01, Renixit '87-- '90. Joitain osia on mitä ei tahdo enää Renixiin saada, HO- malleihin periaatteessa viwlä kaikkea.
'96 eteenpäin olevissa moottorit on mäntien osalta vanhoja heikompia, ja '00--'01 malleissa on ollut kansien halkeamisia. Kummatkaan ei ole mitään ultimaattisen yleisiä vikoja, mutta sen verran kuitenkin että sen huomaa vikaantumisista. Siltikin perustekniikalta kaikki hyvinkin luotettavia, sähköissä on enemmän häröjä ja tosiaan etenkin suomiautojen korit voi olla todella happamia. Kannattaa katsoa ainakin helmakotelot edestä taakse tarkkaan, lattiapellit kokonaan, takapenkin alta lattian ja lokasuojan kulmaus, takakontista lokasuojien ja takakontin pohjan sauma, sekä takajousista riipukkeiden kiinnikekotelon alue.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Noinhan ne vuosimallit menikin. Ulkomuistista arvasin väärin, enkä jaksanut tarkistaa.
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep" - Grand Cherokee 5.9 Limited - |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia vinkeistä, erityisesti Timolle. Täytyy pistää koputtelulista talteen. Discoa ostaessa katsoin tietämäni paikat, mutta erikoisempia paikkoja jäi huomiotta..onneksi ei mitään katastrofaalista. 2.5td versiota kävin XJstä koeajelemassa, mutta ilmoittaja oli unohtanut kertoa, että turbo on rikki ja muuta mukavaa, joten jeepin kiihtyvyys oli etanan luokkaa ja lisäksi pakkelia oli sen verran paljon siellä täällä, että ei muutenkaan yleisilme vakuuttanut.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Jep, itsekin päästellyt 10 000 kilsaa ongelmitta. Mahdollinen ostaja ei välttämättä arvosta kyseistä ominaisuutta. Ajattelin tässä keväällä laittaa tuon vekottimen myyntiin. |
#8
|
||||
|
||||
![]() -93 HO käynnistysongelma
Vuoden verran vaivannut käynnistysongelma ei tunnu selviävän. Kun avaimesta kiertää 3-4 kertaa virrat päälle/pois ja starttaa niin lähtee käyntiin ja käy normaalisti, jopa talven seisonnan jälkeen lyhyellä 2-3 sekunnin startilla käymään. Vuoden mittaan ajettu useita suunnistuskisoja ja muita kapinoita niin ei ongelmia, käy ja vetää hyvin vaikka 20 tuntia putkeen. Mutta jos yrittää ensimmäisellä startilla niin ei käynnisty. 2-3 kertaa päälle/pois niin lähtee käyntiin mutta ei yli 2000rpm, kun painaa lisää kaasua niin paukkuu pakoputkessa mutta jää käymään tyhjäkäyntiä. Olisiko tämä viite laihasta seoksesta?
Ensiajatus oli että bensan paine on alhaalla ja vaatii pumpun useamman pyörähdyksen että paineet nousee ja pysähtyessä fuelrailin paine laskee eli joku vuotaa. Bensaa ei vuoda ulkopuolelle, ei ainakaan näy eikä haise. Pumppu on uusi ja regulaattorin o-renkaat vaihdettu. Regulaattorin kalvo ehjä koska ei vuoda alipaineputkeen. En ole saanut käsiini painemittaria (30-40psi) että voisi paineet katsoa että nouseeko paine normaaliin ja jos laskee niin kuinka nopeasti. Suuttimen vuoto mahdollinen mutta öljyt ei lisäänny eikä bensa haise missään vaiheessa. Ja suuttimen vuotoon ei viittaa sekään että kun moottorin sammuttaa kun se normaalisti käy ja starttaa 10 sekunnin kuluttua niin ei lähde käymään. Suutin ei liene vuoda sillä vauhdilla. Tuleeko asiantuntijoilla muuta mieleen tai onko joku kokenut vastaavaa, jopa polttoainesyöttöön kuulumattomista jutuista? Olisiko jollakulla lainaan painemittaria joka kävisi fuelrailin venttiiliin? Hyvät neuvot kalliita?? |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Taitaa olla myös semmonen toiminto, että kipinää ei tule ennen kun öljynpaine nousee? Ettei ois öljynpaine ongelma (tai ihan vaan anturiongelma)?
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Enpä ole tällaisesta ennen kuullutkaan? Tai sanotaan näin, että ei sellaista ainakaan ole ZJ:n '96-'98 OBD-II PCM:issä koodattuna. Tuskin myöskään '91-'95 OBD-I versioissa on sitten ZJ:n tai XJ?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Joo, ei oo semmoista toimintoa, osassa autoista ei oo edes töpseli kiinni anturissa, ne ei lähtis ollenkaan käyntiin....
__________________
Killing time is not murder |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |