Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.04.2017, 20:10
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

-93 HO käynnistysongelma


Vuoden verran vaivannut käynnistysongelma ei tunnu selviävän. Kun avaimesta kiertää 3-4 kertaa virrat päälle/pois ja starttaa niin lähtee käyntiin ja käy normaalisti, jopa talven seisonnan jälkeen lyhyellä 2-3 sekunnin startilla käymään. Vuoden mittaan ajettu useita suunnistuskisoja ja muita kapinoita niin ei ongelmia, käy ja vetää hyvin vaikka 20 tuntia putkeen. Mutta jos yrittää ensimmäisellä startilla niin ei käynnisty. 2-3 kertaa päälle/pois niin lähtee käyntiin mutta ei yli 2000rpm, kun painaa lisää kaasua niin paukkuu pakoputkessa mutta jää käymään tyhjäkäyntiä. Olisiko tämä viite laihasta seoksesta?

Ensiajatus oli että bensan paine on alhaalla ja vaatii pumpun useamman pyörähdyksen että paineet nousee ja pysähtyessä fuelrailin paine laskee eli joku vuotaa. Bensaa ei vuoda ulkopuolelle, ei ainakaan näy eikä haise. Pumppu on uusi ja regulaattorin o-renkaat vaihdettu. Regulaattorin kalvo ehjä koska ei vuoda alipaineputkeen. En ole saanut käsiini painemittaria (30-40psi) että voisi paineet katsoa että nouseeko paine normaaliin ja jos laskee niin kuinka nopeasti. Suuttimen vuoto mahdollinen mutta öljyt ei lisäänny eikä bensa haise missään vaiheessa. Ja suuttimen vuotoon ei viittaa sekään että kun moottorin sammuttaa kun se normaalisti käy ja starttaa 10 sekunnin kuluttua niin ei lähde käymään. Suutin ei liene vuoda sillä vauhdilla.

Tuleeko asiantuntijoilla muuta mieleen tai onko joku kokenut vastaavaa, jopa polttoainesyöttöön kuulumattomista jutuista? Olisiko jollakulla lainaan painemittaria joka kävisi fuelrailin venttiiliin?

Hyvät neuvot kalliita??

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.04.2017, 05:26
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killman Näytä viesti
Vuoden verran vaivannut käynnistysongelma ei tunnu selviävän. Kun avaimesta kiertää 3-4 kertaa virrat päälle/pois ja starttaa niin lähtee käyntiin ja käy normaalisti, jopa talven seisonnan jälkeen lyhyellä 2-3 sekunnin startilla käymään. Vuoden mittaan ajettu useita suunnistuskisoja ja muita kapinoita niin ei ongelmia, käy ja vetää hyvin vaikka 20 tuntia putkeen. Mutta jos yrittää ensimmäisellä startilla niin ei käynnisty. 2-3 kertaa päälle/pois niin lähtee käyntiin mutta ei yli 2000rpm, kun painaa lisää kaasua niin paukkuu pakoputkessa mutta jää käymään tyhjäkäyntiä. Olisiko tämä viite laihasta seoksesta?

Ensiajatus oli että bensan paine on alhaalla ja vaatii pumpun useamman pyörähdyksen että paineet nousee ja pysähtyessä fuelrailin paine laskee eli joku vuotaa. Bensaa ei vuoda ulkopuolelle, ei ainakaan näy eikä haise. Pumppu on uusi ja regulaattorin o-renkaat vaihdettu. Regulaattorin kalvo ehjä koska ei vuoda alipaineputkeen. En ole saanut käsiini painemittaria (30-40psi) että voisi paineet katsoa että nouseeko paine normaaliin ja jos laskee niin kuinka nopeasti. Suuttimen vuoto mahdollinen mutta öljyt ei lisäänny eikä bensa haise missään vaiheessa. Ja suuttimen vuotoon ei viittaa sekään että kun moottorin sammuttaa kun se normaalisti käy ja starttaa 10 sekunnin kuluttua niin ei lähde käymään. Suutin ei liene vuoda sillä vauhdilla.

Tuleeko asiantuntijoilla muuta mieleen tai onko joku kokenut vastaavaa, jopa polttoainesyöttöön kuulumattomista jutuista? Olisiko jollakulla lainaan painemittaria joka kävisi fuelrailin venttiiliin?

Hyvät neuvot kalliita??
Pätkä kumiletkua, parit lemmarit ja mekaaninen ö-paine mittari motonetistä. Kokonaiskustannukset taitaa pysyä alle 20€
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.04.2017, 12:40
Qtka Qtka ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.03.16
Sijainti: Sonkajärvi
Viestit: 13
Perusasetus

Taitaa olla myös semmonen toiminto, että kipinää ei tule ennen kun öljynpaine nousee? Ettei ois öljynpaine ongelma (tai ihan vaan anturiongelma)?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.04.2017, 13:01
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.453
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Qtka Näytä viesti
Taitaa olla myös semmonen toiminto, että kipinää ei tule ennen kun öljynpaine nousee? Ettei ois öljynpaine ongelma (tai ihan vaan anturiongelma)?
Enpä ole tällaisesta ennen kuullutkaan? Tai sanotaan näin, että ei sellaista ainakaan ole ZJ:n '96-'98 OBD-II PCM:issä koodattuna. Tuskin myöskään '91-'95 OBD-I versioissa on sitten ZJ:n tai XJ?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.04.2017, 14:10
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Joo, ei oo semmoista toimintoa, osassa autoista ei oo edes töpseli kiinni anturissa, ne ei lähtis ollenkaan käyntiin....
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.04.2017, 15:54
Qtka Qtka ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.03.16
Sijainti: Sonkajärvi
Viestit: 13
Perusasetus

Se on ollu sitten jossain muussa vempaimessa....
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.04.2017, 08:23
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Mulla oli saman tapaista ongelmaa, niin kokeilin yksitellen käyttää suuttimien johtoja irti ja kävikin ilmi, että kahden takimmaisen suuttimen johdon irroittaminen ei vaikuttanut käyntiin juuri mitenkään ja ne suuttimet vaihtamalla vika korjaantui... Suuttimet eivät olleet edes vuotta vanhat, mutta kerran kävi tankki tyhjänä, niin epäilys oli, että samalla saattoi vetää likaa tai vettä tankin pohjalta, kun tankkikaan ei ollut 100% tiivis
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 16:05 (GMT +2).