![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#27
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siis mulla oli vm.-81/82 2,3 td Galantti (ilman hukkaporttia) ja tehoa 82 tai 84 hv ja omapaino 1250kg. Pelkästään syöttöjä lisäämällä, ja pikkasen lisää ennekkoa, (ja pumppuun oli nähtävästi tehty "kotiinkutsuna" tuo ns. kylmäkäynnistys-modaus, jos ei tehdastoimituksena) tuo minun mitsu kiihtyi paljon rivakammin, kuin kevyempi 2 litrainen sisar.(reilu 100 hv) Toki piti kiihdyttää kaasupohjassa (kokoajan, 2 laatikkoa levisi 2-3 vaihdon epäonnistuttua). Mutta silloin oli "ongelmana" lämmöt, pakosarja ja -pakopesä hohti pimeässä, kun "käytiin heittämässä vettä" nopean etenemisen välissä. -> pakopaineet oli varmasti "tapissa". ja jos pitäs nyt alkaa arvaamaan tehoja, niin ei varmaan ollut 1,5x alkoperäiset, oliskohan ollut reipas 100 hv? -> Ja eikö tuo 2L2 ole jo tehokkaampi vaparina, kuin tuo 82hv? -> aivan liian peini tuo 82 hv 2,3 td mitsun turbo, jos haluaa lisää tehoa luotettavuuden kärsimättä. Kävin kokeilemassa mitsu l200, 2,5 L vapaastihengittävä dsl, vm.n. -89, ja siihen oli laitettu Bensturbo saabin ahdin (n. 170hv?, 2? Litraa, oliskohan ollut 900?) Ja vain syöttöä lisäämäällä veti huomattavan hyvin, toki jos täyskaasulla vedätti alle ahtimen heräämisen, olisko korvakuulolta 1500- 2000 rpm, niin työnsi kyllä lakua putkesta, mutta jos ajeli tyhjänä normaalisti liikenteen mukana, niin ei savuttanut: mutta jos halusi voimaa ilman savua, niin kaipasi kierroksia, mutta silloin löytyi myös voimaa aivan erimalliin, kuin vakiosta. Ja katsastukseenhan voi pikkasen säätää, jos tuntuu että savuttaa? toki noita turbon pumppujakin voisi saada "sopivasti" Ja tuohon kommenttiin """""""""Nykyisillä tehoilla pärjää, kun ajaa takavedolla, mutta talvikeli ja neliveto tekee siitä jo todella laiskan. Ja kun kärry laitetaan perään, niin lenkkeilijät juoksee ylämäessä ohi""""""""" -> tuo vakiopumppu "riittää" järkevästi, siis arvaus, VAJAASEEN 1,4x tehoon, mutta se on aikapaljon, vaikka olisi vain 30% lisää tehoa, se voisi tarkoittaa käytännössä sitä, että k.o hiace taapertaa ylämäen ylös ylikuormattuna nopeammin, kuin vakio tyhjänä. P.S minkä tehonen/mistä tuo kone on, eikä k.o hiacessa pitäs olla 2L n. 76 HV p.s.s jos aletaan hakemaan tehoja, jotka on esim. 1,5x vakio, niin luotettavuus alkaa kärsimään huomattavan paljon, tarvitsee välttämättä? coolerin, ja on ns. yhden miehen auto. p.s.s.s nuo uudemmat "juuttuvasiipiset" ahtimet on myös ilman hukkaporttia, niistä ei "omistuskokemusta" |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj-60 turbotus | Toni.k | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 12.10.2009 08:16 |
HJ-60 turbotus | Nerd-O | Maasturiprojektit | 64 | 17.03.2009 18:14 |
l-200:sen turbotus | maasteri | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.11.2006 22:09 |
3B turbotus | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.09.2006 10:28 | |
Turbotus | jansku | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.12.2003 19:28 |