Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.03.2014, 22:11
mikok mikok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.09
Sijainti: eteläsavo
Viestit: 152
Perusasetus

Lisää tietoa 2l2:sen turbotuksesta kaivataan. Lähinnä tuo öljynpaine turbolle kiinnostaa. Onko se banjoliitin mikä menee alipainepumpulle samassa kanavassa kuin esim öljykello? Eli riittääkö paine varmasti turbolle saakka. Ei kehtais uutta ahdint kokeilulla tuhota Eli turbottajat mistä olette näissä vaparilohkoissa öljyn ryöstäny?

Itse meinasin urakoida paluulle puolentuuman reijän lohkoon siihen kohti missä se on vakiona turbossa ja letkukara siihen. Semmuinen pyöreä tasanne sen panjoliittimen vieressä...

__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.03.2014, 23:24
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Tarkkana


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikok Näytä viesti
Lisää tietoa 2l2:sen turbotuksesta kaivataan. Lähinnä tuo öljynpaine turbolle kiinnostaa. Onko se banjoliitin mikä menee alipainepumpulle samassa kanavassa kuin esim öljykello? Eli riittääkö paine varmasti turbolle saakka. Ei kehtais uutta ahdint kokeilulla tuhota Eli turbottajat mistä olette näissä vaparilohkoissa öljyn ryöstäny?

Itse meinasin urakoida paluulle puolentuuman reijän lohkoon siihen kohti missä se on vakiona turbossa ja letkukara siihen. Semmuinen pyöreä tasanne sen panjoliittimen vieressä...
Juu,ainaki cresssidassa se öljyn paluu tulee moottorin kiinnityskorvakon väliin,hiluksissa taitaa jäädä korvakon taakse,sit jostain turbo pajalta kannattaa kysästä paljonko se ahdin tarvii öljyä,mun garretti tarvii 2L-T koneessa 3 tai 4 mm kuristimen,kuulemma ei saa laittaa mitään hirmurööriä.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.03.2014, 23:36
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikok Näytä viesti
Lisää tietoa 2l2:sen turbotuksesta kaivataan. Lähinnä tuo öljynpaine turbolle kiinnostaa. Onko se banjoliitin mikä menee alipainepumpulle samassa kanavassa kuin esim öljykello? Eli riittääkö paine varmasti turbolle saakka. Ei kehtais uutta ahdint kokeilulla tuhota Eli turbottajat mistä olette näissä vaparilohkoissa öljyn ryöstäny?
Riittää öljy, siitä samasta kanavasta tulee tehdasahdistettuunkin paine. Se tosiaan sitten turbon mukaan jos pitää kuristin laittaa putkeen, monessakin se on ihan ahtimen rungossa mutta kuten sanottua, ei aina.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.03.2014, 08:33
mikok mikok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.09
Sijainti: eteläsavo
Viestit: 152
Perusasetus

joo täytyy tarkistaa se öljyn määrä. Oisko ahdin ollu holset td04 tai joku, ei mikään mahti mutka.
Joo no sitten mä teetän vaa toisen öljyletkun panjoliittimella ja ryövään sen siitä alipainepumpun linjasta. Pikkase vaa äkkiseltään näyttää että se panjoliitin tulee tuossa mittakaavassa sen suunnitellun öljypaluun eteen. Mutta jos hommais ne kummatkin letkut uudet ja ja laittaisi lyhyemmän pultin ja siirtäisi letkut lähemmäksi lohkoa ni tulis parempi tila paluulinjan nipalle lohkoon...

Ymmärsinkö oikein että moni on värkännyt sen paluun t-haaralla siihen alipainepumpun paluu linjaan. Eikös tuo kuristu sillätavoin jo aika reilusti. Turbolta lähtevä linja on jotakuin 15-18 mm sisähalkaisijaltaan?

Onko tuossa turbon asennossa muuten jokin tarkka sääntä paluun ja paineen suhteen? Vai voiko sitä kallistaa jossain määrin, vai onko ehdotonta että paluu on suoraan alapuolella?
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.03.2014, 09:56
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

itse olen kairannu öljy pohjaan reijän paluulle ja paineen lohkon taka osasta olevasta valmiista propusta johon tulee öljyn paine.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.03.2014, 11:21
mikok mikok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.09
Sijainti: eteläsavo
Viestit: 152
Perusasetus

ei sulla olis tarkempia ohjeita tai kuvia mistä se roppu tarkalleen ottaen löytyy?

Mikä on se iso kuusiokoloroppu mikä on konen etupääsä lähellä jakopään koppaa?
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.03.2014, 21:06
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikok Näytä viesti
ei sulla olis tarkempia ohjeita tai kuvia mistä se roppu tarkalleen ottaen löytyy?

Mikä on se iso kuusiokoloroppu mikä on konen etupääsä lähellä jakopään koppaa?
ei ole kuvia mutta, samalla korkeudella lohkossa kuin laturille meneva tais olla. joku pieni 10mm avain kävi siihen. kyllä sen huomaa jos viitsii kattoa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.03.2014, 21:22
mikok mikok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.09
Sijainti: eteläsavo
Viestit: 152
Perusasetus

joo siellä on semmuinen pieni roppu hyvin takapäässä. Siinä on sellanen neliö mistä sen saa auki. ilmeisesti siinäkin on 1/8 kierre. Siitä sen öljyn kyllä sais tosi kivuttomasti. Pitää laittaa samalla t-haara ölynpainemittarille samasta ropusta. Mikä lie alkuperäien tarkoitus?
Kattelin sitä alipainepumpun paluu nippaa. Ei siitä kyllä saa ku maksimissaan 10mm sisäreijällä olevan paluun. Ei oikein kehtaa niin paljon kuristaa, tuorbolta kuitenkin tulee yli 15mm.
Pitää ottaa itteensä niskasta kiinni ja porata siihen orkkis paikkaan se reilumpi letkukara. Pitää vaa se panjoliitin asentaa lyhyempään varteen että nipalle tulee tilaa... Mikään ei ilmeisesti estä vaikka panjon ja öljykellon järjestystä muuttaa jos ne on kerta samassa kanavassa?
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.03.2014, 15:36
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikok Näytä viesti
Ymmärsinkö oikein että moni on värkännyt sen paluun t-haaralla siihen alipainepumpun paluu linjaan. Eikös tuo kuristu sillätavoin jo aika reilusti. Turbolta lähtevä linja on jotakuin 15-18 mm sisähalkaisijaltaan?
Turbon läpi virtaava öljymäärä on niin pieni ettei tuo banjopultti sitä kurista. Paluu turbolta on reilu siksi ettei siellä siedä olla lainkaan vastusta, ei edes hetkellisesti. Akselitiivisteet ottavat helposti itseensä jos tulee vastusta öljynpaluulle.

Ja melkolailla pystysuunnassa se paluu pitäisi lähteä, toki muutaman asteen heitot ei meinaa mitään, kallistuuhan se ajaessakin...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj-60 turbotus Toni.k Tekniikka & Jutustelu 33 12.10.2009 08:16
HJ-60 turbotus Nerd-O Maasturiprojektit 64 17.03.2009 18:14
l-200:sen turbotus maasteri Tekniikka & Jutustelu 4 16.11.2006 22:09
3B turbotus Tekniikka & Jutustelu 1 27.09.2006 10:28
Turbotus jansku Tekniikka & Jutustelu 8 07.12.2003 19:28


Sivu luotu: 23:34 (GMT +2).