![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Toyota 2LT keinukone.Eka offi auto touhuttu. Projektina LJ70 -88. Vähä vaaliaa savua pölläytteli ja huohottimen letkusta nestehelmeä tuli, öljyt ei kuitenkaan harmaat. Kannen löysäilin pois suurempia näkyviä halkeamia ei ollu. Tällä hetkellä kansi koeponnistettavana moottorikoneistamolla. Toivottavasti ei kansi halki, mutta sehän todennäköisin on. Ja asiaan tilasin paikallisesta varaosaliikkeestä tiivisteet, pultit ym. tarpeellista. Noh osat tuli nii kaikki vääriä, vaikka rekkarin mukaa justii tähä tilattiin. Osat todennäkösesti uudempaan 2l/lt koneeseen. Mistä tähä jeesuksen aikaseen 2lt keinu koneeseen kannattais osia kysellä vai joko nämä alkaa olemaan kiven alla? Alakerta virheettömän näkönen vielä (400tkm takana) Täytyykö tähä alkaa uudempi lt-kone laittaa näi olemattoman vian takia? Tai onko näihin uudempaa yläpäätäynaitettu?
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joo. Rekkarissa lukeeki 89 mutta kuitenki 88 mallia. Taitaa nuo järjestelmät arpoa miten sattuu nuo osat. Täytyy käydä kysymässä paikallisesta toyotaliikkeestä huomenissa. Taitaa olla melkosta onnenkauppaa EHJÄN kannen ettiminen jos nii huonosti käy että halki? Uutta ei taida tähän saada, uudempaan kyllä tuntuis löytyvän.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Arvaampa et se tarvike puljun kone ei oo tuntenu koko autoa ja tilannu osat vuosimallin perusteella.. Tää 2L-t kone on huonosti tunnettu tarvike virmoissa. Sun lohkoon pitäs käydä se 2L vaparin keinullinen kansi,jos ei muuta löydy. Vaparin ja turbon kannesssa ei ollu eroo ku venttiilit ja jotain pientä mut pitäs käydä ristiin. Jos isompaa kalliimpaa remonttia tulossa ni sylinteriputkissa on usein soikeutta,siksi pelkkien männänrenkaiden vaihto ei oikeen oo järkevää,alakerta muuten on kestävä. Sit jos on kovasti kiehunut lohko ni laakerilinja ja koko lohko on joskus hieman kiero,senkin saa oikastua ja kestää silti hyvin. Koneistamossa varmaan tietävät mut huomiota kannattaa kiinnittää sihen et venttiilit tulevat hyvin lähelle mäntää,eli kannen laanauksen jälkeen saattaa joutua koneistamaan seetit ettei jää venttiililautanen liian lähelle mäntää.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Hieno homma että täältä apu löytyy näi helposti! Monia foorumeja seuranneena alottelijat ei saa ku vittuilua. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
ja 2L ja 2L-T kansien AINOA ero on et 2L kanteen joutuu pakosarjalle joutuu poraamaa ainakin yhden reiän, valussa paikat valmiina. Venttiilit on samat, nokkakeppi on erilainen. Ja kokemuksesta voin sanoo et vaparin nokka on parempi, vääntää alempaa
![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#7
|
|||
|
|||
![]()
http://www.ebay.com.au/sch/i.html?_s...ta+2l-t&_rdc=1 Tuolta ainakin joptain löytyy.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Reipas 10v sitten käpistelin k.o 2L-t:tä
Siis kuten "RIPAX" jo kommentoi, niin tuo reilu 25v ikäinen ei ole ollenkaan vaikea varaosiltaan; Ns. Marmorilta, siis yleensä lähimmästä isommasta huollosta, vähintään TOYOTA- liikkeestä noita osia löytyy, Uskon, että kaikki, mitkä vaikuttaa liikkumiseen?
Minä en enää laita tarvike kannentiivistettä, minun HDJ-80 korkkasi englantilaisen/kiinalisen kannentiivisteen sisäänajossa, noin 500 km ajeltiin rauhassa... ja toinen artikkeli, mitä en tarvikkeena asenna, on hdj-80 etuvetonivelen pronssiholkki. ja noihin varaosiin; Tuo MARMORITISKI- palvelee hyvin! esim. hdj-80 laturin kiinnityspultti maksoi tilattuna 2 pv päähän, saapumis ilmoitus textiviestillä yms: muutaman euron. Noin Vuosi sitten ostin bj-42 vm. -81 kytkimen työsylinterin rekisterinumerolla. Ja tilaus, toimitus ja saapumisilmoitus texti viestillä 2-3vrk myöhemmin, oli ilmaisia! Toki tuo työsylinteri oli silloin mielestäni kallis, kun maksoi noin satasen. toki mukana tuli kumi ja säätötanko kytkimen haarukkaan. Tänä talvena, ostin "sika halvan projektin yms/tms" Siis ford focus 1.8 turbodiesel, 90 hv, ja vm.2001. Ja tähän kytkinvikaiseen kytkimen työsylinteri olisi maksanut paljon enemmän motonetissä, kuin tuon n.20v vanhemman BJ-42:n "marmorilla! Ja topiikin aloittajalle; Ne mäntien öljysuihkut on kiinnitetty lohkoon PAINEVENTTIILIT sisältävillä "pulteilla", ja niistä minulla on huonoja kokemuksia, siis tietääkseni kenellekkään muulle ei ole tullut vastaan ![]() Siis vain MINÄ olen löytänyt noita venttiilejä, joista tuo jousi on poikki, siis se männän öljysuihku, minkä bajoneettipultista jousi on poikki, "kylpee" öljyssä ![]() P.S Jos sinulle sattuu vastaan tuommoinen harvinaisuus, siis tuon kiinnitysruuvin katkennut jousi -> vuotaa molempiin suuntiin, niin pistä vaikka yv. Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 06.03.2014 23:58 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
toyota 2lt | Juho L | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 14.01.2012 22:10 |
Ostetaan Toyota 2lt pumppu | suppe | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 30.04.2011 09:36 |
Toyota 2LT vs 2LT-II ruiskusuuttimet | H&K | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 14.11.2010 21:28 |
Ostettu Toyota 2LT tai 2LT-II syöttöpumppu | lorenzo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 07.03.2010 11:35 |