![]() |
Toyota 2LT keinukone.
Eka offi auto touhuttu. Projektina LJ70 -88. Vähä vaaliaa savua pölläytteli ja huohottimen letkusta nestehelmeä tuli, öljyt ei kuitenkaan harmaat. Kannen löysäilin pois suurempia näkyviä halkeamia ei ollu. Tällä hetkellä kansi koeponnistettavana moottorikoneistamolla. Toivottavasti ei kansi halki, mutta sehän todennäköisin on.
Ja asiaan tilasin paikallisesta varaosaliikkeestä tiivisteet, pultit ym. tarpeellista. Noh osat tuli nii kaikki vääriä, vaikka rekkarin mukaa justii tähä tilattiin. Osat todennäkösesti uudempaan 2l/lt koneeseen. Mistä tähä jeesuksen aikaseen 2lt keinu koneeseen kannattais osia kysellä vai joko nämä alkaa olemaan kiven alla? Alakerta virheettömän näkönen vielä (400tkm takana) Täytyykö tähä alkaa uudempi lt-kone laittaa näi olemattoman vian takia? Tai onko näihin uudempaa yläpäätäynaitettu? |
Lainaus:
|
Joo. Rekkarissa lukeeki 89 mutta kuitenki 88 mallia. Taitaa nuo järjestelmät arpoa miten sattuu nuo osat. Täytyy käydä kysymässä paikallisesta toyotaliikkeestä huomenissa. Taitaa olla melkosta onnenkauppaa EHJÄN kannen ettiminen jos nii huonosti käy että halki? Uutta ei taida tähän saada, uudempaan kyllä tuntuis löytyvän.
|
Arvaampa et se tarvike puljun kone ei oo tuntenu koko autoa ja tilannu osat vuosimallin perusteella.. Tää 2L-t kone on huonosti tunnettu tarvike virmoissa. Sun lohkoon pitäs käydä se 2L vaparin keinullinen kansi,jos ei muuta löydy. Vaparin ja turbon kannesssa ei ollu eroo ku venttiilit ja jotain pientä mut pitäs käydä ristiin. Jos isompaa kalliimpaa remonttia tulossa ni sylinteriputkissa on usein soikeutta,siksi pelkkien männänrenkaiden vaihto ei oikeen oo järkevää,alakerta muuten on kestävä. Sit jos on kovasti kiehunut lohko ni laakerilinja ja koko lohko on joskus hieman kiero,senkin saa oikastua ja kestää silti hyvin. Koneistamossa varmaan tietävät mut huomiota kannattaa kiinnittää sihen et venttiilit tulevat hyvin lähelle mäntää,eli kannen laanauksen jälkeen saattaa joutua koneistamaan seetit ettei jää venttiililautanen liian lähelle mäntää.
|
Reipas 10v sitten käpistelin k.o 2L-t:tä
Siis kuten "RIPAX" jo kommentoi, niin tuo reilu 25v ikäinen ei ole ollenkaan vaikea varaosiltaan; Ns. Marmorilta, siis yleensä lähimmästä isommasta huollosta, vähintään TOYOTA- liikkeestä noita osia löytyy, Uskon, että kaikki, mitkä vaikuttaa liikkumiseen?
Minä en enää laita tarvike kannentiivistettä, minun HDJ-80 korkkasi englantilaisen/kiinalisen kannentiivisteen sisäänajossa, noin 500 km ajeltiin rauhassa... ja toinen artikkeli, mitä en tarvikkeena asenna, on hdj-80 etuvetonivelen pronssiholkki. ja noihin varaosiin; Tuo MARMORITISKI- palvelee hyvin! esim. hdj-80 laturin kiinnityspultti maksoi tilattuna 2 pv päähän, saapumis ilmoitus textiviestillä yms: muutaman euron. Noin Vuosi sitten ostin bj-42 vm. -81 kytkimen työsylinterin rekisterinumerolla. Ja tilaus, toimitus ja saapumisilmoitus texti viestillä 2-3vrk myöhemmin, oli ilmaisia! Toki tuo työsylinteri oli silloin mielestäni kallis, kun maksoi noin satasen. toki mukana tuli kumi ja säätötanko kytkimen haarukkaan. Tänä talvena, ostin "sika halvan projektin yms/tms" Siis ford focus 1.8 turbodiesel, 90 hv, ja vm.2001. Ja tähän kytkinvikaiseen kytkimen työsylinteri olisi maksanut paljon enemmän motonetissä, kuin tuon n.20v vanhemman BJ-42:n "marmorilla! Ja topiikin aloittajalle; Ne mäntien öljysuihkut on kiinnitetty lohkoon PAINEVENTTIILIT sisältävillä "pulteilla", ja niistä minulla on huonoja kokemuksia, siis tietääkseni kenellekkään muulle ei ole tullut vastaan:( Siis vain MINÄ olen löytänyt noita venttiilejä, joista tuo jousi on poikki, siis se männän öljysuihku, minkä bajoneettipultista jousi on poikki, "kylpee" öljyssä:cool: ja muut käy "kuivana". P.S Jos sinulle sattuu vastaan tuommoinen harvinaisuus, siis tuon kiinnitysruuvin katkennut jousi -> vuotaa molempiin suuntiin, niin pistä vaikka yv. |
Lainaus:
Hieno homma että täältä apu löytyy näi helposti! Monia foorumeja seuranneena alottelijat ei saa ku vittuilua. |
ja 2L ja 2L-T kansien AINOA ero on et 2L kanteen joutuu pakosarjalle joutuu poraamaa ainakin yhden reiän, valussa paikat valmiina. Venttiilit on samat, nokkakeppi on erilainen. Ja kokemuksesta voin sanoo et vaparin nokka on parempi, vääntää alempaa :)
|
http://www.ebay.com.au/sch/i.html?_s...ta+2l-t&_rdc=1 Tuolta ainakin joptain löytyy.
|
Tiivisteet
Jeps tänään selvitelty Koivuselta saatavuutta ja tiivisteet olis menny tehdastoimitukseen eli liekkö ois tullu koskaan, kuitenki jostaki vielä numero niille löyty ku kaiveli, mutta todellaki tarjos kirjat sitä uudemmanmallin kannella olevan osia..
Toyotan tiskin takaa tilasivat tiivisteet, ja todennäköisesti jo maanantaina tulevat. Kansi todettiin koneistamolla ehjäksi. Kevyt plaanaus kanteen ja paikalleen. Toivottavasti tällä reseptillä alkaa pelaamaan. |
Tosiaan lähes kaikki varaosaluettelot - niin varaosakaupassa kun netissä - myyvät vaan niitä uudemman moottorityypin osia. Vanhempaankin osat löytyy mutta ne pitää sitten kattoa jonkun iänikuisen vaparihiasen kohdalta. Kaikki muuhan käy paitsi männät, KK laakerit ja pakosarjan tiiviste.
Ja kyllä niitä ainakin vielä pari kuukautta sitten sai Koivuselta ihan seuraavaksi päiväksi. Ja mitä tulee tuohon 'katottiin rekkarilla' niin sehän ei ole tae vielä yhtään mistään, se vaan valitsee luetteloon auton automaattisesti. Jos luettelossa sitten on virhe kyseisen auton osissa niin ei se rekisterinumerotoiminnon vika ole. |
Juu niihän se tahtoo olla ettei takaa mitään monesti viitteellisiä ja antaa melkopitkän haarukan auton iälle. Vaan kirjasta vielä tarkistettiin joka myös tarjos samaa tiivistettä, nii ei arvannu alkaa epäilemään.
Eteenpäin, Ilmeisesti Läjään käy etukardaanin takaristikoksi tämä: http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...ent_view/22014 ? Ja samaan kuumaan 2" jousikorotus ei ilmeisesti vaadi iskarien vaihtoa? Oli melko tuoreen näköset kepit alla mutta jouset kuolletunu. |
Onko 85-88 vuode 2LT ja 2L koneissa samat jakopään osat ja alakerran laakerit/stefat ? Jos esim. Kampiakselin stefaa ja jakopään hiluja hakee kataloogista hiluxin 2L koneella tai LJ70 2,4td koneen nimellä niin pitäs olla sama osa kyseessä ?
|
Tätä on nyt liikkeellä tätä 2-LT kansi murhetta.
Itselläni on kansi halki ja olis tarvetta "uudelle", oisko apuja? |
Osin.
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
1989 vuoden loppupuolella tuli tosiaan viimeisiin 2Lt moottoreihin levysäätöinen venttiilikoneisto. Vähän niinku esimakuna ennen 2Lt2 moottoria. Sekoittaa varaosakauppiaat,ku vaihtuu lennossa keskellä vuotta ja viel mallisarjan lopulla. |
Lainaus:
|
Kiirehoppu; Kiristysmomentteja
Onko kellään kiristysmomentteja tähän keinukoneen yläpäähän?
|
ongelma jatkuu
Eli auto nipussa ja edelleen huohottimestä neste helmeä tulee. Mistä neste vois öljyn sekaan päässä ku kansi todettu ehjäksi koeponnistamalla ja uudella orkkis tiivisteellä kasattu?
Voiko nestejäähdytetty turbo vuotaa? Tai mahdollisesti moottorin etulevy jossa syöttöpumppu vesipumppu ym kiinni? Kyllä meinaa masentaa tämä projekti jo alkaessa. |
Siinä öljysuodattimen jalassa on neste ja öljy vierekkäin, välissä vain ohut paperitiiviste.
On jonkinlainen öljynjäähdytysviritys. Se on aika potentiaalinen paikka.. |
Niin ettei sitten vaan ole ihan normaalia huohotushöyryä joka on tiivistynyt? Häviääkö nestettä vai mistä päättelet sen olevan kotoisin jäähdytysjärjestelmästä?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
http://aijaa.com/dfwjTU
Tossa on ylempänä mun alkuperäinen rikkinäinen turbokansi ja alempana ehjä vaparikansi. Kuten huomataan joka toisen pakosarjan ruuvit ovat ristissä. Onnistuuko tähän poraamaan tarvittavat reijät turbokannelle vai onko tämä nyt sitten todella väärä kansi? Imupuoli ja kaikki vesiliitokset on kohdallaan. |
Lainaus:
E: Ja vaparin kannestahan näkyy tuokin vanha olevan tehty... |
Sivu luotu: 21:40 (GMT +2). |