Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.02.2014, 13:14
Messätissari:n Avatar
Messätissari Messätissari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.02.13
Sijainti: Joensuu, Severnaja Karelija
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Puhallin siis pyörii edelleen oikeaan suuntaan, kaikki vaijerit on läpissä kiinni ja ne toimivat vivuista säätämällä. Missä sijaitsee tuo raitisilman avaus, vai tarkoitetaanko tässä että ilma ohjataan vivustolla suulakkeille ja laitetaan puhallin seis ?!
Raitisilmaläpän säädin panelin vasemmassa alakulmassa se, missä on auton kuva. Vipu äärimmäisessä asennossa oikealle pitäisi läpän olla kokonaan auki ulkoilmaan.

Raitisilmaläppä auki ja hana kokonaan kiinni, niin pitäisi minun käsitykseni mukaan ulkoilman päästä kennon ohi suulakkeille. Korjatkaa jos olen väärässä.

Jos ulkoilma pääsee ajossa kunnolla puhaltamaan hyttiin, hormituksen voi päätellä olevan auki ja kunnossa. Vaikea päältäpäin tietää...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.02.2014, 13:59
sähköarska sähköarska ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 326
Smile

puhallus


Alkaa vaikuttaa siltä että kenno tosiaan vastustaa liikaa ilmavirtausta. Sen verran vielä puhaltimesta onko se vaihdettu jossain vaiheessa. Kyseessähän on sylinteri puhallin, jos kyseisen puhaltimen siiven väli on väärä puhallin koteloon häipyy sen puhallusteho. Tätä on hiukan vaikea todeta pitää mitata puhaltimen rungosta siiven päähän, ja sitten puhaltimen kotelon asennus pinnasta kotelon pohjalle. Väli pitäisi olla sama. Jos kotelon pohjalle mitattu välimatka on selkeesti pidempi votaa puhallus ohi ja teho häipyy. Höö tajusko kukaan??
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.02.2014, 16:14
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Messätissari Näytä viesti
Raitisilmaläpän säädin panelin vasemmassa alakulmassa se, missä on auton kuva. Vipu äärimmäisessä asennossa oikealle pitäisi läpän olla kokonaan auki ulkoilmaan.

Raitisilmaläppä auki ja hana kokonaan kiinni, niin pitäisi minun käsitykseni mukaan ulkoilman päästä kennon ohi suulakkeille. Korjatkaa jos olen väärässä.

Jos ulkoilma pääsee ajossa kunnolla puhaltamaan hyttiin, hormituksen voi päätellä olevan auki ja kunnossa. Vaikea päältäpäin tietää...
Ei helvatti. Eikös sillä ohjata sisäkiertoa. Eli jos haluaa varmistaa että ikkunat varmasti huurtuu nii pidetään se vasemmassa reunassa. Oikeassa reunassa niin silloin otetaan ulkoilmaa kennon läpi hyttiin. Jos näin ei ole niin silloin Hiluxissa on kaikkiin muihin autoihin nähden erilainen systeemi !
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.02.2014, 20:05
make1978 make1978 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.11
Sijainti: tampere
Viestit: 122
Perusasetus

tässä asiassa on kyllä pakko kompata tota SÄHKÖARSKAn kommettia..useiden puhallus vaivojen (asikkaiden) syyksi paljastunut jonkun vaihtaman tarvike mallin siipien lyhyys(ei istu koteloon oikein).

JA on tullut muutama tarvikemalli vastaan semmoisiakin missä on pitänyt pistokkeen karvat vaihtaa toisinpäin kun on pyörinyt väärin päin

oikea suuntahan on siis niin että sylinteri imee sisäpuoleltaan ja poistaa ulospäin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.02.2014, 20:22
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make1978 Näytä viesti
tässä asiassa on kyllä pakko kompata tota SÄHKÖARSKAn kommettia..useiden puhallus vaivojen (asikkaiden) syyksi paljastunut jonkun vaihtaman tarvike mallin siipien lyhyys(ei istu koteloon oikein).

JA on tullut muutama tarvikemalli vastaan semmoisiakin missä on pitänyt pistokkeen karvat vaihtaa toisinpäin kun on pyörinyt väärin päin

oikea suuntahan on siis niin että sylinteri imee sisäpuoleltaan ja poistaa ulospäin.
Minä ymmärrän vaikka luulen että minua ei ymmärretä. Noiden puhaltimien toimintaperiaatteisiin tuli tutustuttua työelämässä ilmastointikojeiden asennushommissa muutaman vuoden aikana. Ne, kuten myös iv-kojeiden patteriveden pumput pyörivät usein väärään suuntaan toimintakokeissa. Huomenna työnnetään viemärikamera sivu ja keskisuuttimista, tarkoitus nähdä kennoon saakka mikä siellä luuraa. Eiköhän se siitä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.02.2014, 20:28
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Minä ymmärrän vaikka luulen että minua ei ymmärretä. Noiden puhaltimien toimintaperiaatteisiin tuli tutustuttua työelämässä ilmastointikojeiden asennushommissa muutaman vuoden aikana. Ne, kuten myös iv-kojeiden patteriveden pumput pyörivät usein väärään suuntaan toimintakokeissa. Huomenna työnnetään viemärikamera sivu ja keskisuuttimista, tarkoitus nähdä kennoon saakka mikä siellä luuraa. Eiköhän se siitä
Nyt löyty kunnon vehkeet Jos ei tuolla vika selviä niin ei varmaan sitten millään Raporttia odotellessa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.02.2014, 12:46
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Nyt löyty kunnon vehkeet Jos ei tuolla vika selviä niin ei varmaan sitten millään Raporttia odotellessa
Ja tässä sitä raporttia tulee. Täytyy ihan ensimmäiseksi kiittää foorumilaisia tiedoista, nimittäin se puhallin pyöri sittenkin vika suuntaan. Kun teki abikovirityksen jolla sai virrat toisinpäin niin muuttui ääni. Siltikään ei ilmaa tule kovin kehuttavasti, eli se lippahattu pysyy päässä kyllä.
Kun niitä puhaltimen siipiä katsoi ja mietti muutamaan kertaan, niin selvisi että siipien asento ei ole paras mahdollinen tuottamaan ilmaa tarpeeksi hyvin. Alkuperäisessä on varmasti siipien asento erilainen ja ilman tuotto parempi. Muutosta tuli toki, nyt puhaltaa kakkosnopeudella saman mitä aiemmin täysillä mutta parempikin saisi olla. Jos siivet olisivat vähän eri kulmassa eli ottavammat, niin imu olisi parempi keskeltä. Mutta nyt mennään näillä, eli kiitoksia !
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.02.2014, 14:05
make1978 make1978 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.11
Sijainti: tampere
Viestit: 122
Perusasetus

ne on noi tarvike osat monesti täyttä kuraa mutta pakko vaan köyhän koittaa säästä ja taas meni vikaan

mutta hyvä että selvis. ja katoithan sen sylinterin myös nimen omaan sopivaksi pituus suunnassa yleensä ne tarvikemallin sylinterit/siis siivet) on puoli sentiä lyhyet koteloon eikä asetu tiiviisti kotelon reunaan ja se riittää siihen että puhallusteho heikkenee radikaalisti.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
6.5 turbo diesel ei lämpene Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 3 24.06.2010 20:23
HJ EI LÄMPENE SUHARI Tekniikka & Jutustelu 14 26.12.2009 12:08
Hellan uuni ei lämpene,liedet toimivat? Chit-Chat 2 18.08.2007 18:30
Hilux D4D ei käy Rekkules Tekniikka & Jutustelu 7 28.01.2007 21:12
Kodinkonekorjaajat: hellan levyt ei lämpene! apua sippis Chit-Chat 16 20.04.2006 18:30


Sivu luotu: 03:43 (GMT +2).