![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Raitisilmaläppä auki ja hana kokonaan kiinni, niin pitäisi minun käsitykseni mukaan ulkoilman päästä kennon ohi suulakkeille. Korjatkaa jos olen väärässä. Jos ulkoilma pääsee ajossa kunnolla puhaltamaan hyttiin, hormituksen voi päätellä olevan auki ja kunnossa. Vaikea päältäpäin tietää...
|
#2
|
|||
|
|||
![]() puhallus
Alkaa vaikuttaa siltä että kenno tosiaan vastustaa liikaa ilmavirtausta. Sen verran vielä puhaltimesta onko se vaihdettu jossain vaiheessa. Kyseessähän on sylinteri puhallin, jos kyseisen puhaltimen siiven väli on väärä puhallin koteloon häipyy sen puhallusteho. Tätä on hiukan vaikea todeta pitää mitata puhaltimen rungosta siiven päähän, ja sitten puhaltimen kotelon asennus pinnasta kotelon pohjalle. Väli pitäisi olla sama. Jos kotelon pohjalle mitattu välimatka on selkeesti pidempi votaa puhallus ohi ja teho häipyy. Höö tajusko kukaan??
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
tässä asiassa on kyllä pakko kompata tota SÄHKÖARSKAn kommettia..useiden puhallus vaivojen (asikkaiden) syyksi paljastunut jonkun vaihtaman tarvike mallin siipien lyhyys(ei istu koteloon oikein).
JA on tullut muutama tarvikemalli vastaan semmoisiakin missä on pitänyt pistokkeen karvat vaihtaa toisinpäin kun on pyörinyt väärin päin ![]() oikea suuntahan on siis niin että sylinteri imee sisäpuoleltaan ja poistaa ulospäin. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kun niitä puhaltimen siipiä katsoi ja mietti muutamaan kertaan, niin selvisi että siipien asento ei ole paras mahdollinen tuottamaan ilmaa tarpeeksi hyvin. Alkuperäisessä on varmasti siipien asento erilainen ja ilman tuotto parempi. Muutosta tuli toki, nyt puhaltaa kakkosnopeudella saman mitä aiemmin täysillä mutta parempikin saisi olla. Jos siivet olisivat vähän eri kulmassa eli ottavammat, niin imu olisi parempi keskeltä. Mutta nyt mennään näillä, eli kiitoksia ! |
#8
|
|||
|
|||
![]()
ne on noi tarvike osat monesti täyttä kuraa mutta pakko vaan köyhän koittaa säästä ja taas meni vikaan
![]() mutta hyvä että selvis. ja katoithan sen sylinterin myös nimen omaan sopivaksi pituus suunnassa yleensä ne tarvikemallin sylinterit/siis siivet) on puoli sentiä lyhyet koteloon eikä asetu tiiviisti kotelon reunaan ja se riittää siihen että puhallusteho heikkenee radikaalisti. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
6.5 turbo diesel ei lämpene | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 24.06.2010 20:23 |
HJ EI LÄMPENE | SUHARI | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 26.12.2009 12:08 |
Hellan uuni ei lämpene,liedet toimivat? | Chit-Chat | 2 | 18.08.2007 18:30 | |
Hilux D4D ei käy | Rekkules | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 28.01.2007 21:12 |
Kodinkonekorjaajat: hellan levyt ei lämpene! apua | sippis | Chit-Chat | 16 | 20.04.2006 18:30 |