Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.01.2014, 21:32
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TML Näytä viesti
Kyllä se mopo on jo lähtenyt ainaskin vähän käsistä, Niko on tehnyt ja ideoinut tätä projektia niin antaumuksella että on ollut todella ilo seurata kaikkia mahtavia ideoita mitä hän on keksinyt! Itsellä ei ois tullut osa niistä edes mieleen. Taakse tulee Trail-Gearin 4-linkki joten sinne saadaan Profenderin 2,5" coil overeiden ja bump stoppien avulla varmaan aika toimiva jousitus. Koekmukseni perusteella kun se on juuri tuo takapää jossa jousitus on todella kovilla, etunen ei niinkään ellei satu täräyttämään kovaa johonkin kaivantoon tai ojaan joita viimeksi löytyi aika ihmeellisistä paikoista.

Nikolla on kyl loistavia ja toimivia ideoita ja jälkeä syntyy vauhdilla
Onkos tuon mallin hilus noita etuvetari ongelmia??.. eli jos "liikaa" etupäätä korottaa ni vetarit irtois ajastaan perästä?? Kuullu vaan tuollaisia huhuja

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.01.2014, 21:36
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ponssekuski Näytä viesti
Nikolla on kyl loistavia ja toimivia ideoita ja jälkeä syntyy vauhdilla
Onkos tuon mallin hilus noita etuvetari ongelmia??.. eli jos "liikaa" etupäätä korottaa ni vetarit irtois ajastaan perästä?? Kuullu vaan tuollaisia huhuja
Nikopa tiesi varautua tuohonkin ja pudotti etuakselia 30 mm alaspäin että sai vetareiden kulmat paremmaksi. Ei siis pitäisi tulla ongelmia ainakaan vetareiden kulman takia.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.01.2014, 21:41
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TML Näytä viesti
Nikopa tiesi varautua tuohonkin ja pudotti etuakselia 30 mm alaspäin että sai vetareiden kulmat paremmaksi. Ei siis pitäisi tulla ongelmia ainakaan vetareiden kulman takia.
No hyvä!! Eipähän ole tuota vaivaa sit kisoissa kiusana Pitää kyl tulla tekemään teollisuusvakoilua tuon takapään jousituksen osalta..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.01.2014, 21:46
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.708
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ponssekuski Näytä viesti
Onkos tuon mallin hilus noita etuvetari ongelmia??.. eli jos "liikaa" etupäätä korottaa ni vetarit irtois ajastaan perästä?? Kuullu vaan tuollaisia huhuja
Niin ja tässähän sopii pyörimään 35" rengas vaikka vakiojousilla, eli ei ole pakko juurikaan korottaa tuon etuakselin pudotuksen lisäksi.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.01.2014, 22:22
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

Mites panssarointi pitääkö akseleita suojata kiviltä, entä pohja moottori ja laatikot?
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.01.2014, 22:24
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.708
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kankku Näytä viesti
Mites panssarointi pitääkö akseleita suojata kiviltä, entä pohja moottori ja laatikot?
Pitkä alupanssari keulasta jakiksen taakse asti olis suunnitelmissa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.01.2014, 22:35
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Pitkä alupanssari keulasta jakiksen taakse asti olis suunnitelmissa.
Ootteko vuntsannu vaihtoehtona tollasta ns.taipumatonta ohkasta terästä
Köykämiini kun muuttaa muotoaan melko helposti ja noi ihan kulutus teräksetkin palautuu melko hyvin takaisin omaan muotoonsa.
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.01.2014, 22:32
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Niin ja tässähän sopii pyörimään 35" rengas vaikka vakiojousilla, eli ei ole pakko juurikaan korottaa tuon etuakselin pudotuksen lisäksi.
??? 35" ?? mahtuuko muka viel kääntymään
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.01.2014, 22:33
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.708
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ponssekuski Näytä viesti
??? 35" ?? mahtuuko muka viel kääntymään
Kyllä!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.01.2014, 22:39
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.081
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Niin ja tässähän sopii pyörimään 35" rengas vaikka vakiojousilla, eli ei ole pakko juurikaan korottaa tuon etuakselin pudotuksen lisäksi.
Sopii joo, mutta pyörän takapuolella olevan korikorvakkeen pään saa veistellä pois, pyöränkotelon takaosan saa tehä uusiks ja lokasuojista melko siivu myös poijes.

Joku Long-Travel-kitti tekis poikaa tän tyyppiseen laitteeseen.


Ja tietysti olka-akselit kannattaa vahvistaa ettei pyörät nyrjähdä pompuissa, mutta tämäpä lienee tiedossa kun ylätukivarsillekin lisätuet jo tehty.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.01.2014, 22:45
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Sopii joo, mutta pyörän takapuolella olevan korikorvakkeen pään saa veistellä pois, pyöränkotelon takaosan saa tehä uusiks ja lokasuojista melko siivu myös poijes.

Joku Long-Travel-kitti tekis poikaa tän tyyppiseen laitteeseen.


Ja tietysti olka-akselit kannattaa vahvistaa ettei pyörät nyrjähdä pompuissa, mutta tämäpä lienee tiedossa kun ylätukivarsillekin lisätuet jo tehty.

Total Chaos fabricationin tuote vois olla kova sana nois kisoissa.. pirun kalliit vaan.. vetaritkin pitäis uusii jne.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.01.2014, 23:00
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.708
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Sopii joo, mutta pyörän takapuolella olevan korikorvakkeen pään saa veistellä pois, pyöränkotelon takaosan saa tehä uusiks ja lokasuojista melko siivu myös poijes.
Korikorvakkoon ja pyöräkotelon takaosaan ei ole tehty mitään muutoksia.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 25.01.2014, 23:08
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.913
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Korikorvakkoon ja pyöräkotelon takaosaan ei ole tehty mitään muutoksia.

... koria siirretty taaksepäin ??
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 25.01.2014, 23:16
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.708
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
... koria siirretty taaksepäin ??
Koko etuakselistoa on siirretty 100mm eteenpäin ja 27mm alaspäin, jolloin 35" pyörät sopii pyörimään pienillä pyöräkotelon etukulman muutostöillä. Samalla painojakauma paranee jonkinverran, kun alunperin moottori on melkein kokonaan etuakselin etupuolella. Ihannetilanne olisi ollut, jos moottoria olisi siirtänyt samalla taaksepäin n. 30cm, mutta aikataulusyistä jouduttiin tyytymään pelkkään etuakselin siirtoon.

Tosiaan 35" pyörä sopii nyt pyörimään vakioiskari pohjassa alkuperäisellä 15" peltivanteella (ET?) ja pienellä spacerillä.

Viimeksi muokannut Arska : 25.01.2014 23:19
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 25.01.2014, 23:26
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.913
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Koko etuakselistoa on siirretty 100mm eteenpäin ja 27mm alaspäin, jolloin 35" pyörät sopii pyörimään pienillä pyöräkotelon etukulman muutostöillä. Samalla painojakauma paranee jonkinverran, kun alunperin moottori on melkein kokonaan etuakselin etupuolella. Ihannetilanne olisi ollut, jos moottoria olisi siirtänyt samalla taaksepäin n. 30cm, mutta aikataulusyistä jouduttiin tyytymään pelkkään etuakselin siirtoon.

Tosiaan 35" pyörä sopii nyt pyörimään vakioiskari pohjassa alkuperäisellä 15" peltivanteella (ET?) ja pienellä spacerillä.

fiksua, "simppeliä ja nopeaa"
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Tuareg Rallye 2013 kuulumisia myllis Tapahtumat 99 15.06.2013 13:35
TUAREG Rallyyn tuttuja nimiä menossa Patu925 Tapahtumat 45 06.03.2013 20:06
Tuareg rallyyn katsojaksi JV73 Tapahtumat 2 05.02.2013 17:25
Hiluxin rakentelua -71 Maasturiprojektit 10 06.04.2008 15:00
Vieläkö tuareg loggaa pee Chit-Chat 23 20.02.2005 23:20


Sivu luotu: 15:32 (GMT +2).