Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pete
Lukkojen kaytto dyyneilla on yhta tarkkaa kuin ripulin hoito piereskelemalla.
Turhaan jos pitaa paalla niin tahtoo kaivaa koko ajan. Paras laake on vauhti ja paljon tehoa, jotta vauhti ei tipu kun rupeaa upottamaan.
|
Itse asiassa viime kerralla yllätyin että miten helppoa dyyneillä ajaminen loppujen lopuksi oli. Ei edes meinattu jäädä kertaakaan kiinni dyyneille, aina kun tuntui ettei mene eteenpäin niin pakki päälle ja varovasti takaisin. Se taisi kyllä johtua aika paljon noista renkaista, oli sen verran kantopintaa ettei aivan helpolla uponnut.
Ensimmäisenä päivänä ajettiin pro luokassa se pehmeä 45 km dyyni lenkki 2 kertaa, meillä taisi mennä siihen yhteensä jotain 5 tuntia kun taas Ruotsin pojat Pajerolla jossa kuitenkin taisi olla 32x11,50-15 Cooper Stt:t alla käyttivät yhden kierroksen ajamiseen noin 10 tuntia. Olivat lapioineet niin paljon että oli rakot kämmenissä

. Näytti siltä että polkivat aina kaasua vähän väärässä paikassa.
Ja ei noilla Pitbulleilla kyllä tosiaankaan paljon vauhtia tarvinnut koska Esa ajeli Suzukilla samoilla 37" Rockereilla eikä hänkään jäänyt kertaakaan kiinni. Ja Suzukin koneen ollessa kyseessä ei paljon voimasta voinut puhua

.