![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#126
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jakolaatikon pikkupuoli on aina 3.321. Lootan perään ulosottoon on saanu ylivaihdetta 0.72 ja 0.78 välityksillä ja mahdollisesti alivaihdetta (LT230 jakolaatikkoon tarkoitettu) 2.69 välityksellä. Kukas se rakensikaan tuollaiseen vielä kytkinkoppaan Mitsun Galantin turbiinin, kytkimen kaveriksi... Tuolla lisää: http://www.ashcroft-transmissions.co...atio_calc.html
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#127
|
||||
|
||||
![]()
kalajoella on ollut turbiini range, mun hiluksi oli siitä apinoitu turbaanin osalta
|
#128
|
||||
|
||||
![]()
ylläripylläri, -Ojalan veljekset- tietäis aiheesta enempi
ranGen jakistahan voi välittää harvemmakskin
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#129
|
|||
|
|||
![]()
hakusessa kestävä ja kustannustehokas jakis, se hiluxin jakis ois ainaki kustannustehokas... Pitäis melkeen jostaki saada lainaan niin sais sovittaa
|
#130
|
||||
|
||||
![]()
Mulla olis rikkinäinen hiluksin jakis, laakeri vika?
__________________
JOLMA Jokilaakson Maastoautoilijat |
#131
|
|||
|
|||
![]()
Joo en tarvis ku sovitukseen niin ei haittaa vaikka ois sisältä sileä
![]() |
#132
|
|||
|
|||
![]()
Pari päivää pidin rakentelutaukoa ja tein muita rästihommia...
Nyt siellä seistään jo akseleillaan tallissa ![]() Muita kuvia ei löytyny puhelimesta ku tämä... Tuommoset niistä kartioista tuli, vielä taakse pitää tekasta samanlaiset samalla ku puran uudestaan akselit pois alta ja hitsaan kaikki saumat... ![]() Edit. Ja ainiiiin, sovin kaupat turbosta. Garrettin GT37 Viimeksi muokannut Dectane : 19.01.2014 23:30 |
#133
|
|||
|
|||
![]()
Tänään oli tarkotus saada jo etuakseli hyvälle mallille muttei ollu mittailukaveria niin en uskaltanu viedä pidemmälle, hitsailin ja hipistelin taka-akselia.. Nuo iskarit on nyt jo vähän paremmat muttei silti oikeen miellytä......... Pitää kattoa tässä joku päivä että miten se loppujaan elää...
Tuossa nyt muutama räpsy perseestä.. ![]() ![]() ![]() ![]() Etupäätä.. Tekasin varsin vähän reikäjuustoaki.. Meinas käyä fiba tukivarsien asemoinnissa mutta sopii just ja just kääntyyn sen mitä vakionaki, taitaa murroksetki kestää pitempään jos ei hirveeseen kulmaan käänny?? ![]() ![]() ![]() |
#134
|
||||
|
||||
![]()
Tuleeko noista jakareiden takakiinnikkeistä pahimmassa tapauksessa semmoset kunnon kiinnitarraajat kun ainakin kuvasta päättelis, että tulevat melko alas???
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#135
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#136
|
|||
|
|||
![]()
mahtaako eturenkaat enää kääntyä vai ottaako kummit kiinni jakarien kylkeen. muistelen että omassa oli tuota ongelmaa, joten siirsin jakarien päät niin lähelle runkoa ku mahollista.
![]() |
#137
|
||||
|
||||
![]()
Kannattaa ottaa tulevaisuutta ajatellen huomioon, että tuskin noita renkaita ainakaan pienempiin vaihdat. Puol metriä korkeemman Bokkerin kulma rapsuttaa jo aika herkästi jakariin.
|
#138
|
|||
|
|||
![]()
35x15,5x15 teeäsällä soppii ainaki pyöriin niin se riittää mulle, isommasta en osaa sanoa :P Jakarihan on käytännössä kiinni rungossa, jos vaan oisi ylempänä
|
#139
|
|||
|
|||
![]()
Elää riittävästi? Aika tarkon on 50cm tuo keulan liikerata ylhäältä alas... Nuo pultit noissa kartoiden päissä on ikäänkuin pohjaanlyöntikumina väliaikasesti. Tosin pitääpä noita kartioita jatkaakki, vaikka kierretangon pätkällä...
![]() ![]() ![]() Kyllähän nuo aikamoiset kantotutkat on, tavaraa saa sentin tai 2 vielä alhaalta pois mutta eipä noita tuon kummemmin sais ku rungon viereen? ![]() Ahdasta on mutta sopii sen minkä tarvii.. Tämän isompia renkaita tähän ei kuitenkaan hevillä tuu... ![]() ![]() Minkälaisia muita ratkasuja ihmiset on tehny noihin olkavarsiin ku se high steer kit?? Ei sovi oleen noilla tsl:llä ilman speiseriä, ottaa nytki vanne kumiin kiinni. Ja tulevat hdj:n pallonivelet taitaa olla vielä jykevämmät? Mietiskelin että toinen setti originellejä ylempiä ja alempia palikoita, niin niillä sais rakenneltua ylös käännetyt varret... Samalla ne kääntyis sisälle päin eli ei ois enää ongelmaa vanteen sopimisen kans. |
#140
|
||||
|
||||
![]()
veikkaisin että ottaa rengas joustossa kiinni, puslat elää... ?
|
#141
|
|||
|
|||
![]()
Kannattaa etuakselin (ulos)joustoja hahmotellessa pitää mielessä ohjausvarren pallonivelien liikeradat, etenkin simpukan pää tahtoo olla rajoittava tekijä.
Ja renkailla saisi olla mieluusti joku sentti elämisvaraa. Toki jos hyväksyy että silloin tällöin rapsuttelee niin menee tiukemmallakin sovituksella.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#142
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#143
|
||||
|
||||
![]()
AJA SUORAAN
![]() ![]()
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#144
|
||||
|
||||
![]()
Rakin kanssa samoilla linjoilla: ]Renkaat vaatii aika paljon enemmän tilaa kuin mitiä tasajoustoja mittaamalla voisi kuviltella. Itse olen tuskaillut saman ongelman kanssa pitkään kun olen koittanut maksimoida joustoja ja minimoida kiinni raapimista. Kannattaa otta toiselta puolen jousi pois niin että saat maksimit sisäänjoustot ja toisen puolen tunkkaat ulos niin että se on ulkona. Sitten käännät renkaat ääriasennosta toiseen ja varmistat että renkaat eivät ota pahasti kiinni. Joka paikkaan kannattaa mitoittaa sentti pelivaraa, koska kumipuslat antavat myöden ajaessa raapii enemmän kuin mitä tallissa tehtyjen testien perusteella voisi kuvitella.
Ohjauksen rajoittaminen on yksi vaihtoehto, mutta kun autoa rakentaa näinkin perusteellisesti, niin koittaisin kyllä mitoittaa osat niin että saat täydet kääntyvyydetkin. Edit: Kuvien peruteella väittäisin että etujakarit kannattaa siirtää rungon alle. Sekä iskarit että tukivarret ottavat osumaa renkaista. Viimeksi muokannut offroadjouni : 22.01.2014 08:22 |
#145
|
||||
|
||||
![]()
Miten sitten tuon rungon alle siirtämisen kanssa? Lähinnä mietityttää siinä, että kunka hyvin se jakarin takapään kiinnike on kiinni kannoissa ja kaikessa mahdollisessa mihin nyt vain kiinni jäädä?
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#146
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
edit. niin ja iskarithan voi ehkä jopa siirtää sisäpuolelle, sen takia ne ei vielä kunnolla olekkaan kiinni... Riippuu miten moottorin jälkeen jää tilaa ![]() edit2. Tuo renkaan kääntymiskulma taitaa olla kuvassa jo hieman enemmmän ku vakiona? Varmaksi ei voi sanoa kun ei oo enää stopparit kiinni akselissa Viimeksi muokannut Dectane : 22.01.2014 09:47 |
#147
|
|||
|
|||
![]()
Laitat rungon sisälle kiinni, niin ei töki. Loveat runkoon tilan.
|
#148
|
||||
|
||||
![]()
Sisäpuolellahan nuo on esim. LJ:ssä vakiona, eli se on ihan ok vaihtoehto.
|
#149
|
|||
|
|||
![]()
Vähän huonosti kirjoitin siis runkopalkin sisään. Vahvistaa rungon siitä kohdin.
|
#150
|
|||
|
|||
![]()
Mahtaako iskarit pohjailla ennen muuta joustoa, näyttäs iskareiden liikerata olevan jo melkein kokonaan sisällä kun runko on jousien varassa?
![]() Joutuuko nostamaan iskareiden yläpäitä reilusti ylöspäin, samallahan ne rajoittaisivat liiat ulosjoustot pois. Tai sitten kuva valehtelee enempi kuin tuhat sanaa! ![]() |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Toyota HJ61 taka ja HDJ etu murikat+muuta toyota akseli ryönää... | Maajussi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 23.04.2013 08:57 |
Myydään Toyota corona MKII,Toyota FJ,Toyota crown virranjakaja | Castrol | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.01.2013 21:48 |
Myydään / Vaihdetaan muutama ylimääräinen auto kaupan. toyota,toyota,renault ja taas toyota | Jumppis | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 29.06.2011 13:17 |
Myyty Toyota 1.6 4A-F tekniikka=>1.3? esim.Toyota 1.3 12V | MiKo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 27.03.2010 11:46 |
Myydään / Vaihdetaan Toyota Landcruiser HJ61 -88 (vaihto mahdollista Toyota 4Runneriin) | Jooseppi | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 11.03.2009 21:07 |