Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Toyota OJ40 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=118977)

Dectane 28.12.2013 19:06

Toyota OJ40
 
Tehdäänhän jo pikkuhiljaa omaa ketjua ettei tuo pajerotopicci täyty tojotahömpötyksistä? :p

Eli nyt kävi niin että pajeroon ostamille vehkeillä hommasin uuden aihion! Auto oli tarkoitus lähtä hakemaan huomenna mutta homma siirtyy viikolla ku isäntä lähtee käymään loppiaisen jälkeen etelässä ja tämä tulee samalla reissulla uuteen kottiin :) Eikä tartte itellä asioikseen ajella 1200km!

Eli tämmönen 77 vuoden BJ40, kuvat myyjän kuvia kun en oo ite päässy vielä filmaan :rolleyes:

http://i1323.photobucket.com/albums/...ps13e11199.jpg

http://i1323.photobucket.com/albums/...ps31c1ef25.jpg

Siihen ois sitten tarkotus istuttaa tuo om603 turbo ja 722.3 tomaatti, ja siihen jatkeeksi 7mm pumppu ja isompi ahdin jotka vielä hakusessa...

http://i1323.photobucket.com/albums/...psf2502de9.jpg

Ja alle sitten nämä HJ61:sen lukkoakselit, britpartin jouset, procompin iskarit ja ainaki taakse on sovittu jo kaupat rangen tukivarsista. Rangen tukivarsillekki tilasin jo floflexin uretaanipuslasarjan. Alustavasti soittelin jo välitetystä hiluxin jakiksestaki, muttei oo vielä tietoa että irtoaaki millon/koskaan :)

http://i1323.photobucket.com/albums/...ps82b763c1.jpg

http://i1323.photobucket.com/albums/...psfab7e02b.jpg

Himottais jo ruveta sepittämään mutta täytyy varmaan malttaa oottaa vielä viikko tai 2 :)

Repro 28.12.2013 20:59

No on tuossa autossa sit eri konevaihtoehtoja ainakin ollut, viimeeksi kun tältä kylältä lähti niin siinä oli Lexuksen V8 :D

Dectane 29.12.2013 00:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 1084362)
No on tuossa autossa sit eri konevaihtoehtoja ainakin ollut, viimeeksi kun tältä kylältä lähti niin siinä oli Lexuksen V8 :D

Lexuksen V8 on vasta tänään purettu pois ja auto heitetty pihalle noutovalmiiksi

Dectane 29.12.2013 20:46

Tyhjensin tänään varsin etuakselin ku en oo ikinä moista hommaa tehny...

http://i1323.photobucket.com/albums/...ps0b6e7345.jpg

Perävälitykset näyttäis olevan vakiot eli 3.7 ja kaikki kunnossa, hiukan tuolla on vesi majaillu ruosteista päätellen..

http://i1323.photobucket.com/albums/...psef4bc248.jpg

Tikut käsittääkseni vakiot? Ja murrokset näytti olevan löbron valmistamat.

http://i1323.photobucket.com/albums/...ps5528bccf.jpg

Huomenna kasailen takasi kasaan ilman mitään sen kummempia tiivistelyjä tai mitään, ne menee kuitenki uudestaan palasiksi ennenku tuolla ajetaan metriäkään..

Dectane 29.12.2013 21:21

http://www.roadlessgear.com/Toyota/p...eliminator-kit

Nyt ois hyvä antaa mielipiteitä kumpi on parempi setti, tämä vai ihan perus chromo osat? Insinöörikaveri ainaki meinasi että tuon pitäis olla jäsympi setti..

hojo85 29.12.2013 21:23

minkä vehkeen nuo jouset on mitkä tulee tähän projektiin??

Dectane 29.12.2013 21:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hojo85 (Viesti 1084873)
minkä vehkeen nuo jouset on mitkä tulee tähän projektiin??

Britpartin jouset, tuo setti mikä tuolla nurkassa makaa on defenderiä 2" korottava setti.

samppas 29.12.2013 21:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 1084870)
http://www.roadlessgear.com/Toyota/p...eliminator-kit

Nyt ois hyvä antaa mielipiteitä kumpi on parempi setti, tämä vai ihan perus chromo osat? Insinöörikaveri ainaki meinasi että tuon pitäis olla jäsympi setti..


Ite olen ymmärryksessä että Longfield 30 spline olisi vahvin.
Huomaa että tarvitset pitkäpoori akselin tojon orkkis lukoille, tuo setti lienee hiluksiin.
Lonfgieldeissä on vielä jonkinmoinen takuu.

pee 29.12.2013 22:17

pukkaapa nyt samalla sinne BJ n välitykset ...

Dectane 29.12.2013 23:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1084903)
pukkaapa nyt samalla sinne BJ n välitykset ...

Eli siis 4.11? Näistä tojotoista niin tiiä :D Nuo 3.7 välit on mun mielestä oikeenki optimit sillon jos tomaatin jatkoksi tyrkkää sen hiluxin laatikon.. Kokonaisvälitys sillon ois muistaakseni 69 ja 100 vauhissa 33" renkailla ei kierrä vielä paljo mitään :p Tietty perävälityksiä joutuu rueta sitten mulkkaamaan jos tuntuu ettei oo tarpeeksi hidas.

Jare 30.12.2013 07:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 1084870)
http://www.roadlessgear.com/Toyota/p...eliminator-kit

Nyt ois hyvä antaa mielipiteitä kumpi on parempi setti, tämä vai ihan perus chromo osat? Insinöörikaveri ainaki meinasi että tuon pitäis olla jäsympi setti..


Mä en laittais ite tätä ja syystä että pyörät linkussa vedättäessä ohjaus "runkuttaa", kun on ristikot nivelinä. Ja sit tosiaa toi setti ei mene *J61 akseliin, kun puuttuu lukkovetarin pitkät poorit.

Repro 30.12.2013 07:43

Ja oliks Lonfieldin chromoilla ikuinen takuu tiettyyn rengaskokoon asti? :confused:

Hailux 30.12.2013 10:20

tätähän pitää tulla ihailemaan kunhan pääset kunnolla vauhtiin ;)

vilenius 30.12.2013 10:24

Tekiä miehenä vaihat ite elementit pumppuun, 4pumppuun vaihtaneena voin kertoa et aika helppo homma.privalla lisätietoja jos kiinnostaa.pakosarjaa ei kannata sit muuttaa toi vakio on iha hyvä.minä en myöskään laittas tommosia ristikkovetareita jos tommoset haluaa nii sama laittaa joobin aksulat.ristikko kun menee nii saat vetarinki vaihtaa.

Dectane 30.12.2013 11:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 1085004)
Ja oliks Lonfieldin chromoilla ikuinen takuu tiettyyn rengaskokoon asti? :confused:

Niin ja mites vaikuttaako takuuseen se mitä autossa on akseleita käskyttämässä? :eek:

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hailux (Viesti 1085050)
tätähän pitää tulla ihailemaan kunhan pääset kunnolla vauhtiin ;)

Teretulemast!

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vilenius (Viesti 1085051)
Tekiä miehenä vaihat ite elementit pumppuun, 4pumppuun vaihtaneena voin kertoa et aika helppo homma.privalla lisätietoja jos kiinnostaa.pakosarjaa ei kannata sit muuttaa toi vakio on iha hyvä.minä en myöskään laittas tommosia ristikkovetareita jos tommoset haluaa nii sama laittaa joobin aksulat.ristikko kun menee nii saat vetarinki vaihtaa.

Kyllähän ne elementit sais ite vaihettua, mutta sitten sen joutuu kuitenkin säädättään... Tuossa pajeron pumpussa tuli säästettyä ja tehtyä itte, mutta tässä aattelin hommata ihan ammattilaisen tekemän pumpun niin ei jää mikään arvailuiden varaan. Vai oonko oikeassa käsityksessä että se pitää kuitenki säätää?

Ja just viime päivät ollaan naurettu tuolle vakio pakosarjalle kuinka huonon mallinen 6-sylinteriseen :D 4 pyttyseen oikeinki hyvä mutta 654 pytyt hengittelee kaikki samaan pikkuseen reikään. Pakosarjan teen uusiksi kyllä, laipat löytyy naapurilta valmiiksi laaserilla suihkittuna ja mutkia hain tuosta "paikallisesta" , ei siinnä luulis kauan nokka tuhisevan kun ei rupee kyhään mitään kauheaa käärmeenpesää..

Jp 30.12.2013 11:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 1085004)
Ja oliks Lonfieldin chromoilla ikuinen takuu tiettyyn rengaskokoon asti? :confused:

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 1085067)
Niin ja mites vaikuttaako takuuseen se mitä autossa on akseleita käskyttämässä? :eek:



Ainoa mikä ohje lonkkareissa tuli mukana oli varoituslappu että ei SUOSITELLA käytettävän spoolia, hitsattua etupäätä tai isompia renkaita kuin 39". Ei ole tarvinut takuiden perään kysellä ja toivon mukaan ei tarvitsekkaan, mutta elinikäisen takuunhan ne lupaa, mutta miten on nykyisin kun Bobby vaihtanut "hiippakuntaa" ja omistus siirtynyt TGlle.

samppas 30.12.2013 12:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 1084947)
Eli siis 4.11? Näistä tojotoista niin tiiä :D Nuo 3.7 välit on mun mielestä oikeenki optimit sillon jos tomaatin jatkoksi tyrkkää sen hiluxin laatikon.. Kokonaisvälitys sillon ois muistaakseni 69 ja 100 vauhissa 33" renkailla ei kierrä vielä paljo mitään :p Tietty perävälityksiä joutuu rueta sitten mulkkaamaan jos tuntuu ettei oo tarpeeksi hidas.


Tuo hilun jakis lienee keskellä olevalla kardaanilähdöllä.
Pitkällä mesen nokilekalla ja automaatilla takakardaanin kulmat on varmaan aika jyrkät, ainakin maantienopeuksiin...:confused:

vilenius 30.12.2013 22:20

http://m.youtube.com/watch?v=Mi6aGClPmNA
tohon vaihdoin itte enkä säädättäny ja hyvin irtos 365hv ja pelasikin vielä.:)
ajotuksenhan joutuu vähä korvakuulolla laittaa et toki varmin tapa teettää jollain.mulla oli semmonen 300d om617 eli 123:n kone josa oli alkuperänen pakosarja ja siinäki oli 340hv.
jos teet pakosarjan ni tee halkomalli.

Dectane 30.12.2013 22:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vilenius (Viesti 1085326)
http://m.youtube.com/watch?v=Mi6aGClPmNA
tohon vaihdoin itte enkä säädättäny ja hyvin irtos 365hv ja pelasikin vielä.:)
ajotuksenhan joutuu vähä korvakuulolla laittaa et toki varmin tapa teettää jollain.mulla oli semmonen 300d om617 eli 123:n kone josa oli alkuperänen pakosarja ja siinäki oli 340hv.
jos teet pakosarjan ni tee halkomalli.

Mikäs ahdin tossa oli? Miten heräili?

Pakosarjasta oon kaavaillu melko halkomaista.

vilenius 31.12.2013 09:06

Tuoha on kakspuokki nii täysin ei voi kolmisatasee vertailla, muistaakseni oli hx35 pakopesän kokoakaan en muista.ihan jotenki heräsi oli nimittäin pakopaineella toimiva erillinen portti nii ei paras mahollinen:)
123:sa oli sit hx40 kakkosella heräs jo kunnolla.siitäki pitäs penkkivideo olla josai.

Dectane 31.12.2013 11:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vilenius (Viesti 1085430)
Tuoha on kakspuokki nii täysin ei voi kolmisatasee vertailla, muistaakseni oli hx35 pakopesän kokoakaan en muista.ihan jotenki heräsi oli nimittäin pakopaineella toimiva erillinen portti nii ei paras mahollinen:)
123:sa oli sit hx40 kakkosella heräs jo kunnolla.siitäki pitäs penkkivideo olla josai.

aaa katos, en hokannukkaa että tuohan oli pytyn lyhyempi :) paininu ajatuksen kans että laittaisko 35 vai 40, herääkö 40 liian myöhään ja onko 35 liian pieni :(

Timo_L 31.12.2013 11:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 1084870)
http://www.roadlessgear.com/Toyota/p...eliminator-kit

Nyt ois hyvä antaa mielipiteitä kumpi on parempi setti, tämä vai ihan perus chromo osat? Insinöörikaveri ainaki meinasi että tuon pitäis olla jäsympi setti..

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 1085002)
Mä en laittais ite tätä ja syystä että pyörät linkussa vedättäessä ohjaus "runkuttaa", kun on ristikot nivelinä. Ja sit tosiaa toi setti ei mene *J61 akseliin, kun puuttuu lukkovetarin pitkät poorit.

Jos vaihtoehtona on longfieldit tai sitten vetarit missä on Spicerin 760- sarjan jenkkiristikot, niin en edes miettisi. Millä helvetillä tuo putiikki meinaa että 760- ristikot mitä käytetään D30 ja D44 akseleissa, kestäisi paremmin kuin edes alkuperäiset Toyotan murrokset? Nuo ristikot kun ei tunnetusti kovin hyvin kestä edes 35" renkaita kevytkorisessa Jeepissä..

Ja kuten Jare jo totesikin että jos mahdollisuus välttää ristikoita niin ehdottomasti, CV:t on paljon paremmat renkaat linkussa, kun eivät jumppaa samalla tavalla kuin ristikot tekee.

Heikki L 31.12.2013 11:09

Just tilaamassa 30spline settiä, 10 vuoden takuuta mainostavat tällä hetkellä. Oliko kokoraja sitten muutettu 35" tais sellanen luku jossain olla..

Dectane 31.12.2013 11:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L (Viesti 1085456)
Just tilaamassa 30spline settiä, 10 vuoden takuuta mainostavat tällä hetkellä. Oliko kokoraja sitten muutettu 35" tais sellanen luku jossain olla..

Paljoko jää hintaa? Koittanu nettiä selata ja löytää halvimpia

vilenius 31.12.2013 13:28

Erillishukkaportillaha pystyt vähä paikkaan jos 35 jää pieneksi.swamberillahan taisi olla 606 35 holsetti, ainaki alussa.sehän laulo iha kivasti:)ehkä ite oisin sen kannalla, heräävyys olisi taattu ja voimaakin saa.eikähän sitä pakko ole ahtaa 2baaria(eipä vissii):D


Sivu luotu: 14:58 (GMT +2).