![]() |
|
Toyota OJ40
Tehdäänhän jo pikkuhiljaa omaa ketjua ettei tuo pajerotopicci täyty tojotahömpötyksistä? :p
Eli nyt kävi niin että pajeroon ostamille vehkeillä hommasin uuden aihion! Auto oli tarkoitus lähtä hakemaan huomenna mutta homma siirtyy viikolla ku isäntä lähtee käymään loppiaisen jälkeen etelässä ja tämä tulee samalla reissulla uuteen kottiin :) Eikä tartte itellä asioikseen ajella 1200km! Eli tämmönen 77 vuoden BJ40, kuvat myyjän kuvia kun en oo ite päässy vielä filmaan :rolleyes: http://i1323.photobucket.com/albums/...ps13e11199.jpg http://i1323.photobucket.com/albums/...ps31c1ef25.jpg Siihen ois sitten tarkotus istuttaa tuo om603 turbo ja 722.3 tomaatti, ja siihen jatkeeksi 7mm pumppu ja isompi ahdin jotka vielä hakusessa... http://i1323.photobucket.com/albums/...psf2502de9.jpg Ja alle sitten nämä HJ61:sen lukkoakselit, britpartin jouset, procompin iskarit ja ainaki taakse on sovittu jo kaupat rangen tukivarsista. Rangen tukivarsillekki tilasin jo floflexin uretaanipuslasarjan. Alustavasti soittelin jo välitetystä hiluxin jakiksestaki, muttei oo vielä tietoa että irtoaaki millon/koskaan :) http://i1323.photobucket.com/albums/...ps82b763c1.jpg http://i1323.photobucket.com/albums/...psfab7e02b.jpg Himottais jo ruveta sepittämään mutta täytyy varmaan malttaa oottaa vielä viikko tai 2 :) |
No on tuossa autossa sit eri konevaihtoehtoja ainakin ollut, viimeeksi kun tältä kylältä lähti niin siinä oli Lexuksen V8 :D
|
Lainaus:
|
Tyhjensin tänään varsin etuakselin ku en oo ikinä moista hommaa tehny...
http://i1323.photobucket.com/albums/...ps0b6e7345.jpg Perävälitykset näyttäis olevan vakiot eli 3.7 ja kaikki kunnossa, hiukan tuolla on vesi majaillu ruosteista päätellen.. http://i1323.photobucket.com/albums/...psef4bc248.jpg Tikut käsittääkseni vakiot? Ja murrokset näytti olevan löbron valmistamat. http://i1323.photobucket.com/albums/...ps5528bccf.jpg Huomenna kasailen takasi kasaan ilman mitään sen kummempia tiivistelyjä tai mitään, ne menee kuitenki uudestaan palasiksi ennenku tuolla ajetaan metriäkään.. |
http://www.roadlessgear.com/Toyota/p...eliminator-kit
Nyt ois hyvä antaa mielipiteitä kumpi on parempi setti, tämä vai ihan perus chromo osat? Insinöörikaveri ainaki meinasi että tuon pitäis olla jäsympi setti.. |
minkä vehkeen nuo jouset on mitkä tulee tähän projektiin??
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Ite olen ymmärryksessä että Longfield 30 spline olisi vahvin. Huomaa että tarvitset pitkäpoori akselin tojon orkkis lukoille, tuo setti lienee hiluksiin. Lonfgieldeissä on vielä jonkinmoinen takuu. |
pukkaapa nyt samalla sinne BJ n välitykset ...
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Mä en laittais ite tätä ja syystä että pyörät linkussa vedättäessä ohjaus "runkuttaa", kun on ristikot nivelinä. Ja sit tosiaa toi setti ei mene *J61 akseliin, kun puuttuu lukkovetarin pitkät poorit. |
Ja oliks Lonfieldin chromoilla ikuinen takuu tiettyyn rengaskokoon asti? :confused:
|
tätähän pitää tulla ihailemaan kunhan pääset kunnolla vauhtiin ;)
|
Tekiä miehenä vaihat ite elementit pumppuun, 4pumppuun vaihtaneena voin kertoa et aika helppo homma.privalla lisätietoja jos kiinnostaa.pakosarjaa ei kannata sit muuttaa toi vakio on iha hyvä.minä en myöskään laittas tommosia ristikkovetareita jos tommoset haluaa nii sama laittaa joobin aksulat.ristikko kun menee nii saat vetarinki vaihtaa.
|
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Ja just viime päivät ollaan naurettu tuolle vakio pakosarjalle kuinka huonon mallinen 6-sylinteriseen :D 4 pyttyseen oikeinki hyvä mutta 654 pytyt hengittelee kaikki samaan pikkuseen reikään. Pakosarjan teen uusiksi kyllä, laipat löytyy naapurilta valmiiksi laaserilla suihkittuna ja mutkia hain tuosta "paikallisesta" , ei siinnä luulis kauan nokka tuhisevan kun ei rupee kyhään mitään kauheaa käärmeenpesää.. |
Lainaus:
Lainaus:
Ainoa mikä ohje lonkkareissa tuli mukana oli varoituslappu että ei SUOSITELLA käytettävän spoolia, hitsattua etupäätä tai isompia renkaita kuin 39". Ei ole tarvinut takuiden perään kysellä ja toivon mukaan ei tarvitsekkaan, mutta elinikäisen takuunhan ne lupaa, mutta miten on nykyisin kun Bobby vaihtanut "hiippakuntaa" ja omistus siirtynyt TGlle. |
Lainaus:
Tuo hilun jakis lienee keskellä olevalla kardaanilähdöllä. Pitkällä mesen nokilekalla ja automaatilla takakardaanin kulmat on varmaan aika jyrkät, ainakin maantienopeuksiin...:confused: |
http://m.youtube.com/watch?v=Mi6aGClPmNA
tohon vaihdoin itte enkä säädättäny ja hyvin irtos 365hv ja pelasikin vielä.:) ajotuksenhan joutuu vähä korvakuulolla laittaa et toki varmin tapa teettää jollain.mulla oli semmonen 300d om617 eli 123:n kone josa oli alkuperänen pakosarja ja siinäki oli 340hv. jos teet pakosarjan ni tee halkomalli. |
Lainaus:
Pakosarjasta oon kaavaillu melko halkomaista. |
Tuoha on kakspuokki nii täysin ei voi kolmisatasee vertailla, muistaakseni oli hx35 pakopesän kokoakaan en muista.ihan jotenki heräsi oli nimittäin pakopaineella toimiva erillinen portti nii ei paras mahollinen:)
123:sa oli sit hx40 kakkosella heräs jo kunnolla.siitäki pitäs penkkivideo olla josai. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
Ja kuten Jare jo totesikin että jos mahdollisuus välttää ristikoita niin ehdottomasti, CV:t on paljon paremmat renkaat linkussa, kun eivät jumppaa samalla tavalla kuin ristikot tekee. |
Just tilaamassa 30spline settiä, 10 vuoden takuuta mainostavat tällä hetkellä. Oliko kokoraja sitten muutettu 35" tais sellanen luku jossain olla..
|
Lainaus:
|
Erillishukkaportillaha pystyt vähä paikkaan jos 35 jää pieneksi.swamberillahan taisi olla 606 35 holsetti, ainaki alussa.sehän laulo iha kivasti:)ehkä ite oisin sen kannalla, heräävyys olisi taattu ja voimaakin saa.eikähän sitä pakko ole ahtaa 2baaria(eipä vissii):D
|
Sivu luotu: 14:58 (GMT +2). |
|