Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #126  
Vanha 17.01.2014, 23:29
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
Edit. Joko en osaa lukea tai rangessa on joku haista vittu välitys pitkällä puolella? O_O
Jos kyse on vanhasta nelivaihteisesta LT95 laatikosta, on siihen saatavana eri välityksiä jakolaatikon pitkälle puolelle 0.9962, 1.174 ja 1.34. Vaihdelaatikon ykkönen on 4.07.

Jakolaatikon pikkupuoli on aina 3.321.

Lootan perään ulosottoon on saanu ylivaihdetta 0.72 ja 0.78 välityksillä ja mahdollisesti alivaihdetta (LT230 jakolaatikkoon tarkoitettu) 2.69 välityksellä.

Kukas se rakensikaan tuollaiseen vielä kytkinkoppaan Mitsun Galantin turbiinin, kytkimen kaveriksi...

Tuolla lisää:

http://www.ashcroft-transmissions.co...atio_calc.html
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #127  
Vanha 17.01.2014, 23:40
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

kalajoella on ollut turbiini range, mun hiluksi oli siitä apinoitu turbaanin osalta
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #128  
Vanha 17.01.2014, 23:45
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

ylläripylläri, -Ojalan veljekset- tietäis aiheesta enempi

ranGen jakistahan voi välittää harvemmakskin
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #129  
Vanha 17.01.2014, 23:51
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
ylläripylläri, -Ojalan veljekset- tietäis aiheesta enempi

ranGen jakistahan voi välittää harvemmakskin
hakusessa kestävä ja kustannustehokas jakis, se hiluxin jakis ois ainaki kustannustehokas... Pitäis melkeen jostaki saada lainaan niin sais sovittaa
Vastaa lainaten
  #130  
Vanha 18.01.2014, 09:28
vilenius:n Avatar
vilenius vilenius ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.11
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 221
Perusasetus

Mulla olis rikkinäinen hiluksin jakis, laakeri vika?
__________________
JOLMA
Jokilaakson Maastoautoilijat
Vastaa lainaten
  #131  
Vanha 18.01.2014, 11:35
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vilenius Näytä viesti
Mulla olis rikkinäinen hiluksin jakis, laakeri vika?
Joo en tarvis ku sovitukseen niin ei haittaa vaikka ois sisältä sileä
Vastaa lainaten
  #132  
Vanha 19.01.2014, 23:21
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Pari päivää pidin rakentelutaukoa ja tein muita rästihommia...

Nyt siellä seistään jo akseleillaan tallissa Huomenna pitää käyä tekeen kolmoita vähän joka paikkaan ja näppäillä kuvia, huomenna tai ylihuomenna rupian työntään tekniikkaa keulille..

Muita kuvia ei löytyny puhelimesta ku tämä... Tuommoset niistä kartioista tuli, vielä taakse pitää tekasta samanlaiset samalla ku puran uudestaan akselit pois alta ja hitsaan kaikki saumat...



Edit. Ja ainiiiin, sovin kaupat turbosta. Garrettin GT37

Viimeksi muokannut Dectane : 19.01.2014 23:30
Vastaa lainaten
  #133  
Vanha 21.01.2014, 00:18
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Tänään oli tarkotus saada jo etuakseli hyvälle mallille muttei ollu mittailukaveria niin en uskaltanu viedä pidemmälle, hitsailin ja hipistelin taka-akselia.. Nuo iskarit on nyt jo vähän paremmat muttei silti oikeen miellytä......... Pitää kattoa tässä joku päivä että miten se loppujaan elää...

Tuossa nyt muutama räpsy perseestä..









Etupäätä.. Tekasin varsin vähän reikäjuustoaki.. Meinas käyä fiba tukivarsien asemoinnissa mutta sopii just ja just kääntyyn sen mitä vakionaki, taitaa murroksetki kestää pitempään jos ei hirveeseen kulmaan käänny??





Vastaa lainaten
  #134  
Vanha 21.01.2014, 00:54
Ewerglade:n Avatar
Ewerglade Ewerglade ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.02.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 505
Perusasetus

Tuleeko noista jakareiden takakiinnikkeistä pahimmassa tapauksessa semmoset kunnon kiinnitarraajat kun ainakin kuvasta päättelis, että tulevat melko alas???
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry
http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia!

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞
Vastaa lainaten
  #135  
Vanha 21.01.2014, 01:12
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ewerglade Näytä viesti
Tuleeko noista jakareiden takakiinnikkeistä pahimmassa tapauksessa semmoset kunnon kiinnitarraajat kun ainakin kuvasta päättelis, että tulevat melko alas???
Samaa mietin itekki... Mutta useinhan korvakot on suoraan runko alla, jos nuo laittais suoraan rungon alle korkeus ois sama... Ja jos taas kääntäis rungon viereen jouset nousis hervottoman ylös ja tukivarsien etupäät viistäis maata
Vastaa lainaten
  #136  
Vanha 21.01.2014, 06:51
HannuN HannuN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.09.05
Sijainti: N/A
Viestit: 521
Perusasetus

mahtaako eturenkaat enää kääntyä vai ottaako kummit kiinni jakarien kylkeen. muistelen että omassa oli tuota ongelmaa, joten siirsin jakarien päät niin lähelle runkoa ku mahollista.
Vastaa lainaten
  #137  
Vanha 21.01.2014, 07:19
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

Kannattaa ottaa tulevaisuutta ajatellen huomioon, että tuskin noita renkaita ainakaan pienempiin vaihdat. Puol metriä korkeemman Bokkerin kulma rapsuttaa jo aika herkästi jakariin.
Vastaa lainaten
  #138  
Vanha 21.01.2014, 10:05
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Sakke- Näytä viesti
Kannattaa ottaa tulevaisuutta ajatellen huomioon, että tuskin noita renkaita ainakaan pienempiin vaihdat. Puol metriä korkeemman Bokkerin kulma rapsuttaa jo aika herkästi jakariin.
35x15,5x15 teeäsällä soppii ainaki pyöriin niin se riittää mulle, isommasta en osaa sanoa :P Jakarihan on käytännössä kiinni rungossa, jos vaan oisi ylempänä
Vastaa lainaten
  #139  
Vanha 21.01.2014, 21:15
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Elää riittävästi? Aika tarkon on 50cm tuo keulan liikerata ylhäältä alas... Nuo pultit noissa kartoiden päissä on ikäänkuin pohjaanlyöntikumina väliaikasesti. Tosin pitääpä noita kartioita jatkaakki, vaikka kierretangon pätkällä...





Kyllähän nuo aikamoiset kantotutkat on, tavaraa saa sentin tai 2 vielä alhaalta pois mutta eipä noita tuon kummemmin sais ku rungon viereen?



Ahdasta on mutta sopii sen minkä tarvii.. Tämän isompia renkaita tähän ei kuitenkaan hevillä tuu...





Minkälaisia muita ratkasuja ihmiset on tehny noihin olkavarsiin ku se high steer kit?? Ei sovi oleen noilla tsl:llä ilman speiseriä, ottaa nytki vanne kumiin kiinni. Ja tulevat hdj:n pallonivelet taitaa olla vielä jykevämmät? Mietiskelin että toinen setti originellejä ylempiä ja alempia palikoita, niin niillä sais rakenneltua ylös käännetyt varret... Samalla ne kääntyis sisälle päin eli ei ois enää ongelmaa vanteen sopimisen kans.
Vastaa lainaten
  #140  
Vanha 21.01.2014, 21:32
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

veikkaisin että ottaa rengas joustossa kiinni, puslat elää... ?
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #141  
Vanha 21.01.2014, 22:51
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Kannattaa etuakselin (ulos)joustoja hahmotellessa pitää mielessä ohjausvarren pallonivelien liikeradat, etenkin simpukan pää tahtoo olla rajoittava tekijä.

Ja renkailla saisi olla mieluusti joku sentti elämisvaraa. Toki jos hyväksyy että silloin tällöin rapsuttelee niin menee tiukemmallakin sovituksella.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #142  
Vanha 21.01.2014, 23:11
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
Kannattaa etuakselin (ulos)joustoja hahmotellessa pitää mielessä ohjausvarren pallonivelien liikeradat, etenkin simpukan pää tahtoo olla rajoittava tekijä.

Ja renkailla saisi olla mieluusti joku sentti elämisvaraa. Toki jos hyväksyy että silloin tällöin rapsuttelee niin menee tiukemmallakin sovituksella.
Enpä oo tullu tuota ajatelleeksi kun ei oo vielä ohjauksen osia Jos tuntuu että hipsuu kiinni voi rajoitusruuvvista kirrata
Vastaa lainaten
  #143  
Vanha 22.01.2014, 01:04
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.522
Thumbs up

AJA SUORAAN Hyvän näköistä jälkeä tulee...ihan vituttaa
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #144  
Vanha 22.01.2014, 08:19
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.476
Perusasetus

Rakin kanssa samoilla linjoilla: ]Renkaat vaatii aika paljon enemmän tilaa kuin mitiä tasajoustoja mittaamalla voisi kuviltella. Itse olen tuskaillut saman ongelman kanssa pitkään kun olen koittanut maksimoida joustoja ja minimoida kiinni raapimista. Kannattaa otta toiselta puolen jousi pois niin että saat maksimit sisäänjoustot ja toisen puolen tunkkaat ulos niin että se on ulkona. Sitten käännät renkaat ääriasennosta toiseen ja varmistat että renkaat eivät ota pahasti kiinni. Joka paikkaan kannattaa mitoittaa sentti pelivaraa, koska kumipuslat antavat myöden ajaessa raapii enemmän kuin mitä tallissa tehtyjen testien perusteella voisi kuvitella.

Ohjauksen rajoittaminen on yksi vaihtoehto, mutta kun autoa rakentaa näinkin perusteellisesti, niin koittaisin kyllä mitoittaa osat niin että saat täydet kääntyvyydetkin.

Edit: Kuvien peruteella väittäisin että etujakarit kannattaa siirtää rungon alle. Sekä iskarit että tukivarret ottavat osumaa renkaista.

Viimeksi muokannut offroadjouni : 22.01.2014 08:22
Vastaa lainaten
  #145  
Vanha 22.01.2014, 09:17
Ewerglade:n Avatar
Ewerglade Ewerglade ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.02.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 505
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Edit: Kuvien peruteella väittäisin että etujakarit kannattaa siirtää rungon alle. Sekä iskarit että tukivarret ottavat osumaa renkaista.
Miten sitten tuon rungon alle siirtämisen kanssa? Lähinnä mietityttää siinä, että kunka hyvin se jakarin takapään kiinnike on kiinni kannoissa ja kaikessa mahdollisessa mihin nyt vain kiinni jäädä?
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry
http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia!

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞
Vastaa lainaten
  #146  
Vanha 22.01.2014, 09:41
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Rakin kanssa samoilla linjoilla: ]Renkaat vaatii aika paljon enemmän tilaa kuin mitiä tasajoustoja mittaamalla voisi kuviltella. Itse olen tuskaillut saman ongelman kanssa pitkään kun olen koittanut maksimoida joustoja ja minimoida kiinni raapimista. Kannattaa otta toiselta puolen jousi pois niin että saat maksimit sisäänjoustot ja toisen puolen tunkkaat ulos niin että se on ulkona. Sitten käännät renkaat ääriasennosta toiseen ja varmistat että renkaat eivät ota pahasti kiinni. Joka paikkaan kannattaa mitoittaa sentti pelivaraa, koska kumipuslat antavat myöden ajaessa raapii enemmän kuin mitä tallissa tehtyjen testien perusteella voisi kuvitella.

Ohjauksen rajoittaminen on yksi vaihtoehto, mutta kun autoa rakentaa näinkin perusteellisesti, niin koittaisin kyllä mitoittaa osat niin että saat täydet kääntyvyydetkin.

Edit: Kuvien peruteella väittäisin että etujakarit kannattaa siirtää rungon alle. Sekä iskarit että tukivarret ottavat osumaa renkaista.
kunhan saan vielä panhradrin kiinni niin ois tarkotus ruveta venytteleen ja katteleen ettei rappaa mikään mihinkään!

edit. niin ja iskarithan voi ehkä jopa siirtää sisäpuolelle, sen takia ne ei vielä kunnolla olekkaan kiinni... Riippuu miten moottorin jälkeen jää tilaa

edit2. Tuo renkaan kääntymiskulma taitaa olla kuvassa jo hieman enemmmän ku vakiona? Varmaksi ei voi sanoa kun ei oo enää stopparit kiinni akselissa

Viimeksi muokannut Dectane : 22.01.2014 09:47
Vastaa lainaten
  #147  
Vanha 22.01.2014, 11:35
jubet jubet ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 12.02.13
Sijainti: Laukaa
Viestit: 401
Perusasetus

Laitat rungon sisälle kiinni, niin ei töki. Loveat runkoon tilan.
Vastaa lainaten
  #148  
Vanha 22.01.2014, 11:42
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.476
Perusasetus

Sisäpuolellahan nuo on esim. LJ:ssä vakiona, eli se on ihan ok vaihtoehto.
Vastaa lainaten
  #149  
Vanha 22.01.2014, 11:50
jubet jubet ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 12.02.13
Sijainti: Laukaa
Viestit: 401
Perusasetus

Vähän huonosti kirjoitin siis runkopalkin sisään. Vahvistaa rungon siitä kohdin.
Vastaa lainaten
  #150  
Vanha 22.01.2014, 12:20
Samppi Samppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.10
Sijainti: Raahe
Viestit: 140
Perusasetus

Mahtaako iskarit pohjailla ennen muuta joustoa, näyttäs iskareiden liikerata olevan jo melkein kokonaan sisällä kun runko on jousien varassa?
Joutuuko nostamaan iskareiden yläpäitä reilusti ylöspäin, samallahan ne rajoittaisivat liiat ulosjoustot pois. Tai sitten kuva valehtelee enempi kuin tuhat sanaa!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Toyota HJ61 taka ja HDJ etu murikat+muuta toyota akseli ryönää... Maajussi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 23.04.2013 08:57
Myydään Toyota corona MKII,Toyota FJ,Toyota crown virranjakaja Castrol O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.01.2013 21:48
Myydään / Vaihdetaan muutama ylimääräinen auto kaupan. toyota,toyota,renault ja taas toyota Jumppis O/M/V Ajoneuvot 1 29.06.2011 13:17
Myyty Toyota 1.6 4A-F tekniikka=>1.3? esim.Toyota 1.3 12V MiKo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 27.03.2010 11:46
Myydään / Vaihdetaan Toyota Landcruiser HJ61 -88 (vaihto mahdollista Toyota 4Runneriin) Jooseppi O/M/V Ajoneuvot 0 11.03.2009 21:07


Sivu luotu: 18:41 (GMT +2).