![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ja iltapalaksi...Illasta taas pikainen käväisy tallissa ja takimmainen jakarin palkki panssareineen irti, hitsaamattomat saumat kiinni miggiliimalla ja mm. panssarin takaosaan latasta kelkkaa ja jäykistettä. Lopuksi maalia panssarin sisäpintaan, alapuolen maalaan pakoillaan niin saan samalla tuon etummaisen jakiksen palkin pois alta ja pääsee senkin maalaamaan ilman että tarttee molempia palkkeja irrottaa yhtä aikaa. Tuli myös aloteltua tukipalkkien maalausta. Huomenna varmaan jatkuu, loppu häämöttää jo ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Doublerin asennus, valmis!
Jee... Eilen maalailin loputkin uudet osat ja tänään pulttasin kaiken takaisin alustaan. Tuli samalla korjattua keulapanssarinkin
yks pultti joka on ollut irti jo kuukausia. Eihän tuo menny niinku strömsössä taaskaan, etummaisen tukipalkin pari 10mm pulttia korkkas asennuksessa, mutta vaihdoin tilalle 12mm:set ![]() ![]() Doublerin asennus ois nyt sitten valmis kaikkine yksityiskohtineen, hyvin ehti ennen vuoden loppua ![]() Nyt sitten odotellaan että miten doubleri ja jakis kestää... ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Meinas tuossa pakkasten aikoihin muutama viikko sitten jäätyä paineilmat Jeepistä niin tuli tuommoset asennettua
eli vedenerotin ja sen lisäksi öljytin johon täytin öljyn sijaan Aerolia estämään jäätymiset jatkossa. Katotaan miten auttaa... Sitten siirtyi Jeeppi jo pihalle tallista ja alottelin Volvon kuskinpenkin remppaa sen irrottamalla ja roudaamalla talliin. Tuon näköinen jokusen ahterin ja muutaman kilometrin nähnyt ilmajousitettu penkki joka ei toimi pätkääkään ja oli kiilattu kakkosnelosella jumiin kaikki joustot. Samoten selkänojan kallituksen säädössä on jotain häikkää. Pitää tuota purkaa ja selvitellä mikä putki menee mihinkin ja mikä mättää kun ei toimi. Jos tuosta sais toimivan rempattua ettei tartte uutta laittaa. Samoten tuli aloteltua laa-puhelimen asennus, muutama tarvike pitää hommata vielä radion ja antennin lisäks että saa nätisti paikoilleen Volvoon. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
ei nimittäin olis ensimmäinen jakkara josta hanat paskana ![]() Täytyy pitää mielessä toi öljytin aerolitin, kun oikeet aerolittimet lie maksaa paljon ja niitä ei joka marketista saa ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
puolella oli tulpattuna yksi isompi ilmaputki ja 2 kpl isoja ilmaputkia vaan katkastu? Penkin takaa oli kytkettynä yks isompi putki + jotain sähköjä jotka oli irrotettu pikaliittimestä? Katotaan joskos sitä illasta ehtis käydä tallissa kokeileen syöttää vähän painetta tuonne ja katella mitä missäkin tapahtuu jotta sais hahmoteltua miten nuo putket oikein menee mihinkin... |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ajan hammas tainnu purasta liikaa...
Eihän sitä malttanu, piti käydä tutkimassa pikasesti penkkiä lisää. Näyttäs että ajan hammas on päässy
puraseen aika raskaasti tuota penkkiä, ilmapussi on ehyt, nesteiskari on ehyt, paineen/korkeudensäätökytkin näyttäs toimivan, mutta muuten aikalailla ottanu siipeensä. Monesta paikasta muoviset liittimet poikki, ilmapussista tulevan ilmaletkun päässä oleva mekaaninen kytkin/venttiili näyttäs olevan rikki koska siitä puuttunee ainakin yks jos ei kaksikin letkua, pneumaattisen aktuaattorin(?) toinen letku eli ilmeisesti kuvissa oleva irtonainen ruskea? on poikki liittimestä, mustaan rajaan (johon musta letku menee haarottimesta)? osuvat muoviosat kärsineet, jne. Eli pitäs aika reippaasti uusia osia... Saapa nähä. Toimiskohan tuo välttävästi jos unohtas nuo kaikki hienostelut tuosta paineilman säädöstä, kytkis vain suoran ilman tuohon ilmapussiin ja väliin normaali mekaaninen paineensäädin? Pystyskö tuolla säätämään penkin joustoa ja korkeutta välttävästi vai kannattaako unohtaa koko ajatus alkuunsa ja etsiä uus penkki tai muuttaa tuo jäykäks penkiks kokonaan? |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Scaniassa on ainakin siinä millä ajoin ei ollut mitään säätöjä vaan penkki voitiin lukita alas kynnellä ja kynnen kun aukaisi penkki nousi istuttessa. Paineen säädin siellä lie jossain oli, mutta ei kuljettajan painon mukaan säädettävää Eli veikkaan et kyllä se hana sellaisenaan toimii varmasti tarpeeksi hyvin tai sitten laittaa paineen säätimen niin voi jopa tuurilla muuttua automaattiseksi ![]() ja jos pohjaaminen tuntuu rasittavan niin pyöräliikeestä takarungon jousi progressiiviseksi pohjaamisen estimeksi ja samalla voi kysäistä kevät huollosta jos tulisi säädettäviä kaasuiskareita niin saisi hienosäädettyä "hyppimistä" ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari | Mojoman | Maasturiprojektit | 19 | 08.12.2012 16:55 |
XJ Cherokeen tukivarret | P-KR#1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.08.2009 19:41 |
xj cherokeen räjäytyskuvat | TEE-5 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.04.2009 22:05 |
O: xj cherokeen osia | mardu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 07.08.2007 08:29 |
xj cherokeen korkeus | mardu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.02.2007 01:45 |