![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#251
|
||||
|
||||
![]()
Illasta kävimmä koeajolla sellaset 8h ja hyvin tuntuu pelaavan. Renkaat vähän roplattaa parlokkeihin mutta se on helppo ratkaista,
tekee lisää tilaa ![]() Doubleri pelaa muuten mutta vivun läpiviennistä tihkuu edelleen öljyä. Pitää kattoa saisko tuohon o-renkaan tai jotain vielä viriteltyä pikasesti ennen ajoreissua ens viikolla. Onhan se hidas maastossa kun kaikki vivut nykäsee kaakkoon, kesällä sitten näkee miten tuolla onnistuu suohiippailu ![]() |
#252
|
||||
|
||||
![]()
Päivitystä pitkästä aikaa...
Raajärven reissu eli kuurankierto tuli Jeepillä kävästyä, tuntuhan tuo toimivan ja tällä hetkellä sangen tyytyväinen Creepyihin. Samoten välitykset rupee olemaan kohillaan noillakin renkailla ![]() Kyllästyin lopullisesti kuuntelemaan tuota radioiden rätinää ja suhinaa pimeällä kun xenonit päällä niin ne nyt vaihtu koemielessä Puuilon 54W ledibareihin. Katotaan kestääkö. Häiriöt ainakin katos radioista mikä on mahottoman hyvä juttu ![]() Doublerin asennuksesta on vielä vaiheessa pari juttua kun talli ollu varattuna muitten juttujen takia: - etummainen pohjapanssari pitää viimeistellä, tarttee yks pala levyä lisätä - takimmainen pohjapanssari on vain heftattu paikoilleen, pitäs räkiä loppuun - taka-akselin traction bar muuttaa passaamaan uusien palkkien kans - doublerin kepin juureen kumisuojus Saa nähä joskos nuo sais tekastua tässä joulun - uudenvuoden aikaan pois kuleksimasta. |
#253
|
|||
|
|||
![]()
On se komia
![]() |
#254
|
||||
|
||||
![]()
Onnistuuko kuva pimeässä noista lampuista, tai niiden valosta, eli millainen valokuvio? Lähinnä leveys kiinnostaa...
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#255
|
|||
|
|||
![]()
kyllä on hieno.
|
#256
|
||||
|
||||
![]()
Juu, pittää tässä joku ilta viritellä joskos sais hyvän kuvan aikaseks.
|
#257
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Kuskin puolen led bar päällä, aika tasasen näkönen valo ja suht leveä: Kuskin puolen led bar päällä, Jeeppi kuorkin vieressä: Molemmat led barit päällä: En tiiä selviääkö noista mitään? |
#258
|
||||
|
||||
![]() Näpräystä...
Nyt kun on niin mahottoman kylmät talvikelit täälläkin menossa (+3C?) pysty letkuttaa Jeeppi puhtaaks tuossa pihalla muutaman viime
reissun mönjistä että saa talliin viimeistään huomenna odottelemaan aiemmin lueteltujen vaiheessa olevien asioiden loppuun saattamiseksi. Kuorkkia pitäs kans taas ehtiä laitteleen, pari pikku juttua tuli tuossa jo tehtyä eli nuo painekyllästetystä tehdyt 'redneck'-rampit vaihtu alumiinisiin ja varavetareille tein paikat Volvon konttiin. Oli hieman helpompaa ja turvallisempaa ajaa Jeeppi kontista alas uusia tuntuvasti pidempiä ja leveämpiä alumiiniramppeja pitkin alas kuin noita pikasesti kyhättyjä puisia käyttäen ![]() lipeä pois paikoiltaan kun Jeeppiä ajaa alas tai kyytiin vaikkakin tuntu alumiini hyvin purevan teräksen kulmaan. Koska Toyotan osille kelpaa vain paras tekasin Volvossa irtonaisina pyörineille varalla oleville HDJ:n vakiovetareille telineen Volvon kontin seinälle liimalevystä ja lakkasin tietenkin telineen 'tumma pähkinä'-sävyisellä petsilakalla ![]() Vetareihin ensin WD40:stä pintaan, elmukelmua riittävästi ja vähän teippiä, joskos nuo säilys nyt ruostumatta siihen asti että tarttee... Jos sitä tosiaan viimeistelis nuo pari Jeepin juttua ensin ja sitten värkkäis kuorkkia lisää, lälläri pitäs siihenkin asentaa, tekasta rampeille sen lukitus, korjata kuskin ilmapenkki, jne. Eiköhän tuota riitä hommaa taas talveks... |
#259
|
||||
|
||||
![]()
Illalla tuli Jeeppi ajettua talliin kuivumaan niin nyt pääsi heti aamusta vähän pajottamaan. Eli aamupalaks tuli
muokattua traction bar takaisin paikoilleen ja passaamaan pitemmän laatikkopaketin kanssa. Katotaan miten toimii, lyhenee koko ajan ![]() Vielä kun käyttäs panssarit pois ja hitsais loppuun niin vois maalia sutasta noihin uusiin ja muokattuihin alustan osiin ettei pääse ruoste raiskaamaan ja maastoon jää tutut punaiset merkit paikkoihin mistä meikä on (yrittänyt) kömpiä menemään ![]() |
#260
|
||||
|
||||
![]() Iltapalaa...
Ei malttanu pysyä pois tallista, piti vähän käydä hieromassa...
Doublerin kepin juuresta kun on puuttunut tiivistys eli siellä on ollut pellissä vain kepin mentävä reikä niin pitihän sitä vähän tiivistellä paremmaks. Jos ees osa vedestä/kurasta pysys pois konttorista. Otetaan yksi moponetin yleismallin vetoakselinkumi joka sattui löytymään varaston aarteista, trimmataan sitä hieman, pujotetaan kepin alapäähän pätkä kumiletkua sovitteeksi ja viritellään kumi paikoilleen. Sitten kumi kiinni kepin alle kardaanitunneliin ja voilá -> kepin juuressa olis nyt kumitiivistys ![]() tiiviimpi kuin pelkkä reikä. Vielä panssarit loppuun, maalia päälle ja doublerin asennus ois saatettu valmiiks... |
#261
|
||||
|
||||
![]() Ja aamupalalla jatkuu taas...
Hetihän se piti aamusta kömpiä Jeepin alle jotta rouva saa nukkua sunnuntaiaamunsa pitkään
![]() Etupanssarista on puuttunut pari palasta doublerin uusien palkkien jäljiltä eli etummaista kumityynyä varten tuli aiemmin leikattua kolo panssariin jotta ite panssari nousee ylemmäs ja vain pieni osa eli kumityyny kiinnitys roikkuu alempana. Samoten panssarin etureunaa on tullu lyhennettyä ja samalla poistui jäykiste ja suksi panssarin etureunasta. Nyt sitten tuli nuo palaset lisättyä panssariin. Kumityynyn kiinnitykselle tekasin kotelon joka suojaa pulttien päät ja toivottavasti myös luistaa paremmin tarvittaessa kuin pelkkä palkki ja pulttien päät. Etureunaan hitsasin lattaraudasta kanttauksen jäykisteeks ja kelkkomaan panssarin etureunaa ettei töki... Tämmönen tällä kertaa: Maalia pintaan ja sekin olis valmis. Vielä tuo jakiksen panssari loppuun ja maalia uusiin osiin ja se olis siinä! ![]() |
#262
|
||||
|
||||
![]() Ja iltapalaksi...
Illasta taas pikainen käväisy tallissa ja takimmainen jakarin palkki panssareineen irti, hitsaamattomat saumat kiinni
miggiliimalla ja mm. panssarin takaosaan latasta kelkkaa ja jäykistettä. Lopuksi maalia panssarin sisäpintaan, alapuolen maalaan pakoillaan niin saan samalla tuon etummaisen jakiksen palkin pois alta ja pääsee senkin maalaamaan ilman että tarttee molempia palkkeja irrottaa yhtä aikaa. Tuli myös aloteltua tukipalkkien maalausta. Huomenna varmaan jatkuu, loppu häämöttää jo ![]() |
#263
|
||||
|
||||
![]() Doublerin asennus, valmis!
Jee... Eilen maalailin loputkin uudet osat ja tänään pulttasin kaiken takaisin alustaan. Tuli samalla korjattua keulapanssarinkin
yks pultti joka on ollut irti jo kuukausia. Eihän tuo menny niinku strömsössä taaskaan, etummaisen tukipalkin pari 10mm pulttia korkkas asennuksessa, mutta vaihdoin tilalle 12mm:set ![]() ![]() Doublerin asennus ois nyt sitten valmis kaikkine yksityiskohtineen, hyvin ehti ennen vuoden loppua ![]() Nyt sitten odotellaan että miten doubleri ja jakis kestää... ![]() |
#264
|
||||
|
||||
![]()
Meinas tuossa pakkasten aikoihin muutama viikko sitten jäätyä paineilmat Jeepistä niin tuli tuommoset asennettua
eli vedenerotin ja sen lisäksi öljytin johon täytin öljyn sijaan Aerolia estämään jäätymiset jatkossa. Katotaan miten auttaa... Sitten siirtyi Jeeppi jo pihalle tallista ja alottelin Volvon kuskinpenkin remppaa sen irrottamalla ja roudaamalla talliin. Tuon näköinen jokusen ahterin ja muutaman kilometrin nähnyt ilmajousitettu penkki joka ei toimi pätkääkään ja oli kiilattu kakkosnelosella jumiin kaikki joustot. Samoten selkänojan kallituksen säädössä on jotain häikkää. Pitää tuota purkaa ja selvitellä mikä putki menee mihinkin ja mikä mättää kun ei toimi. Jos tuosta sais toimivan rempattua ettei tartte uutta laittaa. Samoten tuli aloteltua laa-puhelimen asennus, muutama tarvike pitää hommata vielä radion ja antennin lisäks että saa nätisti paikoilleen Volvoon. |
#265
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
ei nimittäin olis ensimmäinen jakkara josta hanat paskana ![]() Täytyy pitää mielessä toi öljytin aerolitin, kun oikeet aerolittimet lie maksaa paljon ja niitä ei joka marketista saa ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#266
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
puolella oli tulpattuna yksi isompi ilmaputki ja 2 kpl isoja ilmaputkia vaan katkastu? Penkin takaa oli kytkettynä yks isompi putki + jotain sähköjä jotka oli irrotettu pikaliittimestä? Katotaan joskos sitä illasta ehtis käydä tallissa kokeileen syöttää vähän painetta tuonne ja katella mitä missäkin tapahtuu jotta sais hahmoteltua miten nuo putket oikein menee mihinkin... |
#267
|
||||
|
||||
![]() Ajan hammas tainnu purasta liikaa...
Eihän sitä malttanu, piti käydä tutkimassa pikasesti penkkiä lisää. Näyttäs että ajan hammas on päässy
puraseen aika raskaasti tuota penkkiä, ilmapussi on ehyt, nesteiskari on ehyt, paineen/korkeudensäätökytkin näyttäs toimivan, mutta muuten aikalailla ottanu siipeensä. Monesta paikasta muoviset liittimet poikki, ilmapussista tulevan ilmaletkun päässä oleva mekaaninen kytkin/venttiili näyttäs olevan rikki koska siitä puuttunee ainakin yks jos ei kaksikin letkua, pneumaattisen aktuaattorin(?) toinen letku eli ilmeisesti kuvissa oleva irtonainen ruskea? on poikki liittimestä, mustaan rajaan (johon musta letku menee haarottimesta)? osuvat muoviosat kärsineet, jne. Eli pitäs aika reippaasti uusia osia... Saapa nähä. Toimiskohan tuo välttävästi jos unohtas nuo kaikki hienostelut tuosta paineilman säädöstä, kytkis vain suoran ilman tuohon ilmapussiin ja väliin normaali mekaaninen paineensäädin? Pystyskö tuolla säätämään penkin joustoa ja korkeutta välttävästi vai kannattaako unohtaa koko ajatus alkuunsa ja etsiä uus penkki tai muuttaa tuo jäykäks penkiks kokonaan? |
#268
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Scaniassa on ainakin siinä millä ajoin ei ollut mitään säätöjä vaan penkki voitiin lukita alas kynnellä ja kynnen kun aukaisi penkki nousi istuttessa. Paineen säädin siellä lie jossain oli, mutta ei kuljettajan painon mukaan säädettävää Eli veikkaan et kyllä se hana sellaisenaan toimii varmasti tarpeeksi hyvin tai sitten laittaa paineen säätimen niin voi jopa tuurilla muuttua automaattiseksi ![]() ja jos pohjaaminen tuntuu rasittavan niin pyöräliikeestä takarungon jousi progressiiviseksi pohjaamisen estimeksi ja samalla voi kysäistä kevät huollosta jos tulisi säädettäviä kaasuiskareita niin saisi hienosäädettyä "hyppimistä" ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#269
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mitkä nuo etusatulat on? HDJ? |
#270
|
||||
|
||||
![]()
Jep, HDJ:n ne isommat satulat.
|
#271
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
eli mekaniikka muuttuu penkin painuessa alas päin sen verran että ilmapussiin tarvittaisiin lisää painetta kompensoimaan tuota muutosta? Kun säädin paineen hanasta niin että penkki joustaa ok, tietyn pisteen kohdalla alaspäin mennessä tuo vakio paine ei enää riittänyt pitämään istuinta ylhäällä vaan se painui pohjaan? Pitää tuota vielä ihmetellä mutta näyttäs että ei auta kuin hommata uus/toinen mekaaninen- tai ilmapenkki tilalle. |
#272
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
säädönkin kuntoon ![]() herkkä, pitää kokeilla laittaa sähköventtiili/venttiilit tuon hanan tilalle joskos se säätäminen onnistus sitten tarkemmin ja tuo rupeais pelaamaan pelkällä ilmapussilla ja iskarilla. |
#273
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siksihän ehdotin sitä polkupyörän jousta, ettei penkki pohjaa sopivissa tilanteissa vaan muuttuu mekaaniseksi ennen pohjaamista Ainakin kajaanista pyörähuollosta saa käsittääkseni progressiivisia jousia jotka jäykistyy kuorman kasvaessa Mutta mites jos sinne laittaisi mekaanisen lisä hanan joka penkin laskiessa tarpeeksi alas avautuisi nostamaan painetta ja toinen sopivaan kohtaan laskemaan liikaa nostava paine pois? Sit kun kaikki osuis kohdilleen sais huvipuisto laitteen tenaville, kun penkki hiihtäisi rajasta toiseen ![]() ![]() ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#274
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#275
|
||||
|
||||
![]() Välillä vikojen korjausta...
Tuli tuossa loppiaisvloppuna käymässä talkoilemassa ajoalueelle reittejä ja hieman tuli rymyttyä maastossa ja
tässä tulos: Snorkkelin muoviputki pashana, parlokista suurin osa poppareista irti ja lokasuoja hieman rutussa... Pidemmän aikaa on häirinny tuo mahottoman ruma snorkkeli joten ei muuta kuin tilausta menemään uusista osista. Tällaset matkahuolto sitten kuskas allekirjoittaneelle: Vähän bling-blingiä Jeeppiin ![]() Tänään sitten tuumasta toimeen ja eiku purkamaan ensin vanha snorkkeli pois, lokasuojan oikomista, vanhat popparit pois ja uudet popniitit parlokkiin: Sitten alumiiniputket mittaan, uus silikoonimutka paikoilleen, klemmareilla liitokset kiinni ja snorkkeli kiinni koriin. Viimosena mietiskelin tuota snorkkelin päätä ja päätin kaivaa varaston perukoilta joskus hommatun snorkkelin hatun ja hep, homma valmis ![]() Katotaan miten tuo nyt sitten kestää, on se nyt ainakin vähemmän ruma kuin tuo aiempi versio ![]() Vielä pitäs pätkiä yks helvatan pitkä koivu tuolta alustasta pois, on tunkenut ittensä vänkärin puolelta etuakselin yli, pakarin ja koneen välistä kardaanitunneliin niin pitkälle kuin lampun kans näkee... Ja on muuten tiukassa ![]() Sittenpä tuo olis taas entistä ehompana uusiin seikkailuihin valmiina ![]() Eiköhän nuo pneumatiikka osatkin tule ens viikolla niin saa tuon Volvon penkin korjattua. Viimeksi muokannut mparty : 12.01.2014 21:03 |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari | Mojoman | Maasturiprojektit | 19 | 08.12.2012 16:55 |
XJ Cherokeen tukivarret | P-KR#1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.08.2009 19:41 |
xj cherokeen räjäytyskuvat | TEE-5 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.04.2009 22:05 |
O: xj cherokeen osia | mardu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 07.08.2007 08:29 |
xj cherokeen korkeus | mardu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.02.2007 01:45 |