![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
![]() ![]() ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Hienon näkönen peli!!
__________________
Mersu 300 GDT vm.-82 Jeep Cherokee 4.0 vm.-91 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Eiköhän se ole yhtä ruma ku tekijänsäkkin
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Hitsailua...
Illasta tuli tänään ensin hahmoteltua tuo kardaanin (toivottavasti) kiertävä kaari jakiksen tukipalkkiin ja sitten pultattua roippeet irti.
Miggiliima käryämään ja ylimääräsen suoran pätkän pysty lopuksi poistamaan. Vähän lisää hiontaa ja rälläköintiä niin molemmat osat eli vaihdelaatikon pään kiinnike ja tukipalkki pitäs olla valmiit: Katotaan miten tuo kestää, jos meinaa elää niin lisätään vahvikkeita. Luulis että riittää kun tulee taaemmas se toinen tukipalkki mutta aika näyttää... Jos sitä tuon ja doublerin huomenna pulttais paikoilleen niin pääsee rälläköimään kardaanitunnelin auki ja sovittamaan varsinaisen jakolaatikon paikoilleen. Vieläkö muistas ennen doublerin alle laittoa ottaa pahvisapluunan tuosta kaulasta mihin tuki tulee niin senkin pääsee jossain vaiheessa plasmaamaan ja pääsee takimmaisen kannatinpalkin tekoon. Ajatus oli että jos tällä viikolla ehtis saada jakolaatikon ainakin sen verran paikoilleen että pääsee mittaamaan kardaanien pituudet ja ne jollekkin työn alle. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän tuo aika tukevalle näyttää. Pikemminkin itse panostaisin enemmän noiden rakenteiden/pohjan "liukuvuuteen" eli että mikään ei pahasti tökkäisi kiviin ja kantoihin kun pohjakosketuksia tulee enemmän tai vähemmän "aina". Absoluuttinen kestävyys (auton koko paino tiputetaan juuri ko. kohdan päälle) "haastetaan" kuitenkin aika harvoin normaalikäytössä...kivilouhikossa ryömiessä on aika hitaat vauhdit ja joku nurkka on kuitenkin myös maata vasten....?
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuo vanha tukipalkki on ottanut osumia tuolta 'runkopalkin' vierestä kun toisella puolella on kardaani ja toisella puolella pakoputki niin panssaria ei oikein voi ihan reunaan vetää, mutta pitää kattoa joskos tuohon pakarin puolelle hitsais vähän suksea palkkiin että liukuu paremmin eikä niinkään töki. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Etupalkki, doubleri ja jakis paikoillaan...
Noni, jotain taas saatu aikaseks, aluksi eilisen viimestelyä eli hioin etummaista tukipalkkia ja jakiksenkiinnikettä hieman että mahtu hiluksin kumityyny
taas hitsauksen jäljiltä paikoilleen ja tekasin uudet pultit joka paikkaan. Seuraavana doublerin kasaus ja laippojen 'kellotus' oikeille kohilleen ennen kuin doubleri pulttautui paikoilleen. Viimein kumityyny paikoilleen, jakiksen kiinnike kiinni tukipalkkiin ja tukipalkki paikoilleen. Siellähän tuo doubleri nyt istuu ja näyttäs että vivustotkin saa nätisti vedettyä (ehkä ![]() Seuraavaksi kuskinpenkki jalustoineen pois paikoiltaan ja rälläkällä kardaanitunneliin reikää jakolaatikkoa varten. Jakolaatikon sovitusta, kardaanitunnelin reiän isontamista ja jumalatonta ähräystä vaikka kuinka kauan eikä mene paikoilleen, ei sitten millään. Lopulta lyhyt tuumaustauko, vanha jakiksen etukuori ja sen sovittamista paikoilleen, ei mene??? ![]() ![]() ![]() Rupiaa jo epäilyttämään jenkki-pojan ammattitaito doublerin koneistuksen suhteen... ![]() ![]() ![]() Doublerin takimmainen laippa irti ja ihmettelyä kunnes hokasin: jakiksen pinnapultit ei olekkaan symmetrisesti vaikka siltä näyttää... Nopea laipan pyöräytys ja oikea asento löytyy ![]() ja jakiksen sovitus -> paikoilleen meni että heilahti ![]() ![]() ![]() Siellä ne doubleri ja jakis nyt möllöttää: Takimmainen jakiksen tuki olis tarkotus laittaa tuohon doublerin ja jakiksen väliseen liitokseen eli tukee hyvin koko paketin tuohon asti, varsinainen jakis jää sitten 'roikkumaan' sen varaan kuten vakio setupissakin. Kokeilin jakista kellottaa eri asentoonkin eli tuota etukardaanin 'roikkuvaa' lähtöä ylemmäs mutta menee kardaanin linjan kannalta hankalammaksi ja kuskinpenkki ei mahtune enää vakio jalustalla paikoilleen. Nyt sitä pystyy alottamaan tuon takimmaisen tukipalkin ja tuen suunnittelun + mittaamaan kardaanien muutokset. Etenee pikku hiljaa... |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari | Mojoman | Maasturiprojektit | 19 | 08.12.2012 16:55 |
XJ Cherokeen tukivarret | P-KR#1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.08.2009 19:41 |
xj cherokeen räjäytyskuvat | TEE-5 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.04.2009 22:05 |
O: xj cherokeen osia | mardu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 07.08.2007 08:29 |
xj cherokeen korkeus | mardu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.02.2007 01:45 |