![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Tuli tuosta kellotuksesta mieleen, vaikkei laittaisi doubleria, niin ihan fiksua olisi metsäkäyttöön tehtävässä XJ:ssä (MJ:ssä), tai ZJ:ssä kellottaa jakoaski vähän ylemmäs. Saisi ihan tasaisen pohjan niin ettei mikään osa tule korin kantavien palkkien alapuolelle. Tilaa saa kuitenkin aika helposti ylöspäin ![]() Sulla lie tulee nyt kellotettua niin että ei enää roiku jakiksen vasen puoli alhaalla?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Se tuo sellaset 20cm lisää pituutta pakettiin.
Lainaus:
sitten ylemmäs mutta sillä ei varmaan suurta merkitystä. Vivut muuttuu joka tapauksessa joten se nyt ei sinällään pitäs ehkä haitata. Etukardaanin kulma muuttuu vähän muttei mitään merkittävää. Tämä pitää pistää mietintämyssyyn kun kattelee auton alle seuraavat kerrat. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tänään irtos vanha startti, ei tuo nyt niin pahalta näyttäny sisäpuolelta kuin ajattelin ja kuulostelin. Onhan tuossa tietenkin voinu olla osa hiilistä jumissa tai jotain.
No sen näkee kun saa tuliterän paikoilleen. Siinä olis uus tilalle parine tarvittavine vanhoine osineen: Joskos sitä huomenna sais tuon paikoilleen niin pääsis keskittymään doubleriin... ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Uuden startin solenoidissa oli ihan mitätön ero sähköjen 'liittimien' sijoituksessa ja eihän se enää suostunut mahtumaan alkuperäisten kaapelien kanssa paikoilleen turbon alle... Ei sitten perkele mitenkään ![]() Sitten meni hermot ja niks ja naks - alkuperäinen virtakaapeli muuttui vir(r)attomaks ja uusi kaapeli löysi paikkansa startin toiselta suunnalta. Nyt pelaa, ei edes muistanu että kuin hyvin se pelaa kun on kunnossa, ei paljoa tartte avainta tarjota ni johan hyrskähtää ![]() Lähempi vanhan startin tarkastelu paljasti että ei siinä muuta vikaa ollu kuin hiilet loppu. Pitää tuo huoltaa kuntoon jossain vaiheessa niin on sitten taas tarvittaessa toimiva kampe tilalle. Tänään myös ilmestyi hiluksin laatikon kannatinkumeja 2kpl postiin ja 20x70mm rautaa talliin, pääsee tekemään seuraavalla kerralla uuden palkin vaihteiston alle ja laatikon siihen kiinni ja pois pukin päältä.Huomenna näkee onko nuo Terrain Tamerin kannattimet yhtä hyvän olosia kuin Trail Gearin HD kannattimet. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Viikonloppu meni taas eri hommissa, niin ei etene Jeeppi kovin rivakasti...
No tänään kasasin jakolaatikon tuolla uudella ja hieman muokatulla Teran 4:1 välityksellä jotta olis vähemmän noita irto-osia pitkin tallia. Jos sitä huomenna alottelis tuon etummaisen kannatinpalkin suunnittelun ja teon. Ajatus oli että 100x100 palkista pätkät noihin 'runkopalkkeihin' kiinni vähintään sillä 4:llä pultilla (alkuperäiset 2 kpl 'runkopalkin' alapuolelle ja ainakin parilla uudella 'runkopalkin' läpi). Noiden väliin sitten pulttikiinnityksellä kannatinpalkki tuosta 20x70 raudasta. Nykyisestä kannatinkumista otetaan vain vaihdelaatikon kiinnityspalikka ja siihen hitsataan sopiva rauta 10mm latasta jolla saa hiluksin kannatinkumin pulteilla kiinni. Kannatinkumi sitten kannatinpalkkiin myös pulteilla kiinni. Ajatus oli että tuo 20x70 raudasta tuleva kannatinpalkki kiertää etukardaanin yläpuolelta ja ehkä toisella puolella myös pakoputken yläpuolelta, tuon näkee ku rupee huomenna mittomaan. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä se vaan ihmeen kauan ottaa pieneltä ihmiseltä viritellä noita tukipalkkeja tuonne Jeepin alle
![]() nyt alkas oleen toinen puoli valmis, pientä hienosäätöä vielä. Toiselta puolelta puuttuu muutama reikä 'rungosta' ja palkki pitäs vielä hitsata kasaan. Tällasta olis nyt tulossa: 'Rungosta' on rälläköity ylimääräset lipat pois että palkki mahtuu mahdollisimman iholle ja auenneet saumat hitsattu umpeen. Palkit tulee kiinni alkuperäisillä 2 x M10 + lisäksi uudet 3 x M16. Katotaan kestääkö. M16:sen uudet reiät 'rungossa' putkitetaan ettei painu kasaan tai ala kovertamaan reikiä soikeiks. Alkuperäisen Jeepin 'tukikumin' tilalle tulee kaks hiluksin tukikumia, kuvassa takana näkyy alkuperäinen ei niin tukeva kumi ja edessä hiluksin uus kumi: Tuohon tukipalkin etureunaan jää tila long armien kiinnitykselle, seuraavaks tulee etummaisen jakiksentukipalkin kinnikkeet ja sen perään takimmaisen jakiksentukipalkin kiinnikkeet. Jos sais tuon toisen puolen palkin loppuun ja reiät putkitettua muitten hommien ohella vloppuna niin pääsis jo noita tukipalkkeja hahmottelemaan... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Pikku hiljaa alkaa jo näkyvääkin syntyä... Tuossa muiden hommien ohessa tuli tekastua tuo toisenkin puolen vahvikepalkki valmiiksi
ja pääsi etummaista kannatinpalkkia hahmottelemaan. Tähän vaiheeseen pääsin tällä kertaa: Osat heftattu paikoilleen, tuosta puuttuu vielä se 'hanhenkaula' eli kardaanin takia tuohon vasemmalle puolelle pitää tehdä mutka kardaanin yläpuolelle. Sitten pitää vielä vahvistaa tuota kannatinkumin yläpuolen kiinnikkeen sidontaa tuohon vaihdelaatikon kannattimeen. Nuo neljä hiluksin kannatinkumin kiinnikepulttia on vähän ikävästi tuossa alimpana, pitänee joko upottaa ne tai sitten tekasta niille vähän lisäsuojaa. Tekniikkapaketti on sen verran alhaalla ettei tuota palkkia tuosta juurikaan pysty ylemmäs nostamaan, mutta tulihan tuo varmaan sen 20mm kuitenkin ylemmäs kuin vakiopalkki. Seuraavaks pitää tuo kardaaninmutka tekasta, ottaa palkki alas, katkoa mutkan alta suora palkkiosuus pois ja hitsata ja vahvistaa kaikki kunnolla nippuun. Sitten doublerin kasaus ja sen ja etumaisen palkin paikoilleen laitto. Siitä sitten takimmasta palkkia hahmottelemaan... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari | Mojoman | Maasturiprojektit | 19 | 08.12.2012 16:55 |
XJ Cherokeen tukivarret | P-KR#1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.08.2009 19:41 |
xj cherokeen räjäytyskuvat | TEE-5 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.04.2009 22:05 |
O: xj cherokeen osia | mardu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 07.08.2007 08:29 |
xj cherokeen korkeus | mardu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.02.2007 01:45 |