Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.11.2013, 23:26
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Ja tässä uutta osaa mitä pitäs laitella paikoilleen:

Liite 42685

- doublerin kasaus ja 'kellotus' eli eri laipat oikeaan asentoon jotta passaa jakolaatikkoon ja vaihdelaatikkoon

...

- takakardaanin lyhennys
- etukardaanin pidennys
Kuinkas pitkä tuo doubleri oikein on?

Tuli tuosta kellotuksesta mieleen, vaikkei laittaisi doubleria, niin ihan fiksua olisi metsäkäyttöön tehtävässä XJ:ssä (MJ:ssä), tai ZJ:ssä kellottaa jakoaski vähän ylemmäs. Saisi ihan tasaisen pohjan niin ettei mikään osa tule korin kantavien palkkien alapuolelle. Tilaa saa kuitenkin aika helposti ylöspäin

Sulla lie tulee nyt kellotettua niin että ei enää roiku jakiksen vasen puoli alhaalla?

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.11.2013, 07:43
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kuinkas pitkä tuo doubleri oikein on?
Se tuo sellaset 20cm lisää pituutta pakettiin.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tuli tuosta kellotuksesta mieleen, vaikkei laittaisi doubleria, niin ihan fiksua olisi metsäkäyttöön tehtävässä XJ:ssä (MJ:ssä), tai ZJ:ssä kellottaa jakoaski vähän ylemmäs. Saisi ihan tasaisen pohjan niin ettei mikään osa tule korin kantavien palkkien alapuolelle. Tilaa saa kuitenkin aika helposti ylöspäin

Sulla lie tulee nyt kellotettua niin että ei enää roiku jakiksen vasen puoli alhaalla?
Tuota pitää miettiä kun avartaa tuota tunnelia, mitähän tuossa vois olla huonoa? Öljypumpun sihti + magneetti tulee
sitten ylemmäs mutta sillä ei varmaan suurta merkitystä. Vivut muuttuu joka tapauksessa joten se nyt ei sinällään pitäs ehkä haitata.
Etukardaanin kulma muuttuu vähän muttei mitään merkittävää.

Tämä pitää pistää mietintämyssyyn kun kattelee auton alle seuraavat kerrat.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.11.2013, 20:30
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Tänään irtos vanha startti, ei tuo nyt niin pahalta näyttäny sisäpuolelta kuin ajattelin ja kuulostelin. Onhan tuossa tietenkin voinu olla osa hiilistä jumissa tai jotain.
No sen näkee kun saa tuliterän paikoilleen.

Click image for larger version

Name:	WP_20131105_19_51_16_Pro.jpg
Views:	247
Size:	90,1 Kt
ID:	42716Click image for larger version

Name:	WP_20131105_19_51_27_Pro.jpg
Views:	267
Size:	77,1 Kt
ID:	42717Click image for larger version

Name:	WP_20131105_19_51_41_Pro.jpg
Views:	246
Size:	84,0 Kt
ID:	42718

Siinä olis uus tilalle parine tarvittavine vanhoine osineen:

Click image for larger version

Name:	WP_20131105_19_54_31_Pro.jpg
Views:	260
Size:	81,1 Kt
ID:	42719

Joskos sitä huomenna sais tuon paikoilleen niin pääsis keskittymään doubleriin...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.11.2013, 21:48
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Joskos sitä huomenna sais tuon paikoilleen niin pääsis keskittymään doubleriin...
Heh, aina se jaksaa yllättää yltiöpositiivisuudella Ei menny ku strömsössä, kaks iltaa meni + lukematon määrä kirosanoja että uus startti meni paikoilleen.

Uuden startin solenoidissa oli ihan mitätön ero sähköjen 'liittimien' sijoituksessa ja eihän se enää suostunut mahtumaan alkuperäisten kaapelien kanssa
paikoilleen turbon alle... Ei sitten perkele mitenkään

Sitten meni hermot ja niks ja naks - alkuperäinen virtakaapeli muuttui vir(r)attomaks ja uusi kaapeli löysi paikkansa startin toiselta suunnalta.

Nyt pelaa, ei edes muistanu että kuin hyvin se pelaa kun on kunnossa, ei paljoa tartte avainta tarjota ni johan hyrskähtää

Lähempi vanhan startin tarkastelu paljasti että ei siinä muuta vikaa ollu kuin hiilet loppu. Pitää tuo huoltaa kuntoon jossain vaiheessa niin on sitten
taas tarvittaessa toimiva kampe tilalle.

Tänään myös ilmestyi hiluksin laatikon kannatinkumeja 2kpl postiin ja 20x70mm rautaa talliin, pääsee tekemään seuraavalla kerralla uuden palkin
vaihteiston alle ja laatikon siihen kiinni ja pois pukin päältä.Huomenna näkee onko nuo Terrain Tamerin kannattimet yhtä hyvän olosia kuin Trail Gearin HD kannattimet.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.11.2013, 21:29
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Viikonloppu meni taas eri hommissa, niin ei etene Jeeppi kovin rivakasti...

No tänään kasasin jakolaatikon tuolla uudella ja hieman muokatulla Teran 4:1 välityksellä jotta olis vähemmän noita irto-osia pitkin tallia.

Click image for larger version

Name:	WP_20131111_20_45_00_Pro.jpg
Views:	227
Size:	86,6 Kt
ID:	42991Click image for larger version

Name:	WP_20131111_20_45_13_Pro.jpg
Views:	261
Size:	91,3 Kt
ID:	42992

Jos sitä huomenna alottelis tuon etummaisen kannatinpalkin suunnittelun ja teon. Ajatus oli että 100x100 palkista pätkät
noihin 'runkopalkkeihin' kiinni vähintään sillä 4:llä pultilla (alkuperäiset 2 kpl 'runkopalkin' alapuolelle ja ainakin parilla uudella 'runkopalkin' läpi).
Noiden väliin sitten pulttikiinnityksellä kannatinpalkki tuosta 20x70 raudasta.
Nykyisestä kannatinkumista otetaan vain vaihdelaatikon kiinnityspalikka ja siihen hitsataan sopiva rauta 10mm latasta jolla saa
hiluksin kannatinkumin pulteilla kiinni. Kannatinkumi sitten kannatinpalkkiin myös pulteilla kiinni.

Ajatus oli että tuo 20x70 raudasta tuleva kannatinpalkki kiertää etukardaanin yläpuolelta ja ehkä toisella puolella myös pakoputken yläpuolelta,
tuon näkee ku rupee huomenna mittomaan.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.11.2013, 21:47
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Kyllä se vaan ihmeen kauan ottaa pieneltä ihmiseltä viritellä noita tukipalkkeja tuonne Jeepin alle Kolmatta iltaa menny ja
nyt alkas oleen toinen puoli valmis, pientä hienosäätöä vielä. Toiselta puolelta puuttuu muutama reikä 'rungosta' ja palkki pitäs vielä hitsata kasaan.

Tällasta olis nyt tulossa:

Click image for larger version

Name:	WP_20131115_21_04_05_Pro.jpg
Views:	309
Size:	86,2 Kt
ID:	43146Click image for larger version

Name:	WP_20131115_21_04_21_Pro.jpg
Views:	307
Size:	90,4 Kt
ID:	43147Click image for larger version

Name:	WP_20131115_21_04_35_Pro.jpg
Views:	321
Size:	92,9 Kt
ID:	43148Click image for larger version

Name:	WP_20131115_21_04_44_Pro.jpg
Views:	309
Size:	80,0 Kt
ID:	43149Click image for larger version

Name:	WP_20131115_21_04_56_Pro.jpg
Views:	310
Size:	85,6 Kt
ID:	43150Click image for larger version

Name:	WP_20131115_21_05_57_Pro.jpg
Views:	297
Size:	98,7 Kt
ID:	43151

'Rungosta' on rälläköity ylimääräset lipat pois että palkki mahtuu mahdollisimman iholle ja auenneet saumat hitsattu umpeen.
Palkit tulee kiinni alkuperäisillä 2 x M10 + lisäksi uudet 3 x M16. Katotaan kestääkö.
M16:sen uudet reiät 'rungossa' putkitetaan ettei painu kasaan tai ala kovertamaan reikiä soikeiks.

Alkuperäisen Jeepin 'tukikumin' tilalle tulee kaks hiluksin tukikumia, kuvassa takana näkyy alkuperäinen ei niin tukeva kumi
ja edessä hiluksin uus kumi:

Click image for larger version

Name:	WP_20131115_21_17_34_Pro.jpg
Views:	318
Size:	84,2 Kt
ID:	43152

Tuohon tukipalkin etureunaan jää tila long armien kiinnitykselle, seuraavaks tulee etummaisen jakiksentukipalkin kinnikkeet
ja sen perään takimmaisen jakiksentukipalkin kiinnikkeet.

Jos sais tuon toisen puolen palkin loppuun ja reiät putkitettua muitten hommien ohella vloppuna niin pääsis
jo noita tukipalkkeja hahmottelemaan...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.11.2013, 18:23
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Pikku hiljaa alkaa jo näkyvääkin syntyä... Tuossa muiden hommien ohessa tuli tekastua tuo toisenkin puolen vahvikepalkki valmiiksi
ja pääsi etummaista kannatinpalkkia hahmottelemaan.

Tähän vaiheeseen pääsin tällä kertaa:

Click image for larger version

Name:	WP_20131117_17_20_43_Pro.jpg
Views:	281
Size:	94,5 Kt
ID:	43207Click image for larger version

Name:	WP_20131117_17_20_56_Pro.jpg
Views:	255
Size:	75,6 Kt
ID:	43208Click image for larger version

Name:	WP_20131117_17_21_18_Pro.jpg
Views:	249
Size:	75,6 Kt
ID:	43209Click image for larger version

Name:	WP_20131117_17_21_51_Pro.jpg
Views:	239
Size:	81,5 Kt
ID:	43210Click image for larger version

Name:	WP_20131117_17_23_52_Pro.jpg
Views:	265
Size:	69,5 Kt
ID:	43211

Osat heftattu paikoilleen, tuosta puuttuu vielä se 'hanhenkaula' eli kardaanin takia tuohon vasemmalle puolelle pitää tehdä mutka
kardaanin yläpuolelle. Sitten pitää vielä vahvistaa tuota kannatinkumin yläpuolen kiinnikkeen sidontaa tuohon vaihdelaatikon
kannattimeen.

Nuo neljä hiluksin kannatinkumin kiinnikepulttia on vähän ikävästi tuossa alimpana, pitänee joko upottaa ne tai sitten
tekasta niille vähän lisäsuojaa.

Tekniikkapaketti on sen verran alhaalla ettei tuota palkkia tuosta juurikaan pysty ylemmäs nostamaan, mutta tulihan tuo
varmaan sen 20mm kuitenkin ylemmäs kuin vakiopalkki.

Seuraavaks pitää tuo kardaaninmutka tekasta, ottaa palkki alas, katkoa mutkan alta suora palkkiosuus pois ja hitsata
ja vahvistaa kaikki kunnolla nippuun. Sitten doublerin kasaus ja sen ja etumaisen palkin paikoilleen laitto.

Siitä sitten takimmasta palkkia hahmottelemaan...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari Mojoman Maasturiprojektit 19 08.12.2012 16:55
XJ Cherokeen tukivarret P-KR#1 Tekniikka & Jutustelu 7 14.08.2009 19:41
xj cherokeen räjäytyskuvat TEE-5 Tekniikka & Jutustelu 4 16.04.2009 22:05
O: xj cherokeen osia mardu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 07.08.2007 08:29
xj cherokeen korkeus mardu Tekniikka & Jutustelu 9 26.02.2007 01:45


Sivu luotu: 21:48 (GMT +2).