![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Hypoidiöljyn ja vaseliinin eroSii hypoidiöljy sitoo itseensä vettä, kun taasen vaseliinin kuuluu kestää vettä. -> siis kun akseli on metrin syvässä puron pohjalla, niin vesi, joka menee napaan, imeytyy hypoidiöljyyn, kun taasen vaseliinin seassa se pysyy palloina, ja turskahtaa jossain vaiheessa ulos. -> vaseliinin ja hypoidiöljyn seos: litku joka imee kosteutta? molempien huonot puolet samassa paketissa. Ja vielä tuohon neulalaakeriin; toyotan navassa on siinä pallossa tosiaankin yleensä enemmän taikka vähemmän ruostetta, ja se tiivistesarja varmasti päästää sitä hiekka/turve paskaa vaseliinin sekaan, niin en usko että tuo neulalaakerikaan on ikuinen.... Ja sitten vielä noista vetoakselin liukupinnoista; Ainakin osassa tuo pinta näyttää neulalaakerille aivan liian epämääträiseltä... ja jos tuo neulalaakeri särkyy navassa, niin aika suuri mahdollisuus, että menee myös nivel....
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Hyvä pointti, jos kääntöpää täyttyy vedestä niin milloin se poistuu sieltä?
Kai se vassu silloin sit suojaa parhaiten? Kuitenkin ne pinnat, hyvin pienet jotka voimaa välittää, ovat mielestäni heikolla voitelulla vesi vaseliinissakin. Olis mukava kuvitella että ne uudet rasvaiset kääntöpään stefat pitäisi veden ulkopuolella.. Nämä taas huonoja arvauksia. Toisaalta murroksen kuulat liikkuu niin hitaasti että voitelu ei taida olla niin merkityksellinen. Ei siellä mitään "täydellistä liukuvoitelua" voi tapahtua? Onko se 1,5dl vaihtomurroksen rasva sit paras vaihtoehto?
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän vaseliinitki ottaa vettä ittensä. Paitsi joku sininen Marine vassu... Voihan sen kääntöpäänki hioo ja maalailla hyväks,niin rupee tiivisteetki kestään. Hiomavärin kans tasoittelee montut. Ja joku kova maali päälle. Itte oon käyttänyt kääntöpään sisällä sitä sitkeetä punasta pitkäkuitustsa vassua. Ja pyörän laakereihin vaaleata. Ja napalukkoon nipat et saa uutta pistää välillä, tosin pitää olla varovainen ettei pää liikaa kerralla
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Posti Pate toi tuommoisia settejä pari. pitäis vielä innostua asentamaan. Kiitokset vielä neuvoja laittaneille.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Väri on ihan valmistajan makuasia. Löytyy mm. valkoisena ruoppauskoneisiin käytettävää tavaraa...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ja ihan quicksilver:illä ihan normaalivärisenä vaseliinina...
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
onhan niitä juu sellasia ettei ota vettä itteensä toi nyt vaan oli esimerkki...
mutta monet yleis vaseliinit imee aika herkästi. ja kannattaa muutenki vähän silmäillä mihkä käyttötarkotukseen se on, noi paksut tapirasvat kun ei oikeen toimi pakkas kelissä pyöränlaakerissa ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
kymmenkunta pronssi holkkia asentanu ja jo ekalla kerralla huomasin jotta uusi holkki ja uusi murros vaatii hoonauksen sopivaksi sen jälkeen toiminut mulla tuhansia kilometrejä.
-asennus ihan vanha holkki pois ja uusi paikalleen sillein että olen uuden holkin laittanut jonkun vanhalla murroksen sisään ja naputtanut sillä paikalleen+napaan hieman lämpöä... tai ruuvipenkissä painanu. -BJ75 pronssi holkki tais maksaa toyotan tiskillä 16e joita olen laittanu. -mitään ongelmaa ei tule jos tuo pieni välys tehdään vaikka vesihiomapaperilla. ja ongelmia tulee jos ei tehdä!! olen nähnyt joidenkin jättämättä tekemättä loppu hionta ja on murros leikannu kiinni holkkiin. ja ongelma poistunut kun seuraavalla kerralla on hiottu. -ei ole vaikea asia . |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ pronssiholkki kysymys? | jussinhj61 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 20.05.2010 01:02 |
Hilux ln110 Navan pronssiholkki kysymys? | Grr | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 23.04.2010 19:12 |
hojon pronssiholkki | k81 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 29.03.2008 11:21 |
Hilux ja laakeri murheet! | azizp | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 06.04.2007 08:40 |
Mhitä thämä tharkoiittaa -> risujen murheet | mki | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 27.07.2006 09:03 |