Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.12.2013, 12:22
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oska80 Näytä viesti
Kuitenkin ulkomuoto auton merkkinä säilyy Suzuki..
Sopisko auton nimeksi sitten "Tusinasuzuki"
Lainaus:
Tarkoituksena on rakentaa akselien tuenta kolmio tuilla. Nelilinkkejäkin on mietitty, mutta päädyttiin tuohon kolmio tukeen, koska sillä saa alustan suojattua paremmin.
Kannattaisko kuitenki tehdä ainakin takapää nelilinkillä, että saa alustankin toimimaan? Nyt kun on vapaat kädet rakentaa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oska80 Näytä viesti
Mikä on optimaalinen akseliväli? Ajatuksena on ollut joku noin 2300-2400mm. Nykyisellään mulla suszukissa on vissiin 2330mm.
Väittäisin että sais pidempi olla? 100" eli 2540mm olis aika täydellinen
Lainaus:
Saako jarrut rakentaa traktori tyyppisenä, eli oma jarrupoljin molemmille puolin? Ja käsijarruksi kelpaa ilmeisesti linelock tyyppinen?
Väittäisin että tuplapoljin ei kelpaa? "Jarrujen voimanjako akselilla tulee olla sama."

__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.12.2013, 12:25
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

seisonta jarrun tulee olla erillinen, käyttöjarruun nähden. ellei ole muuttunu, eli linelock ei kelpaa
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.12.2013, 19:24
vilenius:n Avatar
vilenius vilenius ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.11
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 221
Perusasetus

onkos toi laatikko jo kuinka sähkötoiminen?kempillä liimaa jumiin tasauspyörästön, kaikista varmin?
__________________
JOLMA
Jokilaakson Maastoautoilijat

Viimeksi muokannut vilenius : 21.12.2013 19:26 Perustelu: lisää mahtavia ehotuksia
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.12.2013, 12:26
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vilenius Näytä viesti
onkos toi laatikko jo kuinka sähkötoiminen?kempillä liimaa jumiin tasauspyörästön, kaikista varmin?
Onhan tuossa laatikossa sähköä vissiin paljonkin. Tai ainaki nippu johtoja siihen menee.
Tuo lukkoon hitsaaminen ei oikein houkuttele, koska ajan myötä hitsaus alkaa pikkuhiljaa irtoamaan ja siittä menee sitten automaattilaatikkoon metallia yms...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.12.2013, 23:44
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti

Kannattaisko kuitenki tehdä ainakin takapää nelilinkillä, että saa alustankin toimimaan? Nyt kun on vapaat kädet rakentaa.

Mä olen tästä kanssa samaa mieltä. Tiedän, että Spidereissa on kolmiot takana, mutta niillä onkin kaikilla sama kiusa, eli alkaa rynkyttään ja hypyttään pitkissä nousuissa. Eli kyl mää kans hetkisen vielä miettisin takapään tuentaa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.12.2013, 12:22
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Mä olen tästä kanssa samaa mieltä. Tiedän, että Spidereissa on kolmiot takana, mutta niillä onkin kaikilla sama kiusa, eli alkaa rynkyttään ja hypyttään pitkissä nousuissa. Eli kyl mää kans hetkisen vielä miettisin takapään tuentaa
Tämä on monipiippuinen asia... Yritän saada tehtyä mahdollisimman matalan auton ja se tarkoittaa sitten sitä, että pohja on aika alhaalla. sitä mietin, että miten linkit kestää ja jääkö kanto tai kivi helposti johonkin väliin... Toisaalta ei tuossa nykyisessäkään Suzukissa sellaista ongelmaa ole ollut, vaikkei kolmioita olekkaan... Varmaan lopullinen pätös linkeistä pitää tehdä sitten, kun saa moottorin ja akselit asemoitua paikoilleen ja näkee miten ne sopii sinne...


Onkohan akselivälin muuttaminen ajon aikana sallittua? Kolmioilla olisi kohtalaisen helposti toteutettavissa tälläinenkin visio.... Vaan eipä taida olla sallittua tehdä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.12.2013, 08:53
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.477
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oska80 Näytä viesti
Onkohan akselivälin muuttaminen ajon aikana sallittua? Kolmioilla olisi kohtalaisen helposti toteutettavissa tälläinenkin visio.... Vaan eipä taida olla sallittua tehdä.
Säädettävä akseliväli ei ole sallittu.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.01.2014, 12:16
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Nimihän tälle kikottimelle pitäisi keksiä, saisi tuon topicin otsikon laitettua kuvaamaan tätä projektia.
Entinen suzuki oli sulvo, johtuen suzukin ja volvon risteytyksestä. Nyt samalla kaavalla nimeksi tulisi Volvo ja mielestäni se ei ole oikein yksilöllinen nimi.. Eli nyt vaan nimiehdotuksia kehiin.

Baxxter antoi jo oman ehdotuksensa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Sopisko auton nimeksi sitten "Tusinasuzuki"
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.01.2014, 14:44
tiku83:n Avatar
tiku83 tiku83 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.08.05
Sijainti: oulainen, Finland.
Viestit: 1.554
Perusasetus

pitäskö meidän istua siinä mustan laatikko läjän päällä ilta(talin oven edessä),
jos ei lopullista nimeä keksitä ni ainakin huonoja ideoita
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.01.2014, 18:13
junnu78:n Avatar
junnu78 junnu78 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 2.782
Perusasetus

onhan siinä suzukista vielä vähän muistoja niin prosuki sopis nimeks...
__________________
M.O.C
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.01.2014, 19:51
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

ProVo
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 03.01.2014, 19:52
HannuN HannuN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.09.05
Sijainti: N/A
Viestit: 521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oska80 Näytä viesti
Nimihän tälle kikottimelle pitäisi keksiä, saisi tuon topicin otsikon laitettua kuvaamaan tätä projektia.
Entinen suzuki oli sulvo, johtuen suzukin ja volvon risteytyksestä. Nyt samalla kaavalla nimeksi tulisi Volvo ja mielestäni se ei ole oikein yksilöllinen nimi.. Eli nyt vaan nimiehdotuksia kehiin.

Baxxter antoi jo oman ehdotuksensa.
Taitaa olla suurin osa nyt volvoa, joten käviskö VolvOska nimeksi
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 04.01.2014, 10:22
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Eilisen päivän puuhastelut.



Pohjarungon tekoa.





Etupäässä linkkien asemointia





Takalinkkien asemointia





Eiköhän etukardaani sovi juuri ja juuri elämään tuossa....





Pääkaaren suunnittelua
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 21.01.2014, 17:54
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Löyty kuvia puhelimesta.. Linkit on paikollaan. Jouset päädyin lopulta tilaamaan Profenderin 2.5 airshockit. Päädyin ilmaiskareihin niiden keveyden takia. yksi tolppa painaa 7kg, kun vastaava coilover painaa 18kg. reilu 40 kg kokonaispainoa vähemmän....

kuvia.



Etulinkit




Renkaita paikoilleen




Jouset pohjassa tilanne. Ajokorkeus on 10 cm korkeampi.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 21.01.2014, 20:14
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus

Hyvän näköistä rakentelua. Miten on, onko tällä kaudella jo ajossa? Hyvää vauhtia ainakin tuntuu etenevän.
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 21.01.2014, 20:18
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Teme74 Näytä viesti
Hyvän näköistä rakentelua. Miten on, onko tällä kaudella jo ajossa? Hyvää vauhtia ainakin tuntuu etenevän.

Kyllä tavoitteena on keväällä raisiossa koeajaa, ja päätapahtuma olisi Eurotrial Slovakiassa jos kaikki menee niin kuin on ajateltu.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 22.01.2014, 16:41
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Viestit: 1.869
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oska80 Näytä viesti
Nimihän tälle kikottimelle pitäisi keksiä, saisi tuon topicin otsikon laitettua kuvaamaan tätä projektia.

HÄJY ku kerran ootte sielt pohjamaalta.
__________________
Ai mää vai Turuust?



https://instagram.com/harborcruisers...d=YmMyMTA2M2Y=
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 23.01.2014, 22:30
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Laitetaampas taas muutama kuva tännekkin.



Kaarikehikkoa







Offroadtarvikkeelta pikatoimituksella iskarit. Profender 2.5 air shock. sekä 75mm bump stopit.






Koeajo???




Jousituksen mallailua ja takatukia.

Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 24.01.2014, 09:57
junnu78:n Avatar
junnu78 junnu78 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 2.782
Perusasetus

hyvältä näyttää! nousee promodissa hyvin tuo taso pikkuhiljaa...
__________________
M.O.C
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 24.01.2014, 10:53
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Sehän on melkein valmis pari pikkujuttua vielä ja se on siinä.

Noit takapumppujen kiinnitystä kun katselin, niin lisäisin ehkä putken niiden väliin vaakaan, ettei "turhaan" stressaa kaarien diagonaaleja, jos joskus sattuu oikee lyömään jousitus pohjaan.....tosin sullehan näkyy tulevan noi bump stopitkin, että noitten ilmatikkujen läpihän ei pitäis tulla yhtään pohjaanlyöntiä??

Noi tukivarsien putket......ne taitaa olla mallinnus putkea vielä? Vai onks ne jotain ultra high kovaa kamaa? Näyttää vaan jotenki niin piikasilta, että heräs kysymys.

Hyvä työtahti sulla!!
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 24.01.2014, 18:57
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Sehän on melkein valmis pari pikkujuttua vielä ja se on siinä.

Noit takapumppujen kiinnitystä kun katselin, niin lisäisin ehkä putken niiden väliin vaakaan, ettei "turhaan" stressaa kaarien diagonaaleja, jos joskus sattuu oikee lyömään jousitus pohjaan.....tosin sullehan näkyy tulevan noi bump stopitkin, että noitten ilmatikkujen läpihän ei pitäis tulla yhtään pohjaanlyöntiä??
Nuo takajousten yläpäät ovat vain suunnittelukorvakot. Väliputki tulee kyllä, ja siihen korvakot...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Noi tukivarsien putket......ne taitaa olla mallinnus putkea vielä? Vai onks ne jotain ultra high kovaa kamaa? Näyttää vaan jotenki niin piikasilta, että heräs kysymys.

Hyvä työtahti sulla!!
Tukivarret on Big Willyksen (uuden) entiset takavarret, joten toivottavasti trialin kestää....
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kauden ensimmäinen TRIAL-kilpailu 30.1.2010 JiiPee Chit-Chat 1 19.01.2010 17:30
kauden 2010 trial sos Tapahtumat 11 19.01.2010 17:12
PM Trial Norjassa 2007 Saija Tapahtumat 1 15.02.2007 17:25
kauden -06 trial tuloksista Tekniikka & Jutustelu 1 26.10.2006 10:07
Off Road trial PM ruotsissa -B- Tapahtumat 2 04.05.2005 08:27


Sivu luotu: 14:15 (GMT +2).