![]() |
|
SulVon muutos Trialiin PM luokkaan sopivaksi
Tilanne on nyt se, että tarttee vissiin auto alkaa värkkäämään, kun ei tuo suunnistuskalusto toimi riittävän hyvin trialissa. Toki sillä Nordic trialissa 2. sija tuli, mutta jos sitä koittais ens kaudella sitten sen EM 1....:D:D
Suzukista näyttäisi tekniikasta jäävän käyttöön ainoastaan akselit. Muut jutut pitäisi alkaa tekemään ja miettimään uusiksi... Kuitenkin auton ulkomuoto ja merkki säilyy Suzukina.. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144589 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144590 Akselit http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144591 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144593 Runko http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144592 Moottori http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144594 Vaihdelaatikko Sittenhän tarvitaan vielä jotain pikkunippeeitä. Esim. iskarit ja jouset tulee Lipposelta, kunhan kontti saapuu. Tämän merkkiset coiloverit. Tarkoituksena on rakentaa akselien tuenta kolmio tuilla. Nelilinkkejäkin on mietitty, mutta päädyttiin tuohon kolmio tukeen, koska sillä saa alustan suojattua paremmin. |
Tietääkö kukaan miten kova työ on purkaa tuo volvon automaatti laatikko? Pitäisi perämurikka laittaa jäykäksi. Ja millä se olisi järkevin jäykistää? Yks mikä mieleen tulee, niin ottaisi tasauspyörästön keskitapin pois ja tekisi yhden pooriakselin, jonka työntää perämurikan läpi puolelta toiselle.
Onko muita järkeviä vaihtohtoja? Mikä on optimaalinen akseliväli? Ajatuksena on ollut joku noin 2300-2400mm. Nykyisellään mulla suszukissa on vissiin 2330mm. Saako jarrut rakentaa traktori tyyppisenä, eli oma jarrupoljin molemmille puolin? Ja käsijarruksi kelpaa ilmeisesti linelock tyyppinen? Tässä muutamia kysymyksiä kommentoitavaksi. Mitähän muuta kannattaa huomioida? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
|
seisonta jarrun tulee olla erillinen, käyttöjarruun nähden. ellei ole muuttunu, eli linelock ei kelpaa
|
onkos toi laatikko jo kuinka sähkötoiminen?kempillä liimaa jumiin tasauspyörästön, kaikista varmin?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
pitääpä joku päivä tulla ihmettelee,kun näemmä ruennu eteneen uus projekti.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Onkohan akselivälin muuttaminen ajon aikana sallittua? Kolmioilla olisi kohtalaisen helposti toteutettavissa tälläinenkin visio.... Vaan eipä taida olla sallittua tehdä. |
Lainaus:
Tuo lukkoon hitsaaminen ei oikein houkuttele, koska ajan myötä hitsaus alkaa pikkuhiljaa irtoamaan ja siittä menee sitten automaattilaatikkoon metallia yms... |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
On volvo porukan mukaan äärimmäisen heikko kestoinen laattikko, kannattaisiko suunnitella jotain muuta. Ettei tee suotta mahdottomasti turhaa työtä.
|
suhteellinen käsite heikko. kuksassa 240:sen automaatti, välitykset antaa aikapaljon anteeks laatikon kestävyyden suhteen
|
Lainaus:
Laatikon purkaminen olisi enemmin vaikka http://www.powermatic.fi/ noitten homma. Duunipaikasta ollaan laitettu askit tonne korjattavaksi, ja priimaa on tupannu tulemaan EDULLISESTI! Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Heikkokestoisuus ilmenee taksikäytössä, kun öljyt vaihdetaan 80,000km välein. Sekin ongelma poistui, kun öljyt vaihdetaankin jo 60tkm jälkeen... Näissä hommissa jos öljyt pysyy koko kauden laatikossa, niin tulosta ei ole odotettavissa TAI se on silloin puhdasta YLIVOIMAA!!! Tsemppiä rakentamiseen, mielenkiinnolla odotellaan kevään ensimetrejä Raisiossa! |
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
|
Lähempänäkin olisi pätevä tomaatti korjuri, kaustisella, olikohan jarmo kaustinen nimi
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
Se hyvä puoli, jottei tartte noiden laatikon softien kanssa olla tarkka, kun niitä ei näihin ole olemassa... Ja laatikkoöljyäkin saa ihan normi varaosaputiikista. Ite todennu omassa Volgassa tuon Mobil ATF3309 EXCEPTIONALY HIGH PERFORMANCE OIL!!!!:D:D:D:D olevan parasta kun alkaa kilometrit painamaan Just joo patalaiskassa dieselissä, jossa vielä turbiini on alkanu luistamaan!!!!!! Mutta edelleen mielenkiinnolla odotellaan millainen paketti tulee!!! |
Lainaus:
Elinten luovuttajana toimi 850 T5. Jaa näihinkö ei pysty laatikkoa ohjelmoimaan uusiksi? Vaihteistoon on kuitenkin saman näköinen ohjainboxi kuin mootorillakin. Täällä on vaihteistoon mm. sähkökaavio yms. |
|
Hyvähän se jos kestää laatikko, kuulopuiheita vaan mitä heitin. Mut helpompaahan saattais kuitenkin olla hommata 940:n irto kytkin koppa ja joku toinen helpomman mallinen laatikkopaketti. Tai sitten ei??
|
Tuossa juttua jos näkyy kun volvo forumilta kyselin
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php...5049#msg585049 |
Sivu luotu: 13:36 (GMT +2). |
|