Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.11.2013, 18:23
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Pikku hiljaa alkaa jo näkyvääkin syntyä... Tuossa muiden hommien ohessa tuli tekastua tuo toisenkin puolen vahvikepalkki valmiiksi
ja pääsi etummaista kannatinpalkkia hahmottelemaan.

Tähän vaiheeseen pääsin tällä kertaa:

Click image for larger version

Name:	WP_20131117_17_20_43_Pro.jpg
Views:	281
Size:	94,5 Kt
ID:	43207Click image for larger version

Name:	WP_20131117_17_20_56_Pro.jpg
Views:	255
Size:	75,6 Kt
ID:	43208Click image for larger version

Name:	WP_20131117_17_21_18_Pro.jpg
Views:	249
Size:	75,6 Kt
ID:	43209Click image for larger version

Name:	WP_20131117_17_21_51_Pro.jpg
Views:	239
Size:	81,5 Kt
ID:	43210Click image for larger version

Name:	WP_20131117_17_23_52_Pro.jpg
Views:	265
Size:	69,5 Kt
ID:	43211

Osat heftattu paikoilleen, tuosta puuttuu vielä se 'hanhenkaula' eli kardaanin takia tuohon vasemmalle puolelle pitää tehdä mutka
kardaanin yläpuolelle. Sitten pitää vielä vahvistaa tuota kannatinkumin yläpuolen kiinnikkeen sidontaa tuohon vaihdelaatikon
kannattimeen.

Nuo neljä hiluksin kannatinkumin kiinnikepulttia on vähän ikävästi tuossa alimpana, pitänee joko upottaa ne tai sitten
tekasta niille vähän lisäsuojaa.

Tekniikkapaketti on sen verran alhaalla ettei tuota palkkia tuosta juurikaan pysty ylemmäs nostamaan, mutta tulihan tuo
varmaan sen 20mm kuitenkin ylemmäs kuin vakiopalkki.

Seuraavaks pitää tuo kardaaninmutka tekasta, ottaa palkki alas, katkoa mutkan alta suora palkkiosuus pois ja hitsata
ja vahvistaa kaikki kunnolla nippuun. Sitten doublerin kasaus ja sen ja etumaisen palkin paikoilleen laitto.

Siitä sitten takimmasta palkkia hahmottelemaan...

__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.11.2013, 19:03
ISE ISE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.12
Sijainti: s-salmi
Viestit: 436
Talking

kyllä on tyrnävän jeeppi velholla taas virtaa,pukkaa tulemaan hyvää.se on kohta yhtäluja kuin gr patrol,
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.11.2013, 20:01
xxpowellxx:n Avatar
xxpowellxx xxpowellxx ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.12
Sijainti: Savonranta
Viestit: 237
Perusasetus

Hienon näkönen peli!!
__________________
Mersu 300 GDT vm.-82
Jeep Cherokee 4.0 vm.-91
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.11.2013, 20:13
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja xxpowellxx Näytä viesti
Hienon näkönen peli!!
Eiköhän se ole yhtä ruma ku tekijänsäkkin Mutta kiitosta kumminkin!
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.11.2013, 21:06
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Hitsailua...


Illasta tuli tänään ensin hahmoteltua tuo kardaanin (toivottavasti) kiertävä kaari jakiksen tukipalkkiin ja sitten pultattua roippeet irti.

Miggiliima käryämään ja ylimääräsen suoran pätkän pysty lopuksi poistamaan. Vähän lisää hiontaa ja rälläköintiä niin
molemmat osat eli vaihdelaatikon pään kiinnike ja tukipalkki pitäs olla valmiit:

Click image for larger version

Name:	WP_20131118_20_31_07_Pro.jpg
Views:	254
Size:	95,3 Kt
ID:	43244Click image for larger version

Name:	WP_20131118_20_31_25_Pro.jpg
Views:	225
Size:	87,5 Kt
ID:	43245

Katotaan miten tuo kestää, jos meinaa elää niin lisätään vahvikkeita. Luulis että riittää kun tulee taaemmas se toinen
tukipalkki mutta aika näyttää...

Jos sitä tuon ja doublerin huomenna pulttais paikoilleen niin pääsee rälläköimään kardaanitunnelin auki ja sovittamaan
varsinaisen jakolaatikon paikoilleen. Vieläkö muistas ennen doublerin alle laittoa ottaa pahvisapluunan tuosta
kaulasta mihin tuki tulee niin senkin pääsee jossain vaiheessa plasmaamaan ja pääsee takimmaisen kannatinpalkin tekoon.

Ajatus oli että jos tällä viikolla ehtis saada jakolaatikon ainakin sen verran paikoilleen että pääsee mittaamaan kardaanien pituudet
ja ne jollekkin työn alle.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.11.2013, 10:12
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Kyllähän tuo aika tukevalle näyttää. Pikemminkin itse panostaisin enemmän noiden rakenteiden/pohjan "liukuvuuteen" eli että mikään ei pahasti tökkäisi kiviin ja kantoihin kun pohjakosketuksia tulee enemmän tai vähemmän "aina". Absoluuttinen kestävyys (auton koko paino tiputetaan juuri ko. kohdan päälle) "haastetaan" kuitenkin aika harvoin normaalikäytössä...kivilouhikossa ryömiessä on aika hitaat vauhdit ja joku nurkka on kuitenkin myös maata vasten....?
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.11.2013, 12:00
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Kyllähän tuo aika tukevalle näyttää. Pikemminkin itse panostaisin enemmän noiden rakenteiden/pohjan "liukuvuuteen" eli että mikään ei pahasti tökkäisi kiviin ja kantoihin kun pohjakosketuksia tulee enemmän tai vähemmän "aina". Absoluuttinen kestävyys (auton koko paino tiputetaan juuri ko. kohdan päälle) "haastetaan" kuitenkin aika harvoin normaalikäytössä...kivilouhikossa ryömiessä on aika hitaat vauhdit ja joku nurkka on kuitenkin myös maata vasten....?
Juu, vanha panssarointi muokataan ja uudet panssarit tehdään niin että ne suojaa tukipalkit mahollisimman hyvin.
Tuo vanha tukipalkki on ottanut osumia tuolta 'runkopalkin' vierestä kun toisella puolella on kardaani ja toisella puolella pakoputki
niin panssaria ei oikein voi ihan reunaan vetää, mutta pitää kattoa joskos tuohon pakarin puolelle hitsais vähän suksea palkkiin
että liukuu paremmin eikä niinkään töki.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.11.2013, 20:12
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ISE Näytä viesti
kyllä on tyrnävän jeeppi velholla taas virtaa,pukkaa tulemaan hyvää.se on kohta yhtäluja kuin gr patrol,
Vieläkö olis enemmän aikaa tuota pajottaa, mutta eiköhän se tästä rauhallisesti etene... Saa nähä miten tuo pysyy sitten nipussa
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari Mojoman Maasturiprojektit 19 08.12.2012 16:55
XJ Cherokeen tukivarret P-KR#1 Tekniikka & Jutustelu 7 14.08.2009 19:41
xj cherokeen räjäytyskuvat TEE-5 Tekniikka & Jutustelu 4 16.04.2009 22:05
O: xj cherokeen osia mardu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 07.08.2007 08:29
xj cherokeen korkeus mardu Tekniikka & Jutustelu 9 26.02.2007 01:45


Sivu luotu: 06:52 (GMT +2).