![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Kylläpä tuliki siisti asennus. Peukkuja!! tää on kyllä tosi hyvä topikki
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
mutta nyt mennään tällä... ainakin jonkun aikaa
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Tässä doublerin osia odotellessa hermot ei kestä sohvalla makailua ja ulkona liian pimeää pihahommia ajatellen niin purkasin pikasesti
tuon takuuseen vaihdetun TeraLow jakolaatikon planeetan. Ajatus olis että käytän tuon atomeina, vaihdan pikkurattaiden akselit Karpiolalla teetättyihin ja tekasen öljy'reijät' noihin neulalaakereihin että se ölppä pääsee paremmin laakereille kuin tuossa tehtaan versiossa. Katotaan joskos se kestäis paremmin... Tarkotus olis laittaa tuo välitys jakolaatikkoon nykyisen patentoidun tilalle ja doubleriin vakio 2,7 välitys, katotaan miten käy. Sitten niitä kuvia: Teran välityksen uudenuutukainen planeetta ja vieressä Karpiolalla teetätetyt uudet, laakerinvalmistajan mitoilla ja kovuuksilla varustetut akselit. Kuvassa näkyy juuri ja juuri myös pikkurattaan ajoitusmerkki alhaalla eli tuo ylösalainen "V", viimeks ku planeetan kasasin niin ekalla kerralla ei hoksattu tuota kellottaa oikein niin meinas vähän planeettaa ahistaa ennenkuin purki uudestaan ja pisti ajotuksen kohilleen ![]() Sisäänmenoakseli purettu irti: Tehtaan heftaamat akselit lähtee nätisti irti kun vähän tampilla ja vasaralla auttaa: Sieltä se akseli nätisti liukuu ulos, kuvassa näkyy myös nuo oisko pronssiset liu'ut rattaiden päässä: Lähikuvaa pikkurattaasta, kummassakin päässä erillinen neulalaakeri: Ja siinä koko planeetta purettuna, ottaa aikaa kaikki sen 20min kuin oikein hitaasti touhuaa ![]() Huomenna sitten pirralla öljylle kanavat laakerien ulkokooleihin, Karpiolan akselit paikoilleen ja planeetta kasaan. Doubleri on tulossa tuossa ison veten yllä, kunhan se saapuu niin saapa nähä kauanko sitä malttaa olla pistämättä Jeeppiä telakalle doublerin sovitukseen... |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Ny olis sitten doubleri tullattu eli eiköhän tuo ole täällä kotosalla joskus ens viikon alussa. Tästä inspiroituneena piti kävästä tallissa
vähän touhuamassa eli pirralla ensin neulalaakerien päihin öljylle kolot että voitelu paranee laakerilla (ja asennuksessa lievä ylitäyttö vielä että ui paremmin ölpässä): Sitten Karpiolan akselit paikoilleen ja hitsillä toisesta päästä kiinni ettei karkaa: Lyömäpuikolla toiselta puolen akselit jumiin, pikkurattaiden ajotus kohdalleen ja keskiakseli paikoilleen eli Teran planeetta taas kasassa ja odottelee asennusta: Seuraavana ohjelmassa planeetan hommaaminen doubleriin eli jakolaatikon puolikas käsittelyyn: Planeetta ja laakeri irti sokkineen ja jäljellä kuoressa enää ulkokehä: Rälläkkää ja vasaraa, jakolaatikon puolikas taitaa mennä nyt romukoppaan ![]() Ja siinäpä olis nyt sitten välitys doublerille: Periaatteessa kun seuraavan kerran on talliaikaa pitäs ottaa Jeeppi pukeille ja purkaa panssarit, kardaanit, jakiksenpalkki ja jakis jo irti niin vois ite jakiksen käyttää osina ja uusia tuon planeetan sinne jo valmiiks... |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Mitä minulta nyt on mennyt ohi, että doubleriin tarttee irrottaa jakiksen etupuolikkaasta planeetan ulkokehä sekä planeetta?
Mikä nyt sitten lienekään tulossa etuaskiksi, mutta jos on näitä "uudempia" 231/242/241 sarjan laatikoita (tai muu halkaistava) niin siitähän voi käyttää koko etulohkon lähes sellaisenaan kun vain leikkaa etu-ulostulon pois ja hitsaa tilalle levynpalan että pysyy aineet sisällä, takakuori veks ja tilalle adapterilevy mihin saa pultattua taaemman laatikon? Eikö taaemmaksi laatikoksi kandeisi sinänsä laittaa mielummin se tiheämmällä välityksellä oleva, toisinpäin jos on niin taaempi aski joutuu aikamoiselle rasitukselle silloin kun on 4:1 etuaski pikkupuolella.. Tietysti tuossa on sitten se voiteluongelma, jos ei tahdo toi Teraflexin planeetta kestää kierroksia. En oikein löytänyt pikaisella selauksella mikä kombinaatio sinulle on jakoaskeiksi tulossa?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tuossa StrongBoxin mukana tulee kaikki muut mitä tarttee paitti ite välitykset, jotka otetaan nyt tässä tapauksessa tuosta vakio NP231:stä eli 2,7:1. Toinen vaihtoehto olis tuo kuvailemasi Box4Rocks mutta tämä setuppi on meikäläisestä siistimpi kun on oma mokkulansa minkä heittää paikoilleen. Tuon perään tulee sitten tuo nykyinen Jeepin alla oleva NP231 jossa on nytkin nuo Teran 4:1 välitykset, mutta ne vaihtuu vain takuuseen tulleisiin tuoreempiin ja hieman muutettuihin ![]() Eli vaihdelaatikon jälkeen tulee tuo 2,7 StrongBoxissa ja sitten jakiksessa 4. Katotaan miten kestää... |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Katso että laatikko on kiinni kunnolla. Mulla hieman ongelmia tiukassa paikassa kun laatikot alkaa kiertymään etu oikealle, jonka jälkeen vaihdekeppi osuu lattiapeltiin ja PAM, vaihde hyppää silmästä. Pitäis alkaa jäykistämään laatikoiden kiinnitystä. On aika vääntö pyörillä kun välitys on 150:1. Sullahan tulee nyt jotain 190:1
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari | Mojoman | Maasturiprojektit | 19 | 08.12.2012 16:55 |
| XJ Cherokeen tukivarret | P-KR#1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.08.2009 19:41 |
| xj cherokeen räjäytyskuvat | TEE-5 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.04.2009 22:05 |
| O: xj cherokeen osia | mardu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 07.08.2007 08:29 |
| xj cherokeen korkeus | mardu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.02.2007 01:45 |