![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#21
|
||||
|
||||
![]() Takavinssiä ja doubleria...
Nyt jotta saan Volvoon vinssin ja Jeeppiin paremman, jarrullisemman takavinssin tuon Ironmanin Monsterin tilalle tuli
hommattua käytetty ComeUpin 9000i ja varavinssiin eli TMaxiin 24V moottori. Ekana vaihtoon tuo moottori joka nyt olinkin simppeli operaatio, 12V moottori mäkeen ja 24V uus tilalle. Sitten perinteiden mukaisesti uus vanha vinssi purkuun ja täyshuolto. Pientä normi puhdistelua moottorin puolella, vaihteisto näytti hyvältä vaseliinineen mutta tuo releboksi oli murtanu yhden korvistaan. Tuo pitänee korvata tangoilla, ottaa Jeepissä jo oleva releboksi käyttöön tälle ja jättää tuo ComeUpin oma boksi sitten varalle. Tangot ajettelin tekasta vesijohtoputkesta joiden sisälle päihin hitsaan jatkomutterit, luulis kestävän. Sitten tässä kun on nyt kesän ajan arvottu tuota jakolaatikon välityksen kestävyyttä niin päädyin nyt sitten tilaamaan ameriikan pojilta doublerin johon sitten tulee joko NP231:sen vakiovälitys eli 2,7 tai Teran välitys eli 4. Varsinaiseen jakolaatikoon vaihtuu nyt varmaan vakiovälitys Teran tilalle koska Tera ei näytä kestävän kierroksia kovin hyvin. Jos doublerriin laittas Teran 4:sen, jakikseen vakion eli 2,7 niin kokonaisvälitys nupit kaakossa olis: 4 x 2,7 x 3,83 x 4,88 eli reilut 200. Tuolla luulis pärjäävän jo suolla. Mutaspooriin ja lumeen varmaan käyttäs 1 x 2,7 x 3,83 x 4,88 = reilut 50, niin sais renkaan pyörimään nätisti. Kivikossa vois tuo nykyinen eli 4 x 1 x 3,83 x 4,88 = about 75 olla ihan toimiva. Tällä setillä Teran välitys ei ottais pakosta kauheita kierroksia ja laakerit vois jopa pysyä ehjänä? Doubleriko tulee jossain vaiheessa niin alkaa jakiksen palkin puuhastelu ja kardaanien sovittaminen uusiin pituuksiin. Ennen doublerin puuhastelua tuota ohjausta vois viritellä paremmaks, noista raidetangon- ja ohjausvarrenpään nivelistä johtuen simpukka meinaa käännellä raidetankoa ennen renkaiden kääntymistä eli sille tarttee tehä jotain. Ajatus oli että laittas kummallekkin tangolle omat heim jointit, raidetangon jointti kääntövarren alapuolelle ja ohjausvarren jointti kääntövarren yläpuolelle. Nämä nippuun jollain 12,9 kovuuden läpipultilla ja omilla muttereillaan eli vaikka toinen pettäs, toinen heim joint pysyy vielä kiinni. Ainoa mikä mietityttää on että riittääkö noissa nivelissä kääntövara? |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari | Mojoman | Maasturiprojektit | 19 | 08.12.2012 16:55 |
XJ Cherokeen tukivarret | P-KR#1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.08.2009 19:41 |
xj cherokeen räjäytyskuvat | TEE-5 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.04.2009 22:05 |
O: xj cherokeen osia | mardu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 07.08.2007 08:29 |
xj cherokeen korkeus | mardu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.02.2007 01:45 |