![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Vaihdoin omaan Discoon virtalukon viime kesänä, teknisesti samanlainen kuin sulla (-96). Vaikkei siinä hirveästi olekaan osia mitä voi mennä väärään järjestykseen niin pari ylimääräistä oli kuitenkin. Ensimmäinen on sellainen kovamuovirengas joka ujutetaan lukkopesän ympärille. Mitään järkevää virkaa en keksinyt sille kun ei valaissut lukkopesää ja auto käynnistyi vaikkei ollutkaan oikeassa paikassa. Eli joko taustavalohilivitkutin joka ei toiminut tai sitten ajoneston tunnistelija joka toimi pidemmältä etäisyydeltäkin... Mene ja tiedä. Toinen oli sitten mikrokytkin, ja missä se sijaitsi ja mitä se teki en kyllä enää muista, mutta sellainen siellä nyt kuitenkin piuhasarjan päässä on! ![]() EDIT: Joo, unohda se mikrokytkin. Se on (irroitettava) osa virtalukkoa. Syy minkä takia se kummitteli päässäni on se että auto oli jossain vaiheessa keikattu ja näppärä ed.omistaja oli murtuneesta lukosta ottanut pohjan ja kytkimen irti, teipannut kytkimen kiinni ja käynnisti aina auton tikulla suoraan pohjasta... Andy
__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..." L200 -99 tai joku sellainen Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di EX - Land Rover D1 V8 A -96 Viimeksi muokannut L-Andy : 14.09.2013 21:12 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Olikos diesel ja bensaversiossa sama virtalukko? Sullahan on bensakasi.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuossa on yleiskuva pumpusta etuviistoon kuvattuna. Auto on siis 97 vuosimallia ja viimeisiä mekaanisesti ohjattuja malleja, näin viisaammat ovat kertoneeet. Pumpun takapäähän tulee johtonippu, jossa 3 johtoa. Näkyy vähän huonosti kaasuvaijerin takana. Samaisen johtonipun liitos on pumpun päällä. Siis tuo musta liitin kuvan keskellä, oikealla näkyvä sininen liittyy alimman kuvan johtonippuun. Sitten pumpun etupäähän tulee toinen 3-johtoinen nippu. Tuo päävirtakytkin vähän sotkee näkyvyyttää. Eli tuo takapään johtonippu on käsittääkseni sammutussolenoidi. Pitääkö johonkin johtoon tulla virta, kun lukosta kääntää sähköt päälle ? Eli ajonesto kun on päällä, niin ei tule virtaa ? Miksi siinä on 3 johtoa, eikös siinä tarvita vaan maa ja virtajohto ? Minkä väriseen johtoon tulee jännite ? Niin ja mikäs toi etupään johtonippu on, eli mitä se tekee ?
__________________
Tumpula Racing Team |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nestepäässä oleva solenoidi, anna siihen suoraan virtaa. JOS EI KÄYNNISTY, irroita solenoidi ja poista sisukalut siitä (ei sammutinta lainkaan) ja kokeile tulille, ei vaan sammu enään avaimesta.
JOS EI VIELÄKÄÄN käynnistynyt, niin vika silloin muualla kuin sähköissä. Sitte mietitään noi ilmavuodot, pumput, moottorit ym. liittyvät jutut...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kiitoksia neuvosta. Nämä tiisselit on pikkusen mystisiä kun tähän ikään on tullut rassattua ainoastaan bensakoneita.
Onko sulla mikki tietoa mikä toi pumpun etupään piuha on ? Niin ja se virtalukon muovirinkula ei vaihtunut lukon mukana. Ilmeisesti se tosiaan tutkailee sen avaimenperän läsnäoloa, kaiketi.
__________________
Tumpula Racing Team |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Poistin sammutussolenoidin sisältä jousen ja männän niin johan lähti auto käymään. Vika siis on jossain sähköjärjestelmän syövereissä. Pääasia kuitenkin, että saan auton ajettua huoltoon.
__________________
Tumpula Racing Team |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on nyt vähän heikkoa mennä sanomaan tosta johtonipusta yhtään mitään kun 200'sen pumppuun tulee tasan tarkkaan yksi johto - solenoidin virtajohto...
![]() Andy
__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..." L200 -99 tai joku sellainen Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di EX - Land Rover D1 V8 A -96 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Eilen kun purkasin sammutussolenoidin niin sinne tulee 3 johtoa, joista tietty vain yksi menee itse solenoidille. Noista kahdesta en tiedä mitä ne tekee, menevät sellaiseen muoviseen systeemiin, joka on solenoidin päällä.
Tuo etupään johtonippu saattaa liittyä kaasupolkimen asentoon. Tarkemmin en tutkinut mutta sähkösysteemin paikka antaisi noin olettaa. Voisko liittyä EGR:n toimintaan jotenkin ?
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Myydään Discovery 1 300tdi vm 97 | jmb60 | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 04.11.2012 19:16 |
Myyty LR Discovery 300tdi -97 | Holst | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 24.07.2012 19:44 |
M: Land-Rover Discovery 300Tdi | myllis | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 07.05.2008 15:27 |
land rover discovery 300tdi-97??? | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 31.01.2004 23:17 |