Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.09.2013, 15:02
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.390
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Niin ja auto ei myöskään lähde enää käyntiin Että varsinaista elämystä tämä Discoilu.
Eihän sulla ole vaan se avaimen patteri sipannut?

__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.09.2013, 15:16
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Eihän sulla ole vaan se avaimen patteri sipannut?
Ainakin se mokkula jaksaa keskuslukon avata ja sulkea, eli olettaisin olevan virtaa tallella. Kokeilen toisella avaimella, josko auttaisi. Tänään auto hörähti käyntiin normaalisti startista mutta sammui 3-4 sekunnin jälkeen itsekseen. Ilmeisesti ajonesto jotenkin kenkkuilee, eli on päällä. Mitenkähän ton sammutussolenoidin saisi ohitettua ?
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.09.2013, 18:36
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Discon mystiset temput jatkuvat, osa XIV

Latailin akkuun vähän lisää voimaa ja päätin kokeilla sen lukituskoodin käytön, siis sen jolla saa varashälyttimen pois päältä jos hukkaa sen avainmokkulan. Kikkailin avaimella ohjekirjan mukaan koodin sisään kuskin ovesta, tiedä sitten menikö homma oikein. Mutta sen jälkeen kun törkkäsin avaimen lukkoon niin hehkutuksen merkkivalo paloi normaalisti ja auto hörähti laakista käyntiin.

Eli se vika joko hävisi itsekseen kosmiseen avaruuteen tai sitten toi koodin kanssa pelleily teki jotain

No, pääasia että auto taas toimii mutta eihän tuollainen temppuilu tietty hyvä juttu ole. Pitää perehtyä asiaan tarkemmin......
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.09.2013, 12:03
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Vaihdoin pihalla moottoriin ja jakolaatikkoon öljyt, varsinkin jälkimmäisessä oli melkoista "kuraa". Toisaalta tyhjennyspropussa oli erittäin vähän metallihippuja.

Auton tempppuilu sen sijaan jatkuu. Aamulla pyöritti starttia mutta ei lähtenyt käyntiin, eli ajonesto oli päällä. Hetken päästä toimi kuten pitääkin (vaikka en autolle tehnyt mitään) mutta parin tunnin päästä ei taas lähtenyt käyntiin No, aika on jo tilattu asiantuntijan käsittelyyn, loppuu moinen kiukuttelu.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.09.2013, 12:39
L-Andy:n Avatar
L-Andy L-Andy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.11.09
Sijainti: Sipoo
Viestit: 180
Perusasetus

Vie akusta suoraan solenoidille virtaa, sillä saat ainakin kokeiltua.

EDIT: Vastasinkin vanhaan kysymykseen... Mutta, onkohan virtalukon kaikki osat (mikrokytkin + kiihotinrengas) paikoillaan?



Andy
__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..."

L200 -99 tai joku sellainen
Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di
EX - Land Rover D1 V8 A -96

Viimeksi muokannut L-Andy : 14.09.2013 12:45
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.09.2013, 18:49
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-Andy Näytä viesti
Vie akusta suoraan solenoidille virtaa, sillä saat ainakin kokeiltua.

EDIT: Vastasinkin vanhaan kysymykseen... Mutta, onkohan virtalukon kaikki osat (mikrokytkin + kiihotinrengas) paikoillaan?
Tuota johtoa pitää koittaa, pakkohan tuo masiina olisi saada käyntiin. Pumpun päässä olevalle solenoidille menee näemmä 3-johtoinen piuha. Jos huomenna kaivaisi kytkentäkaavion esille ja tutkisi, mitä mikin noista on.

Kokeilin tänään vanhalla virtalukolla, ei vaikutusta. Mutta mikä mikrokytkin ? Missä kohtaa siellä sellainen on ? Entä mikä on kiihotirengas Mitä noi tekee ?
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.09.2013, 20:49
L-Andy:n Avatar
L-Andy L-Andy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.11.09
Sijainti: Sipoo
Viestit: 180
Perusasetus

Vaihdoin omaan Discoon virtalukon viime kesänä, teknisesti samanlainen kuin sulla (-96). Vaikkei siinä hirveästi olekaan osia mitä voi mennä väärään järjestykseen niin pari ylimääräistä oli kuitenkin.

Ensimmäinen on sellainen kovamuovirengas joka ujutetaan lukkopesän ympärille. Mitään järkevää virkaa en keksinyt sille kun ei valaissut lukkopesää ja auto käynnistyi vaikkei ollutkaan oikeassa paikassa. Eli joko taustavalohilivitkutin joka ei toiminut tai sitten ajoneston tunnistelija joka toimi pidemmältä etäisyydeltäkin... Mene ja tiedä.

Toinen oli sitten mikrokytkin, ja missä se sijaitsi ja mitä se teki en kyllä enää muista, mutta sellainen siellä nyt kuitenkin piuhasarjan päässä on! Täytyy penkoa kuvapankkia jos vaikka löytyisi jotain kuvia...

EDIT: Joo, unohda se mikrokytkin. Se on (irroitettava) osa virtalukkoa. Syy minkä takia se kummitteli päässäni on se että auto oli jossain vaiheessa keikattu ja näppärä ed.omistaja oli murtuneesta lukosta ottanut pohjan ja kytkimen irti, teipannut kytkimen kiinni ja käynnisti aina auton tikulla suoraan pohjasta...


Andy
__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..."

L200 -99 tai joku sellainen
Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di
EX - Land Rover D1 V8 A -96

Viimeksi muokannut L-Andy : 14.09.2013 21:12
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.09.2013, 08:06
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.390
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-Andy Näytä viesti
Vaihdoin omaan Discoon virtalukon viime kesänä, teknisesti samanlainen kuin sulla (-96). Vaikkei siinä hirveästi olekaan osia mitä voi mennä väärään järjestykseen niin pari ylimääräistä oli kuitenkin.
Olikos diesel ja bensaversiossa sama virtalukko? Sullahan on bensakasi.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.09.2013, 09:06
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-Andy Näytä viesti
Ensimmäinen on sellainen kovamuovirengas joka ujutetaan lukkopesän ympärille. Mitään järkevää virkaa en keksinyt sille kun ei valaissut lukkopesää ja auto käynnistyi vaikkei ollutkaan oikeassa paikassa. Eli joko taustavalohilivitkutin joka ei toiminut tai sitten ajoneston tunnistelija joka toimi pidemmältä etäisyydeltäkin... Mene ja tiedä.
Samanlainen musta muovinen rinkula oli vanhassa ja on tässsä uudessa lukossakin siinä lukkosylinterin ympärillä. Ihmettelin kanssa mitä se tekee, tosin se virtalukon valo on jotenkin siinä kimpassa, tarvii katsoa.

Tuossa on yleiskuva pumpusta etuviistoon kuvattuna. Auto on siis 97 vuosimallia ja viimeisiä mekaanisesti ohjattuja malleja, näin viisaammat ovat kertoneeet. Pumpun takapäähän tulee johtonippu, jossa 3 johtoa. Näkyy vähän huonosti kaasuvaijerin takana.



Samaisen johtonipun liitos on pumpun päällä. Siis tuo musta liitin kuvan keskellä, oikealla näkyvä sininen liittyy alimman kuvan johtonippuun.



Sitten pumpun etupäähän tulee toinen 3-johtoinen nippu. Tuo päävirtakytkin vähän sotkee näkyvyyttää.



Eli tuo takapään johtonippu on käsittääkseni sammutussolenoidi. Pitääkö johonkin johtoon tulla virta, kun lukosta kääntää sähköt päälle ? Eli ajonesto kun on päällä, niin ei tule virtaa ? Miksi siinä on 3 johtoa, eikös siinä tarvita vaan maa ja virtajohto ? Minkä väriseen johtoon tulee jännite ?

Niin ja mikäs toi etupään johtonippu on, eli mitä se tekee ?
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.09.2013, 10:24
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Nestepäässä oleva solenoidi, anna siihen suoraan virtaa. JOS EI KÄYNNISTY, irroita solenoidi ja poista sisukalut siitä (ei sammutinta lainkaan) ja kokeile tulille, ei vaan sammu enään avaimesta.

JOS EI VIELÄKÄÄN käynnistynyt, niin vika silloin muualla kuin sähköissä.

Sitte mietitään noi ilmavuodot, pumput, moottorit ym. liittyvät jutut...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Myydään Discovery 1 300tdi vm 97 jmb60 O/M/V Ajoneuvot 4 04.11.2012 19:16
Myyty LR Discovery 300tdi -97 Holst O/M/V Ajoneuvot 1 24.07.2012 19:44
M: Land-Rover Discovery 300Tdi myllis O/M/V Ajoneuvot 0 07.05.2008 15:27
land rover discovery 300tdi-97??? Tekniikka & Jutustelu 16 31.01.2004 23:17


Sivu luotu: 04:59 (GMT +2).