Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.09.2013, 17:33
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

Itse tässä muutaman kerran ajellut offia kallioisessa maastossa pitkällä Pajella, autossa vain kevyt korotus perässä, vääntösauvoja vähän kirrattu edestä joku 5-7cm niin että auton seistessä etuvetarit on n. 15-20 asteen kulmassa alaspäin, molemmat kallistuksenvakaajat poistettu, ja edestä pohjaanlyöntikumit pois ja renkaina 31x10,5 ja helmapalkit sekä vinssi. Hyvin etenee, välillä saa pulkkailla keulalla ja helmoilla, mutta hyvin pääsee menemään, helmapalkit ja panssarointi pohjaan on ihan ehdoton.

Alkuperäiset etupanssarit toimii hyvin, menee mutkalle mutta kestää koviakin vääntelyitä teräviä kiviä vasten, ainoa ongelma itsellä on jakolaatikon palkki joku on niin solmussa että pitää ruveta jo uutta metsästämään, seuraava palkki tarkoitus vahvistaa paksulla latalla ja valaa täyteen todella kovaa uretaania, jotta kestäis kasassa eikä vääntyisi, ehkäpä myös lisäpanssarointia pohjaan.


Joustaa kyllä ihan tarpeeksi normaalin offailuun, ristiriipunnat ovat vaan risukeulan pahin ongelma, kikkailulla siitäkin selviää.


Viimeksi muokannut Jax_KiBez : 08.09.2013 17:37
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.09.2013, 18:45
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus



Easterbunny vainaa oli tehty melkein samalla reseptillä.

Vääntösauvat kirrattu tappiin, ja takana nopeasti jatketut riiput. Kallistuksen vaimentimet pois, vaihdelaatikolta taakse päin pakoputki pois, ja polttoaine tankki pois. Renkaat 33" korkeat Insat (edellisellä omistajalla 39.5", siksi lokarit...), ja helmat jääneet metsään. Hyvin maavaraa, eikä alustassa tarvinnut varoa oikein mitään, paitsi takakardaania kivikossa.

Keula meni mistä vaan yli, mutta taka-akselin murikka otti tietysti kiinni. Surkeat joustot, mutta kitkalukko otti pienellä kaasulla hyvin kiinni.

Välitykset riittivät juuri ja juuri kivikossa, joskus kone sammui pahassa paikassa ryömiessä. Kone siis 2.5TD, ja välitykset 4.875.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.09.2013, 19:01
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Tuossa pätkässä ei kans muuta kepakot säädetty ihan tappiin.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC00277.jpg‎
Views:	486
Size:	118,0 Kt
ID:	40644  
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.09.2013, 22:23
Janex Janex ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.09.03
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 317
Perusasetus

Mun toteutus sellanen että molemmat vakaimet heitetty mäkeen. Edessä 120mm korin korotus ja takana vakio. Vääntösauvat alkuperäsessä asennossa. Takana alkuperästen kierrejousien yläpäässä 120mm korotus eikä korin korotusta. Näin kori suorassa mutta runko etukenossa ja alkuperäset joustot, eli notkee ja hyvä. 35x14,5 renkaat. Takana oma alkuperänen paineilmalukko ja edessä Kaiser lukko. Tuplajakis on rakenteilla ja tulevan talven pimeinä iltoina siirtyy paikalleen. Tuplajakis aiheuttaa näillä näkymin 160mm etukardaanille pidennystä. Takakardaanin pidän vakiomitassa ja siirrän taka-akselia 160mm taaksepäin. Jos välitys onnistuu niin rengastusta olis tarkotus vielä vähän isontaa (38"-40"). Meneehän toi nytki ihan jees, mutta harrastaa pitää Kyseessä siis gen2 vuosimallia 1997 pätkä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.09.2013, 15:59
Jan13 Jan13 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.06.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 69
Perusasetus

pistäppä kuvia minkä näkönen tuo sun pajeros on tommosella "vinolla" korikorotuksella.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.09.2013, 17:34
Janex Janex ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.09.03
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 317
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jan13 Näytä viesti
pistäppä kuvia minkä näkönen tuo sun pajeros on tommosella "vinolla" korikorotuksella.
Profiilissa yksi huono kuva. Pitää laittaa lisää ku ehtii kuvata.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.09.2013, 18:29
Black Bear:n Avatar
Black Bear Black Bear ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.12.10
Sijainti: Muhos
Viestit: 195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Janex Näytä viesti
Mun toteutus sellanen että molemmat vakaimet heitetty mäkeen. Edessä 120mm korin korotus ja takana vakio. Vääntösauvat alkuperäsessä asennossa. Takana alkuperästen kierrejousien yläpäässä 120mm korotus eikä korin korotusta. Näin kori suorassa mutta runko etukenossa ja alkuperäset joustot, eli notkee ja hyvä. 35x14,5 renkaat. Takana oma alkuperänen paineilmalukko ja edessä Kaiser lukko. Tuplajakis on rakenteilla ja tulevan talven pimeinä iltoina siirtyy paikalleen. Tuplajakis aiheuttaa näillä näkymin 160mm etukardaanille pidennystä. Takakardaanin pidän vakiomitassa ja siirrän taka-akselia 160mm taaksepäin. Jos välitys onnistuu niin rengastusta olis tarkotus vielä vähän isontaa (38"-40"). Meneehän toi nytki ihan jees, mutta harrastaa pitää Kyseessä siis gen2 vuosimallia 1997 pätkä.
Onko minkälaisia kokemuksia tullut tuosta Kaiser lukosta?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.09.2013, 22:44
Janex Janex ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.09.03
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 317
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Bear Näytä viesti
Onko minkälaisia kokemuksia tullut tuosta Kaiser lukosta?
Tällä hetkellä ei vielä mitään moitittavaa. Hienosti toimii maastossa... edellisessä Pajerossa oli arbbi edessä ja huomattavan paljon pehmeämmin kulkee tällä kaiserilla kun sallii kurveissa ojissa jne jomman kumman pyörän pyöriä nopeammin kuin kardaanin antama veto, mutta ei hitaammin. Maasto-olosuhteissa kääntämiset sun muut notkeampaa kuin arbilla. Tiellä nelivedolla tottakai laajempi kääntösäde kuin lukottomana, mutta kuitenkin aika jyrkkään saa kääntää että edes alkaa paukuttaan. Kesäaikaan ei ongelmaa ku piki ja sorateitä ajetaan kaksvedolla navat auki. Talvitestit tekemättä mutta arveluttaa kyllä nelivetoa tiekäytössä käyttää talvella. Itellä on hyvät nastakumit talveksi ja ajelin niillä viimetalvenki kaksvedolla joten ei mulle ongelma tämäkään. Jos ajelet samoilla renkailla kesät talvet niin testaamatta tuntus että vois olla aika arvaamaton. En vielä suosittele ennenkuin kokeilen. Kaikenkaikkiaan olen erittäin tyytyväinen kaiseriin maastossa ne ennen toivottomat paikat Pajerolle ylittyy nyt huomaamattomasti etulukon ansiosta ja akut ja vinssit kiittää Niin ja vielä yks positiivinen asia niin ne perus paikat missä aikasemmin tarjosin varmuuden välttämiseksi takalukkoa päälle mennään nyt takanen auki ja kolme pyörää kiskoo.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.01.2014, 08:55
timbe timbe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: ilomantsi
Viestit: 347
Perusasetus

itellä toi gen1 pajero ja meininki ois laittaa taakse noi sierran iskarit ku nissä ois joustoa enemmän ku noissa alkuperäisissä niin mites noi lehti jouset pitääkö ottaa latia pois että joustaa vai onko noi veltostunu tarpeeks. mut mites se etu pää kannattaako sinne rueta iskareita pidempiä hommaamaan. ois meininki laittaa 33kumit ja korin korotusta suunnittelin et 50mm nostas ja etu jouset kiristäs ja taakse soa ja kempin lukko saa nähdä eteneekö minnekkään. eteen ois tarrkoitus tehdä kunnos panssarointi ja jykevä puskuri et saa vähän vauhdin kanssa edetä ku on itellä vähän huono tapa menettää hermot ja sit mennään mikä autosta lähtee.

Viimeksi muokannut timbe : 29.01.2014 09:01
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Remmiahin eli mekaaninen ahin, offi käytössä? opelman Tekniikka & Jutustelu 35 22.04.2011 00:46
eberi offi käytössä Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 8 04.08.2009 13:27
Vakuutusten hinnat ja toimivuus osilpi Tekniikka & Jutustelu 33 12.03.2008 21:59
Alustan toimivuus ja akselit Tekniikka & Jutustelu 10 08.07.2005 21:02
Arb-lukon toimivuus? Tekniikka & Jutustelu 2 11.03.2004 21:34


Sivu luotu: 22:40 (GMT +2).