![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() miten hyvin joustot säilyy ku kiristää niitä etu jousia pajerosta?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Itsellä ainakin menee sekä ulos että sisään pohjaanlyönti kumeja vasten. Jäykempihän se on sisäänjoustossa mutta notkistuu ajan myötä.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#3
|
|||
|
|||
![]()
pitää nyt vielä miettiä et oikaisisko sen etu rungon mutkan suoraks niin sais vähän eten lisää maavaraa ku ei vaikuta hirmu isolta hommalta.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
En ole hirveästi perehtynyt vääntösauva jousitukseen. Mutta täytyis kiristää pajerosta kun ei ole kun cm sisään joustoa. Niin muuttuuko pyörän kulmat kun olin jostain lukevinaan niin?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Muuttuuhan ne, mut lie parempaan suuntaan noin lässähtänees tapauksessa...
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Itse tässä muutaman kerran ajellut offia kallioisessa maastossa pitkällä Pajella, autossa vain kevyt korotus perässä, vääntösauvoja vähän kirrattu edestä joku 5-7cm niin että auton seistessä etuvetarit on n. 15-20 asteen kulmassa alaspäin, molemmat kallistuksenvakaajat poistettu, ja edestä pohjaanlyöntikumit pois ja renkaina 31x10,5 ja helmapalkit sekä vinssi. Hyvin etenee, välillä saa pulkkailla keulalla ja helmoilla, mutta hyvin pääsee menemään, helmapalkit ja panssarointi pohjaan on ihan ehdoton.
Alkuperäiset etupanssarit toimii hyvin, menee mutkalle mutta kestää koviakin vääntelyitä teräviä kiviä vasten, ainoa ongelma itsellä on jakolaatikon palkki joku on niin solmussa että pitää ruveta jo uutta metsästämään, seuraava palkki tarkoitus vahvistaa paksulla latalla ja valaa täyteen todella kovaa uretaania, jotta kestäis kasassa eikä vääntyisi, ehkäpä myös lisäpanssarointia pohjaan. ![]() Joustaa kyllä ihan tarpeeksi normaalin offailuun, ristiriipunnat ovat vaan risukeulan pahin ongelma, kikkailulla siitäkin selviää. Viimeksi muokannut Jax_KiBez : 08.09.2013 17:37 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Easterbunny vainaa oli tehty melkein samalla reseptillä. Vääntösauvat kirrattu tappiin, ja takana nopeasti jatketut riiput. Kallistuksen vaimentimet pois, vaihdelaatikolta taakse päin pakoputki pois, ja polttoaine tankki pois. Renkaat 33" korkeat Insat (edellisellä omistajalla 39.5", siksi lokarit...), ja helmat jääneet metsään. Hyvin maavaraa, eikä alustassa tarvinnut varoa oikein mitään, paitsi takakardaania kivikossa. Keula meni mistä vaan yli, mutta taka-akselin murikka otti tietysti kiinni. Surkeat joustot, mutta kitkalukko otti pienellä kaasulla hyvin kiinni. Välitykset riittivät juuri ja juuri kivikossa, joskus kone sammui pahassa paikassa ryömiessä. Kone siis 2.5TD, ja välitykset 4.875.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Remmiahin eli mekaaninen ahin, offi käytössä? | opelman | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 22.04.2011 00:46 |
eberi offi käytössä | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 04.08.2009 13:27 |
Vakuutusten hinnat ja toimivuus | osilpi | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 12.03.2008 21:59 |
Alustan toimivuus ja akselit | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 08.07.2005 21:02 | |
Arb-lukon toimivuus? | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.03.2004 21:34 |