Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 05.10.2012, 16:36
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja timbe Näytä viesti
no mullaki ois pitkä pajero yks mut kuhan vaan saan sen pätkän niin vois vertailla et onko niissä mitä eroa. oisko sulla taka päähän kaikki hilppeet siihen että saa sen kierre jousille rakennettua jos ois kuvia osista?
Mulla ei ole kierrejousi-pajeroon osia kuin ne tukivarret, kaikki muut osat ovat lehtijousi-malleista peräisin.

Meinasin laittaa omaan pajeroon ne tukivarret, mutta tekemättä jäi. Jousiksi suunnittelin audi 100 vietereitä, niitä kun on useampi nurkissa. Panhardin se tietysti vaatii myös.
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 16.06.2013, 17:56
timbe timbe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: ilomantsi
Viestit: 347
Perusasetus

miten hyvin joustot säilyy ku kiristää niitä etu jousia pajerosta?
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 16.06.2013, 18:09
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja timbe Näytä viesti
miten hyvin joustot säilyy ku kiristää niitä etu jousia pajerosta?
Itsellä ainakin menee sekä ulos että sisään pohjaanlyönti kumeja vasten. Jäykempihän se on sisäänjoustossa mutta notkistuu ajan myötä.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 21.06.2013, 07:32
timbe timbe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: ilomantsi
Viestit: 347
Perusasetus

pitää nyt vielä miettiä et oikaisisko sen etu rungon mutkan suoraks niin sais vähän eten lisää maavaraa ku ei vaikuta hirmu isolta hommalta.
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 08.09.2013, 11:23
jubet jubet ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 12.02.13
Sijainti: Laukaa
Viestit: 401
Perusasetus

En ole hirveästi perehtynyt vääntösauva jousitukseen. Mutta täytyis kiristää pajerosta kun ei ole kun cm sisään joustoa. Niin muuttuuko pyörän kulmat kun olin jostain lukevinaan niin?
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 08.09.2013, 11:58
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jubet Näytä viesti
En ole hirveästi perehtynyt vääntösauva jousitukseen. Mutta täytyis kiristää pajerosta kun ei ole kun cm sisään joustoa. Niin muuttuuko pyörän kulmat kun olin jostain lukevinaan niin?
Muuttuuhan ne, mut lie parempaan suuntaan noin lässähtänees tapauksessa...
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 08.09.2013, 17:33
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

Itse tässä muutaman kerran ajellut offia kallioisessa maastossa pitkällä Pajella, autossa vain kevyt korotus perässä, vääntösauvoja vähän kirrattu edestä joku 5-7cm niin että auton seistessä etuvetarit on n. 15-20 asteen kulmassa alaspäin, molemmat kallistuksenvakaajat poistettu, ja edestä pohjaanlyöntikumit pois ja renkaina 31x10,5 ja helmapalkit sekä vinssi. Hyvin etenee, välillä saa pulkkailla keulalla ja helmoilla, mutta hyvin pääsee menemään, helmapalkit ja panssarointi pohjaan on ihan ehdoton.

Alkuperäiset etupanssarit toimii hyvin, menee mutkalle mutta kestää koviakin vääntelyitä teräviä kiviä vasten, ainoa ongelma itsellä on jakolaatikon palkki joku on niin solmussa että pitää ruveta jo uutta metsästämään, seuraava palkki tarkoitus vahvistaa paksulla latalla ja valaa täyteen todella kovaa uretaania, jotta kestäis kasassa eikä vääntyisi, ehkäpä myös lisäpanssarointia pohjaan.


Joustaa kyllä ihan tarpeeksi normaalin offailuun, ristiriipunnat ovat vaan risukeulan pahin ongelma, kikkailulla siitäkin selviää.

Viimeksi muokannut Jax_KiBez : 08.09.2013 17:37
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 08.09.2013, 18:45
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.333
Perusasetus



Easterbunny vainaa oli tehty melkein samalla reseptillä.

Vääntösauvat kirrattu tappiin, ja takana nopeasti jatketut riiput. Kallistuksen vaimentimet pois, vaihdelaatikolta taakse päin pakoputki pois, ja polttoaine tankki pois. Renkaat 33" korkeat Insat (edellisellä omistajalla 39.5", siksi lokarit...), ja helmat jääneet metsään. Hyvin maavaraa, eikä alustassa tarvinnut varoa oikein mitään, paitsi takakardaania kivikossa.

Keula meni mistä vaan yli, mutta taka-akselin murikka otti tietysti kiinni. Surkeat joustot, mutta kitkalukko otti pienellä kaasulla hyvin kiinni.

Välitykset riittivät juuri ja juuri kivikossa, joskus kone sammui pahassa paikassa ryömiessä. Kone siis 2.5TD, ja välitykset 4.875.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 08.09.2013, 19:01
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Tuossa pätkässä ei kans muuta kepakot säädetty ihan tappiin.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC00277.jpg‎
Views:	484
Size:	118,0 Kt
ID:	40644  
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 08.09.2013, 22:23
Janex Janex ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.09.03
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 317
Perusasetus

Mun toteutus sellanen että molemmat vakaimet heitetty mäkeen. Edessä 120mm korin korotus ja takana vakio. Vääntösauvat alkuperäsessä asennossa. Takana alkuperästen kierrejousien yläpäässä 120mm korotus eikä korin korotusta. Näin kori suorassa mutta runko etukenossa ja alkuperäset joustot, eli notkee ja hyvä. 35x14,5 renkaat. Takana oma alkuperänen paineilmalukko ja edessä Kaiser lukko. Tuplajakis on rakenteilla ja tulevan talven pimeinä iltoina siirtyy paikalleen. Tuplajakis aiheuttaa näillä näkymin 160mm etukardaanille pidennystä. Takakardaanin pidän vakiomitassa ja siirrän taka-akselia 160mm taaksepäin. Jos välitys onnistuu niin rengastusta olis tarkotus vielä vähän isontaa (38"-40"). Meneehän toi nytki ihan jees, mutta harrastaa pitää Kyseessä siis gen2 vuosimallia 1997 pätkä.
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 09.09.2013, 15:59
Jan13 Jan13 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.06.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 69
Perusasetus

pistäppä kuvia minkä näkönen tuo sun pajeros on tommosella "vinolla" korikorotuksella.
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 09.09.2013, 17:34
Janex Janex ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.09.03
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 317
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jan13 Näytä viesti
pistäppä kuvia minkä näkönen tuo sun pajeros on tommosella "vinolla" korikorotuksella.
Profiilissa yksi huono kuva. Pitää laittaa lisää ku ehtii kuvata.
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 16.09.2013, 18:29
Black Bear:n Avatar
Black Bear Black Bear ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.12.10
Sijainti: Muhos
Viestit: 195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Janex Näytä viesti
Mun toteutus sellanen että molemmat vakaimet heitetty mäkeen. Edessä 120mm korin korotus ja takana vakio. Vääntösauvat alkuperäsessä asennossa. Takana alkuperästen kierrejousien yläpäässä 120mm korotus eikä korin korotusta. Näin kori suorassa mutta runko etukenossa ja alkuperäset joustot, eli notkee ja hyvä. 35x14,5 renkaat. Takana oma alkuperänen paineilmalukko ja edessä Kaiser lukko. Tuplajakis on rakenteilla ja tulevan talven pimeinä iltoina siirtyy paikalleen. Tuplajakis aiheuttaa näillä näkymin 160mm etukardaanille pidennystä. Takakardaanin pidän vakiomitassa ja siirrän taka-akselia 160mm taaksepäin. Jos välitys onnistuu niin rengastusta olis tarkotus vielä vähän isontaa (38"-40"). Meneehän toi nytki ihan jees, mutta harrastaa pitää Kyseessä siis gen2 vuosimallia 1997 pätkä.
Onko minkälaisia kokemuksia tullut tuosta Kaiser lukosta?
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 16.09.2013, 22:44
Janex Janex ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.09.03
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 317
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Bear Näytä viesti
Onko minkälaisia kokemuksia tullut tuosta Kaiser lukosta?
Tällä hetkellä ei vielä mitään moitittavaa. Hienosti toimii maastossa... edellisessä Pajerossa oli arbbi edessä ja huomattavan paljon pehmeämmin kulkee tällä kaiserilla kun sallii kurveissa ojissa jne jomman kumman pyörän pyöriä nopeammin kuin kardaanin antama veto, mutta ei hitaammin. Maasto-olosuhteissa kääntämiset sun muut notkeampaa kuin arbilla. Tiellä nelivedolla tottakai laajempi kääntösäde kuin lukottomana, mutta kuitenkin aika jyrkkään saa kääntää että edes alkaa paukuttaan. Kesäaikaan ei ongelmaa ku piki ja sorateitä ajetaan kaksvedolla navat auki. Talvitestit tekemättä mutta arveluttaa kyllä nelivetoa tiekäytössä käyttää talvella. Itellä on hyvät nastakumit talveksi ja ajelin niillä viimetalvenki kaksvedolla joten ei mulle ongelma tämäkään. Jos ajelet samoilla renkailla kesät talvet niin testaamatta tuntus että vois olla aika arvaamaton. En vielä suosittele ennenkuin kokeilen. Kaikenkaikkiaan olen erittäin tyytyväinen kaiseriin maastossa ne ennen toivottomat paikat Pajerolle ylittyy nyt huomaamattomasti etulukon ansiosta ja akut ja vinssit kiittää Niin ja vielä yks positiivinen asia niin ne perus paikat missä aikasemmin tarjosin varmuuden välttämiseksi takalukkoa päälle mennään nyt takanen auki ja kolme pyörää kiskoo.
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 29.01.2014, 08:55
timbe timbe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: ilomantsi
Viestit: 347
Perusasetus

itellä toi gen1 pajero ja meininki ois laittaa taakse noi sierran iskarit ku nissä ois joustoa enemmän ku noissa alkuperäisissä niin mites noi lehti jouset pitääkö ottaa latia pois että joustaa vai onko noi veltostunu tarpeeks. mut mites se etu pää kannattaako sinne rueta iskareita pidempiä hommaamaan. ois meininki laittaa 33kumit ja korin korotusta suunnittelin et 50mm nostas ja etu jouset kiristäs ja taakse soa ja kempin lukko saa nähdä eteneekö minnekkään. eteen ois tarrkoitus tehdä kunnos panssarointi ja jykevä puskuri et saa vähän vauhdin kanssa edetä ku on itellä vähän huono tapa menettää hermot ja sit mennään mikä autosta lähtee.

Viimeksi muokannut timbe : 29.01.2014 09:01
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 29.01.2014, 08:59
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 526
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja timbe Näytä viesti
itellä toi gen1 pajero ja meininki ois laittaa taakse noi sierran iskarit ku nissä ois joustoa enemmän ku noissa alkuperäisissä niin mites noi lehti jouset pitääkö ottaa latia pois että joustaa vai onko noi veltostunu tarpeeks. mut mites se etu pää kannattaako sinne rueta iskareita pidempiä hommaamaan. ois meininki laittaa 33kumit ja korin korotusta suunnittelin et 50mm nostas ja etu jouset kiristäs ja taakse soa ja kempin lukko saa nähdä eteneekö minnekkään.
Eiks noi sierran iskarit ole pikkasen hepposet pajeroon?

Itellä sellaset on suikassa..
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 29.01.2014, 09:26
timbe timbe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: ilomantsi
Viestit: 347
Perusasetus

niin se voi olla mut ei minun budjetilla paljon järeempiä pysty hommaamaan jos ei käytettynä löydä.
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 29.01.2014, 17:17
Jartsa 74 Jartsa 74 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.11
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 100
Perusasetus

Kannattaa kokeilla irrottaa iskarin toinen pää ja katsoa että rajoittaako se joustoa. Revolveririiput kyllä lisäs joustoa mutta edelleenkään vakio iskari ei ole joustoa rajoittava tekijä.

Viimeksi muokannut Jartsa 74 : 29.01.2014 17:21
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 29.01.2014, 20:13
hutikka:n Avatar
hutikka hutikka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.09
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.216
Perusasetus

Mulla oli (on vieläkin osina) pitkä '87 ja siinä automaattinapalukot hitsattu kiinteiksi,keula ruuvattu "tappiin",molemmat kall.vakaajat pois,ahdonalaista syöttöä riittävästi ja hukkaportti jumissa.Koppaa nostin sen 5cm ja renkaina oli 31" Fediman extreme evot.Lukkoperän olis vielä vaatinu ja enemmän elävyyttä taka-akselille mutta ihan kivasti se noinkin meni.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Valokuva-0044.jpg‎
Views:	397
Size:	175,1 Kt
ID:	45574   Click image for larger version

Name:	Valokuva-0039.jpg‎
Views:	515
Size:	251,8 Kt
ID:	45575   Click image for larger version

Name:	08072011143.jpg‎
Views:	1059
Size:	115,1 Kt
ID:	45576  
__________________
==================================
Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori.


PäHäMa
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 29.01.2014, 20:46
Black Bear:n Avatar
Black Bear Black Bear ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.12.10
Sijainti: Muhos
Viestit: 195
Perusasetus

Miten sait pajeron tasaisella kaadettua tai puuttuuko kuvasta jotain?
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 29.01.2014, 21:12
timpe83:n Avatar
timpe83 timpe83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.12
Sijainti: ylivieska
Viestit: 312
Perusasetus

Eikös tuossa kuvan oikeessa reunassa ole ramppi?
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 29.01.2014, 21:26
Black Bear:n Avatar
Black Bear Black Bear ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.12.10
Sijainti: Muhos
Viestit: 195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja timpe83 Näytä viesti
Eikös tuossa kuvan oikeessa reunassa ole ramppi?

Niinpä taitaa olla, katoin eka että siinä tikapuut menee katolle
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 29.01.2014, 21:29
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja timpe83 Näytä viesti
Eikös tuossa kuvan oikeessa reunassa ole ramppi?
Se itsemurhatyyppinen huoltoramppi, mistä oli aiemmin puhetta jossain topikissa?
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 29.01.2014, 21:30
hutikka:n Avatar
hutikka hutikka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.09
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.216
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Bear Näytä viesti
Miten sait pajeron tasaisella kaadettua tai puuttuuko kuvasta jotain?
Joo siinä on vanha fmx-ramppi mistä on mitattu joustoja,hävisin vedon butcherille joka tuulettaa kuvassa
__________________
==================================
Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori.


PäHäMa
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 30.01.2014, 09:17
timbe timbe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: ilomantsi
Viestit: 347
Perusasetus

pitää minunki noita syöttöjä ja ahtoja nostaa ku tuntus et ei ole ihan täysiä vetoja en sit tiedä onko turbo hengissä enää on onneks kaks vielä hyllyssä niin pitää vaihtaa kuhan mittaan et onko niitä ahtoja riittävästi mistä se olis viisain mitata ne ahtopaineet? ja syöttö pumppu näytti olevan ihan koskematon ei ole rukattu ikinä sitä pitää varmaan vähän katsella mitä sille tekis onko kellään kuvia siitä miten ne ahdot nostetaan ja se karan limppu pois.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Remmiahin eli mekaaninen ahin, offi käytössä? opelman Tekniikka & Jutustelu 35 22.04.2011 00:46
eberi offi käytössä Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 8 04.08.2009 13:27
Vakuutusten hinnat ja toimivuus osilpi Tekniikka & Jutustelu 33 12.03.2008 21:59
Alustan toimivuus ja akselit Tekniikka & Jutustelu 10 08.07.2005 21:02
Arb-lukon toimivuus? Tekniikka & Jutustelu 2 11.03.2004 21:34


Sivu luotu: 14:23 (GMT +2).