Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   pajeron alustan toimivuus offi käytössä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=102158)

timbe 02.10.2012 14:40

pajeron alustan toimivuus offi käytössä
 
mites noi pajeron kääntö tangot toimii noissa offroad hommissa vai onko parempi muuttaa suoraan kierrejousille etu pää? kyse on siin gen1 pätkä pajero vm 84

sumpe 02.10.2012 15:22

Kemppi perään jos haluu herkutella ja kovaa ajoa.

Nuhapumppu 02.10.2012 16:28

Ei sinne hyövää rueta kierteitäkään vääntämään, kun ei siinä etupäässä ole minkäänlaisia jousto mahdollisuuksia johtuen rakenteesta. Tuon etupään kanssa ne sauvat toimii ihan hyvin.
Jos pajerosta haluaa KUNNON metsämenijän niin toyotan(esim hilun) akseli eteen ja laatikko niin sitten sais välityksiä ja joustoja etupäähänkin. Itse miettinyt että nakkais vaan hilun akselin eteen sekä hilun jakiksen sovittais tuon mitsun lootan perään ja veis konttorille tyrkylle että "tommonen se on aina ollut":D Välityksetkin sopis aika hyvin kun hilussa 4.88 ja pajerossa 4.875.

_LM_ 02.10.2012 17:01

Kyllä sen risukeulankin saa joustamaan sisään ja jopa uloskin päin...
Nimimerkillä: lokasuojia suurennettava reilusti :D

sami73 02.10.2012 18:26

Toimii ihan hyvin. Kunnon renkaat vain alle ja hauskaa pitämään.

JJ90 02.10.2012 18:32

Lincolnlockeri perään ja lujasti mailaa, kyllä se luistaa.

timbe 02.10.2012 19:20

joo ois tarkoitus tehä ihan pelkästään mettä leluks niin varmaan riittää et ne lokarin kaaret isontaa ja perä on ollu tarkoitus hitsata lukkoon heti ku auton vain käsiin saa. mites muuten onnistuu toi pajeron korotus koria ois ainaki tarkoitus nostaa joku 6cm ja takapään aattelin muuttaa kierrejousille mut entäs etu pään korkeus millä sitä saa nostettua?

sisua45 02.10.2012 19:33

Ei sitä koria ole pakko korottaa rungolta. 39.5" rengas sopii lokarin kaaria avartamalla. Taakse pidemmät riiput, ja edessä vääntösauvojen kiristys.

_LM_ 02.10.2012 19:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 922133)
Ei sitä koria ole pakko korottaa rungolta. 39.5" rengas sopii lokarin kaaria avartamalla. Taakse pidemmät riiput, ja edessä vääntösauvojen kiristys.

Sinä ja sinun kaarien pikku "avarrus" :D:D
Mettäpelistä voisi myös laskea akselia ja tukivarsin kiinnityspisteitä alemmas niin on pyörillä paremmin tilaa... töitä kyllä hieman teettää.

sisua45 02.10.2012 19:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ (Viesti 922138)
Sinä ja sinun kaarien pikku "avarrus" :D:D
Mettäpelistä voisi myös laskea akselia ja tukivarsin kiinnityspisteitä alemmas niin on pyörillä paremmin tilaa... töitä kyllä hieman teettää.

En mä mitään pienestä puhunut. :D

Onko jossain kuvia tiputetusta etuperästä?

Villeri 02.10.2012 19:51

nimimerkki luppakorvalla on ainaki profiilissa kuvia pajeron eturipustuksen laskemisesta. http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2869

omassa pätkässä on suhteellisen väsyneet vääntösauvat niin etupää elää vähä turhanki helposti kun kurvatessa väliin painuu rengas lokariin kiinni. :D täytyis kiristää hiukan sauvoja

sumpe 02.10.2012 20:08

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99936 Tuossa oli mun toteutus eli kaari irti ja nosto ylemmäs ja taakse soa.

timbe 03.10.2012 13:18

mites tota sauvaa kiristetään ja mites pajeron välitykset passaa sit jollain 35"renkuloilla?

Villeri 03.10.2012 13:45

sieltä sauvan takapäästä kiristämällä sitä pitkää pulttia ja jos siinä ei vara riitä niin ota se ruuvi pois, otat sen linkun pois boorilta ja käännät vähä sivuun ja kiristät pultilla taasen.

35" menee aika lujaa pikkupuolen ykkösellä ettei ainakaan mihkää kalliokiipeilyyn käy.. mulla on tossa irrallinen jakolaatikko johon täytys koittaa tehdä uudet pikkupuolen välitykset kun se marks4wd välityssarja on niin arvokas :D

timbe 03.10.2012 14:54

oisko tohon mahista laittaa jotain hitaampaa jakista tai jos saat ne välitykset tehtyä niin kiinostas minuaki sit et miten sen toteutat meillä töissäkin ois mahdollista tehdä jotain rattaita mut pitää itekki tutkia kuhan saan yhden varaosa laatikon et miten helppo se on laittaa.

Villeri 03.10.2012 14:59

joku jenkin jakiksen jos viittis viritellä esim jeeppi tai dodge koska niissä etukardaani vasemmalla. ramissa ainaki pikkupuolen välitys on 2.7. yks ongelma tulee ainaki pajeron vaihteistossa koska sitten ei oo vaihdekepin paikkaa jos alkuperäsen jakiksen heivaa pois :D

timbe 03.10.2012 15:04

no sen näkee ku purkaa et saanko töissä niitä rattaita teetettyä ni ois helpoin silleen välittää se jakis.

Nuhapumppu 03.10.2012 15:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Villeri (Viesti 922400)
joku jenkin jakiksen jos viittis viritellä esim jeeppi tai dodge koska niissä etukardaani vasemmalla. ramissa ainaki pikkupuolen välitys on 2.7. yks ongelma tulee ainaki pajeron vaihteistossa koska sitten ei oo vaihdekepin paikkaa jos alkuperäsen jakiksen heivaa pois :D

Tuo pajeron loota ei tartte muuta kuin takavetoisenlaatikon hännän niin alkaa helppo alkaa pähkäilemään sitten eri jakista sinne,pätkässä vaan tulee sitten vähän tilanpuute ongelmaksi tuossa kohtaa.

Villeri 03.10.2012 15:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu (Viesti 922406)
Tuo pajeron loota ei tartte muuta kuin takavetoisenlaatikon hännän niin alkaa helppo alkaa pähkäilemään sitten eri jakista sinne,pätkässä vaan tulee sitten vähän tilanpuute ongelmaksi tuossa kohtaa.

totta tuokin.. mahtaakohan niitä takavetosen häntiä olla kuinka tyrkyllä saati koko takaveto galantin laatikoita?

timbe 04.10.2012 07:31

Onko noita pajeron periä millä välityksillä tehty?

Villeri 04.10.2012 07:39

Mulla on pätkässä 4.62. On myös 4.87 ja oon kuullu 5.x välityksistäkin

Nuhapumppu 04.10.2012 11:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Villeri (Viesti 922414)
totta tuokin.. mahtaakohan niitä takavetosen häntiä olla kuinka tyrkyllä saati koko takaveto galantin laatikoita?

Takaveto L200 on aika potenttiaalinen ehdokas josta kannattaa etsiä tuota,galantit vähän kiven alla. Tuo 4,875 perävälitys taitaa olla se tihein 1gen perä,2gen sitten taitaa löytyä 4,9xx välitystä.

timbe 04.10.2012 18:44

oisko kellään kuvia tosta taka akselista joka on kierre jousilla toteutettu?

sisua45 04.10.2012 18:51

Gen 1 pajeroo on tehty isolla ja pienellä takaperällä. Pitkässä on aina iso, ja lyhyessä pieni? Mikähän niiden lautaspyörän halkaisija on? En oo avannut omia periä vielä.

Multa löytyy molempia, kaikki 4.875 väliyksellä.

Edit. Löytyy myös kierrejousi pajeron tukivarretkin...

timbe 04.10.2012 20:52

no mullaki ois pitkä pajero yks mut kuhan vaan saan sen pätkän niin vois vertailla et onko niissä mitä eroa. oisko sulla taka päähän kaikki hilppeet siihen että saa sen kierre jousille rakennettua jos ois kuvia osista?


Sivu luotu: 22:31 (GMT +2).