Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.09.2013, 21:00
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Viestit: 570
Perusasetus

no jaa..miks sitä pitäs suorittaa etukäteen? menee aiemmin vanhaksi jos aiemmin hankkii sen. ja mie kuin esim oon käyny sen pakollisen aiheen nii riittää nyt neljä päivän liibalaaba kurssia ja tadaa, ammattipätevyys jatkokoulutus suoritettu.
Eli ei pie hättäillä vaikka ne siellä autokoulussa niin sannookin, trafi tienais enemmän jos kaikki kävis nyt paniikissa sen
tuleekos tohon korttiin nyt paljonkin tunteja nykyään?

__________________
Emmie tiiä
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.09.2013, 07:08
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Minä siirryin elättämään itseni keväällä toiminimellä ja olen käynyt oman toiminimen kustannuksella direktiivipäivät.Seuraavaksi autokouluun korottamaan korttia D1->D.
Koko lysti maksaa reilut kaksi tonnia,mutta pidän sitä silti hyvänä sijoituksena tulevia hommia ajatellen.
Nyt syksyllä tulee huutava pula ammattipätevistä linja-auton kuljettajista ja ajattelin iskeä röyhkeästi siihen saumaan
Ja vuoden päästä sama homma kuorma-auto ja rekkapuolelle.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.09.2013, 10:31
Lord of flies Lord of flies ei ole kirjautuneena
Sekalainen tyhjäntoimittaja
 
Rekisteröitynyt: 28.03.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 427
Perusasetus

Itellä on just menossa toiminimen perustainen kans.
Meinasin ängetä rekisteröinti vaiheessa sivutoimialaksi myös kuskin hommat. Pitää vain käydä ennen ens syyskuuta ne dirripäivät.

Saas nähä tuleeko kuinka paha pula kuskeista kun tulevat pakollisiksi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.09.2013, 13:08
Issu:n Avatar
Issu Issu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

No mistäs nyt tuulee http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288598483681.html
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.10.2013, 08:40
pastirolli pastirolli ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.07
Sijainti: Kurikka
Viestit: 2.174
Perusasetus

Se olisi C-teoriat käytynä ja ajotunteja on muutama takana. Valmistautuminen kirjallisiin alkaa...
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde-

Yritin epäonnistua. Onnistuin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.02.2014, 21:25
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Mites tää nyt menee jos on henkilöautoksi rekisteröity 3500kg kokonaismassallinen auto, jossa on vetopainoa jarrulliselle kärrille 2200kg. Kappaletavarakärry jonka kokonaismassa on 2700kg. Saako tuota kiskoa minkäänlaisen kortin omaava henkilö? Onko mitään ideaa päivittää B-kortti BE-kortiksi, eli onko sanktiot kiinni jäädessä yhtä kovat kummalla tahansa kortilla vedettäessä?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.02.2014, 21:46
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Ainakin kun itselle kävin ajamassa BE:n, niin otteissa merkittyjen massojen kanssa pelattiin. Eli jos kärryn kokonaismassa on tuon 2700kg ja autolla saa vetää otteen mukaan max.2200kg kärryä, niin et saa kiskoa tuota 2700kg kärryä edes tyhjänä vaikka olisi mikä kortti. Se, kuinka herkästi poliisi puuttuu asiaan on kokonaan toinen juttu. Mutta riittää kun vaikka puhallusratsiassa napsahtaa tarkka poliisi kohdalle niin sakko tulee kouraan ja kärry jaa siihen.

B- kortti ei riittäisi vaikka kärryn kokonaismassan tiputtaisi konttorilla 2200kg:aan, koska yhdistelmän kokonaismassa ylittää sekä 3500kg (kärryn kokonaismassa ylittää 750kg), että 4250kg (3500kg kokonaismassainen vetoauto + 750kg kärry), tai 4250 kg kärryn ollessa yli 750kg (ns. B96 kortti, jossa yhdistelmä katsatettu "yksiköksi").

Eli laillisesti tuon vetämiseen tarvitsisi tiputtaa kärryn kokonaismassa kärryn otteelle 2200kg:aan, ja vetää sitä BE- kortilla (max. 3500 + 3500 kg otteiden massojen niin salliessa).
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.02.2014, 22:14
TsKo TsKo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.05.09
Sijainti: Loppi
Viestit: 208
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Mites tää nyt menee jos on henkilöautoksi rekisteröity 3500kg kokonaismassallinen auto, jossa on vetopainoa jarrulliselle kärrille 2200kg. Kappaletavarakärry jonka kokonaismassa on 2700kg. Saako tuota kiskoa minkäänlaisen kortin omaava henkilö? Onko mitään ideaa päivittää B-kortti BE-kortiksi, eli onko sanktiot kiinni jäädessä yhtä kovat kummalla tahansa kortilla vedettäessä?
Perävaunun kokonaismassa on yli 750kg ja yhdistelmän yhteenlaskettu kokonaismassa ylittää 3500kg=vaatii vähintään be-ajokortin.

Tuohon autoon kytkettävän perävaunun kytkentämassa on 2200kg, eli jos tuo esimerkin kärry on ko autossa kiinni niin siihen perävaunuun ei voi lastata kantavuuskuormaa niin että sen kokonaismassa on 2700kg vaan auto rajoittaa pv kytkentämassan 2200 ja sen painoiseksi kun se on lastattu niin pitäisi olla laillinen tuon auton koukussa.

Jos vetoauton rekisteriin merkitty kokonaismassa olisi 2000kg ja siihen kytkettävän perävaunun rekisteriin merkitty kokonaismassa 1500kg, sekä vetoauton omamassa vähintään 1500kg, ei tarvii pikkueetä. Mutta jos kärryksi vaihtaa vaikka 1700kg kokonaismassaltaan olevan niin sitten tarvii tai jos auton omamassa olisikin vaikka 1499kg ja sen kärryn kokonaismassa edelleen 1500 niin silloinkin se be- vaaditaan ja ajokortin riittävyyttä tarkasteltaessa pelataan niillä papereissa olevilla painoilla ja sillä onko kärryssä kuormaa vai ei ei ole merkitystä, tästä ollaan ilmeisesti yhtämieltä.

Mutta toi perävaunun rekisteriin merkitty kokonaismassa ei mun käsittääkseni meinaa mitään, kunhan vain todellinen kytkentämassa ei ylitä auton suurinta sallittua perävaunupainoa.
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td
-Miekka ja nakki risa polkupyörä kuskista ainakin tulee neliveto jossainkohtaa iltaa
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.02.2014, 22:48
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Minä siirryin elättämään itseni keväällä toiminimellä ja olen käynyt oman toiminimen kustannuksella direktiivipäivät.Seuraavaksi autokouluun korottamaan korttia D1->D.
Koko lysti maksaa reilut kaksi tonnia,mutta pidän sitä silti hyvänä sijoituksena tulevia hommia ajatellen.
Nyt syksyllä tulee huutava pula ammattipätevistä linja-auton kuljettajista ja ajattelin iskeä röyhkeästi siihen saumaan
Ja vuoden päästä sama homma kuorma-auto ja rekkapuolelle.
Ottamatta muuten kantaa mutta ainakin metsäkonepuolella verottaja on ottanut aika tiukan linjan toiminimellä laskuttaviin kuskeihin. Ajattelin itse siirtyä siihen mutta liian epävarmalta kuulosti verottajan linjanvedot joten toistaiseksi mennään palkkaorjana...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.02.2014, 23:40
Essonbaari:n Avatar
Essonbaari Essonbaari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.07.09
Sijainti: Heinola
Viestit: 275
Perusasetus

Onko porukalla kokemusta mitkä on sanktiot jos ajoneuvokohtainen jarrullinen kytkentämassa ylitetään?

Töissä pientä kädenvääntöä ko. aiheesta.
Itse olen paskajätkä kun en suostu maxi ducatolla ja trailerilla viemään kyydissä maxi ducatoa.
Kyllä kuulemma menee hienosti...pitää vaan kattoa ettei sivullisille tapahdu mitään jos ronkkeli alkaa oikkuilemaan.. se kun onkin silloin minun hallinnassa se yhdistelmä jos alkaa kirjottamaan.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.02.2014, 08:02
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Ottamatta muuten kantaa mutta ainakin metsäkonepuolella verottaja on ottanut aika tiukan linjan toiminimellä laskuttaviin kuskeihin. Ajattelin itse siirtyä siihen mutta liian epävarmalta kuulosti verottajan linjanvedot joten toistaiseksi mennään palkkaorjana...
Täsmennätkö vähän......
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.02.2014, 08:32
TsKo TsKo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.05.09
Sijainti: Loppi
Viestit: 208
Perusasetus

Taitaa olla tulkintakysymys onko kyseessä yrittäjätulo vai palkkaan rinnastettava korvaus. Eli käytännössä työnantajan sosiaaliturvamaksujen kiertäminen
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td
-Miekka ja nakki risa polkupyörä kuskista ainakin tulee neliveto jossainkohtaa iltaa
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 17.02.2014, 08:53
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TsKo Näytä viesti
Taitaa olla tulkintakysymys onko kyseessä yrittäjätulo vai palkkaan rinnastettava korvaus. Eli käytännössä työnantajan sosiaaliturvamaksujen kiertäminen
Juurikin tästä kyse. Mitään selvää linjaa ei ole vaan jokainen tapaus tulkitaan erikseen. Ja jos on vaikkapa vuoden tehnyt laskuttamalla kun verottaja päättää tulkita että kyse onkin työsuhteesta, on luvassa ihan tuntuva lasku.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 07.03.2014, 21:41
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Nyt kun saatu traileri 5.00x2.20cm pihaan niin vois alkaa sunnitella ajokortin päivitystä. Mitä se pikku een hommaaminen vaatii?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nordic trial 2013 Byrocrat Tapahtumat 117 13.06.2013 22:29
Saaremaa Trophy "Saarekoll 2013" 22.-24.02.2013 Kynnapas Tapahtumat 7 01.03.2013 10:03
King Of The Hammers 2013 Jeeper Tapahtumat 19 09.02.2013 10:14
2013 kilpailut Team Lypsikki Tapahtumat 2 10.11.2012 20:58
Ajokorttiuudistus Skorpioni Chit-Chat 0 10.07.2009 18:23


Sivu luotu: 06:08 (GMT +2).